Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kärhö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5+5: aamulla yrjötty ja aamupala piti niellä itkien. Onneksi esikoinen antoi haleja ja pusuja aamupalalla, alkoi niin itkettämään ja naurattamaan, että olo helpottui. Nyt pitäis lähtee muskariin, hoh hoi... Ehkä tästä selvitään :)

Minä ostin myös eilen rannekkeet.. En tiedä onko niistä hyötyä, ehkä välillä ehkä ei. Ostinkin ne ajatuksena että olkoon vaikka lumevaikutusta mut kaikkea kokeillaan. Minulla siis jat-ku-vaa huonoa oloa. Aamuisin herään viideltä. En todellakaan osannut odottaa mitään tälläistä ja jos tämä vielä pahenee? Sanokaa joku että ei pahene esikoista siis odotellaan. Ja tänään 6+3... En saa syötyä mitään, kaikki oksettaa tai tulee ylös. B-vitamiinia olen syönyt ja ei tunnu auttavan sekään.

Ei siitä nappula tiedä yhtään, voi käydä miten vain! Viimeksi mulla meni aikalailla niiden keskiarvojen mukaan, eli pahin oli viikoilla 9-11. Nyt pääsin viikolle 7, ja ainakin toistaiseksi 3 viikkoa kestänyt pahoinvointi on mennyt niin lieväksi, että olo on suorastaan loistava. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että se huono olo kestää viikkotolkulla. :(

Mutta todennäköistä on, että siinä keskiraskaudesta olo alkaa olemaan jo todella hyvä. :)

Mulla alkoi pahoinvointi reilu viikko sitten. Nyt kasassa 7+6 ja kyllä paha ja oksettava olo on koko ajan. Edes syöminen ei auta. Syöminen on tuskaa, mutta kuitenkin jos jättää syömättä niin olo menee vieläkin huonommaksi. Todella kurjaa ja voimia vievää.

Kuitenkin yritän lohduttautua, että tää karsea olo vaan muistuttaa vauvan olemassa olosta, ja että kaikki on luultavasti ihan hyvin!

Edellisissä raskauksissa tästä 8+ viikoilla 13+ viikoille pahoinvointi oli pahimmillaan. Eli voi olla että mulla se pahin on vielä kaikenlisäks edessä .. kyllä aika matelee, kunnes olo joskus lopulta korjaantuu.
Elättelen toiveita että tässä kolmannessa raskaudessa pahoinvointi ei menisi niin pahaksi. Ainahan sitä saa toivoa, eikö.. :wink

Mulla nyt 6+2, ja jatkuva ellotus päällä. Oksentaan en oo ruvennu, onneks. Vielä... syöminen ehkä auttaa, muttaku sit ei oikein kuitenkaan oikein mikään maistu. Ruoka joo, mutta ns hätäapu, napostelu...

Tänään piti jättää töissä päiväkahvi välistä, yök. Kahvittomuudesta mä sit varmaan narahdan.... :grin

Täällä vasta 3+5 ja tänään ensimmäisen kerran etova olo, ja pari kertaa tuli oksennus suuhun asti...

Tästä rannekkeesta taitaa olla apua! Tai siis rannekkeista, mulla on molemmissa ranteissa ollut nyt kohta vuorokauden.
Eilen illalla havahduin, että edellisestä syönnistä oli kulunut yli kolme tuntia! Kun ennen ranneketta olo oli koko ajan niin etova että jouduin syömään jotain pientä tunnin välein.

Samoin nyt aamulla, pystyin syömään aamupalan enkä ole yökkäilyt kertaakaan!
Hieman vatsassa vellova olo kyllä, mutta kuitenkin huomattavasti parempi vointi. Liekkö rannekkeiden ansiosta :)

Mä alotin b-vitamiinipore juoman ja etova olo edelleen jos ei syö pariin tuntiin mutta oksentaa ei oo tarvinnu. Auttoi myös väsymykseen.

Tämä pahoinvointi on kyllä niin ärsyttävää ja epäloogista. Kun alkaa huono olo tulla niin hipsin keittiöön ja melkein itku kurkussa mietin että en halua syödä mitään kun kaