Pahoinvointi

Mä tilasin ne pahoinvointirannekkeet ja ne on auttaneet! Oon pystyny nyt jopa tehdä ruokaa ja syödä lämmintä ruokaa mitä en ennen rannekkeita voinu kuvitellakaan!

Väsymys sen sijaan on aivan jäätävää:sleep011
 
Mulla kans nyt ensimmäistä päivää käytössä pahoinvointi rannekkeet. Saas nähdä auttaako
 
Huh, viikonlopun selvisin oksentamatta. Iltaisin ei kyllä ollu kaukana.
Tänään söin pari paahtoleipää, kävin neuvolassa ja olin hetken kotona niin oksentaan. Tähän asti se on ollu ennen syömistä ku oon yrjönny....
 
En muistanut miten henkisesti ja fyysisesti raskasta tää jatkuva pahoinvointi onkaan.. tänään en oo vielä mitään saanut pysymään sisällä, eli kyllä tämä vointi on vaan pahenemaan päin. :confused: mies lähti tänään työreissulle ja mun pitäis yrittää pärjäillä kotona kahden rasavillin pojan kaa.. paino on laskenut reilussa viikossa 2kg. Jos tää oksentelu jatkuu ja voimistuu niin varmaan viikon sisällä olen tippapotilaana..
 
Tännekin rantautui koko päivän kestävä pahoinvointi jo pari viikkoa sitten.. Esikoisesta ei ollut muuta kuin matkapahoinvointia ja sellaisena olisi nytkin riittänyt :D Mitään ruokaa ei tee mieli mutta kun syö niin olo hetkeksi paranee.. Kahvin juonti on kummasti vähentynyt kun ei maistu tällä ololla sitten enää kuin aamuisin kun etominen ei vielä ole alkanut..
 
Toivottavasti tää ei enteile huonoo... tänään oksentanu jo 2x, ennen aamupalaa ja ennen lounasta.

Mutta jännän valikoivaa tämä oksentaminen, päivälläkään ei tullu aamupuurot ylös vaan lähinnä vain mahanesteet. Esikosta muistan joku ilta oksentaneeni pelkät satsumat jotka söin viimeks, ei muuta.
Onko muilla tälläistä? :grin
 
Pari viikkoo oksentanu joka aamu, onneksi vaan illalla ja aamulla juotuja nesteitä. Muuten olo alkaa tasoittumaan, joten loppupäivänä ihan siedettävä (toisinaan hyväkin) olo. Luotan siihen, että korkeintaan kuukauden päivät enää aamuyrjöilyä. Esikoisesta loppui just joskus 12. viikolla pahoinvointi.
 
Tää alkaa olla aika tympiää... mulla alko sellanen lievä pahoinvointi viikolla 4 (menkoista), ja nyt (viikkoja 6+1) tää on viimesen viikon sisällä vaan pahentunut koko ajan.

Oksentaa joutuu yleensä vaan aamuisin, yleensä ennen kuin on ehtinyt syödä. Täytynee yrittää jatkossa saada ensin edes lasi vettä alas, niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi, jos se tekisi kokemuksesta edes semisti miellyttävämpää.

Oksettava olo on kuitenkin läpi vuorokauden, pahimmillaan aamupäivällä ja illalla, ja joutuu pakottamaan ittensä syömään. Kamalaa, kun muutenkin väsynyt olo, tuntuu ettei saa mitään tehtyä. Koita tässä nyt sitten opiskella.

Ärsyttää itteäkin kun tuntuu että vaan valitan koko ajan, tulee huono omatunto. Täytynee vaan koittaa olla positiivinen ja toivoo että hellittäis jossain kohtaa. Ja syödä enempi b:tä? :hungover: :hilarious:
 
Mua ällöttää jo pelkkä ajatus syömisestä.:sour: yritän syödä sellaista mitä on myös helppo oksentaa. Esim. Riisi on aivan kamalaa pykältää ylös. Kyl tää jatkuva oksentelu alkaa ottaa än fyysisesti ja henkisesti mielen päälle..
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu... Rv 8+2. Välillä on hyviä päiviä kuten esim. tänään, eli saa olla ruokien välillä muutamia tunteja ihanassa normaalissa olotilassa. Joinakin päivinä sitten ihan sama mitä syö niin huono olo ei lähde pois, paitsi jos ei syö niin tulee vielä huonompi olo. Sen verran olen huomannut että en voi syödä sokeria ja roskaruokaa (+ esim. sipsit), niistä tulee järkyttävä olo. Suurimmaksi osaksi salaatti- ja kasvisruokalinjalla täällä siis mennään, ne auttavat tai sitten eivät. Käytiin viime viikolla Haaparannalla reissussa ja sieltähän tuli ostettua kaikkea mahdollista herkkua limukoista suklaaseen. Mulla taitaa niitä herkkuja olla vielä ensi vuonnakin jos tätä vauhtia niitä syön (pari limukkaa join enkä tee sitä virhettä toista kertaa).

Tsemppiä teille kaikille, ei tämä ikuisesti kestä! Vaikka siltä tuntuukin...
 
Täällä maataan tipassa.:hungover: viikot muuttu ultrassa ja tänään on 8 +1 (Oli 7 + 2 ). Nestettä ja eiköhän sitten tämä rouva pysy taas tolpillaan.
 
täällä alkoi se kuuluisa aamupahoinvointi tänään :sad001 mulla neljä lasta ja kenenkään pojan odotuksessa en ole oksentanu kertaakaan.On tää aika outoa.Aamuyöstä alotin neljän aikaan pöntön halailun ja jatkoin iltapäivään 14 asti tiheästi...kyytipoikana koko ajan kamala päänsärky ja palelu :sad001 iltaruoka pysyi sisällä jo 16 aikaan ja nyt ihan normaali olo :D
 
Emmiliaa, toivottavasti alkaa siellä helpottamaan. Muillekin tsemppiä oloihin. Mä oon nyt parina yönä herännyt jo yölläkin pahaan oloon. Että on niin nälkä mukamas, että oksettaa. Ja aamulla sama. Vielä ei oo laatta lentänyt, mutta uskompa ettei kaukana ole. Syöminen helpottaa, jos muistaa syödä vaan vähän. Tietty kun päivän on paha olo, eikä oikein paljon saa syötyä (töissä ei ehdikään syömään, joten vielä pahempi olo tulee..), niin illalla mättää sitten ittensä kipeeks, kun ei enää oo sitä pahaa oloa. Pahaan oloon ja kuvotukseen auttaa jääkylmä juotava jugurtti. Sitä pikkuhiljaa kulauttelee, niin kohta voi syödä jo vähän kiinteetä. Sinäkin vaan huonona puolena se sokeri, mutta minkäs teet, kun ei muuta saa alas! Huomannu myös, että hitaasti syöminen ja huolellistakin huolellisempi pureskelu auttaa, ettei tuu ylös.
 
Mulla auttaa mehu pahimpaan oloon. Siinäkin on sokeria mutta se nyt sallittakoon ku helpottaa oloa muuten.
 
Täällä alkoi eilen aamulla pahoinvointi ja voin sanoa että olin niiiiin onnellinen! Selkeä merkki että jotain kropassa tapahtuu. Ollu niin vainoharhainen olo että oonko ees raskaana kun ollu niin hyvä olo.
No tänä aamuna sitä alkoi jo laskeskelemaan että kauanko tätä mahdollisesti vielä kestäisi Töissä ei jaksaisi mitään, no eikä kyllä kotonakaan.

Ensimmäisessä rskaudessa söin pahoinvointiin kuivattua inkivääriä ja se kyllä auttoi. Suomessa inkivääri kylläkin kuuluu kiellettyjen listalle "koska ei ole tutkittu tarpeeksi" mutta muualla maailmassa vanhankansan juttuja pahoinvoinnin hoitoon. Ihan terve tyttö syntyi. Jos olot tästä vielä paheneeniin siihen turvaudun taas, muuten eilistä helpotti noitapillit
 
Täällä voin tyytyväisenä huokaista, että olo alkaa helpottaa! Kuluneen viikon aikana olen pystynyt jo syömään ihan normaalia kotiruokaa ja jopa myös itse tekemään ruokaa. Syöminen ei enää ihan yhtä vaikeaa. Huono olo tulee enää vain, jos edellisestä syönnistä kulunut yli 2h.
Aamuisin kyllä edelleen yökkäilen ennenkun pääsen aamupalalle asti, mutta yökkäilyjen jälkeen olo helpottaa heti!

Pakko vähän hehkuttaa, olen vain niin fiiliksissä, kun tässä raskaudessa pääsin näin vähällä. Edelliset olleet todella vaikeita pahoinvoinnin kanssa.
Kuitenkin kai olettaa voisi, että suunta on enää vain parempaa kohti.

Tänään 10+0! :Heartred
 
Ai pahoinvointia? Mä yrjöön monta kertaa päivässä, ihan sama mitä syön tai olen vaikka syömättä. Vähän kerrallaan tai mahan täyteen asti. Pakotan itseni syömään vaikkakaan ei tekisi mieli. Paha olo ja oksentamisen tarve ei lähde pois oksentamalla vaan jatkuu koko ajan. Tämä erona aisempiin raskauksiin. Pyörryttää ja väsyttää. Aikaisemmista raskauksista olen myös oksentanut, ensimmäisessä alusta loppuun saakka, jälkimmäisessä 1/3 ajan. Nyt olen viikoilla 6+6 ja pelottaa kyllä isosti kuinka tämä etenee :sad001
 
Mulla ollut nyt monta päivää karsea olo. Ei ole vielä tarvinnu oksentaa, ku syön vain tasaiseen tahtiin jotakin. Tämä vaikuttaa kyllä kaikkeen, henkiseen ja fyysiseen suorituskykyyn. Olen näet maailman oksennuskammoisin ihminen! Esikoisesta oksensin viikolle 12 asti. Kauhulla odotan tuleeko sama. Nyt 6+1.
 
voi hitsi, toivottavasti tässäkin pätee vanha sanonta: it's always darkest before the dawn.. On nimittäin NIIIN huono olo ollut koko päivän tänään, pahin tähän asti.. Oon edellisessä raskaudessa kirjottanut että huonovointisuus helpotti viikoilla 10-12 ja nyt mulla on siis menossa 9+6.. eli toivottavasti tässä on nyt pohja saavutettu ja pikkuhiljaa parempaan päin, eikä niin että nyt vasta lähti menemään pahimpiin.. huoh..
 
Takaisin
Top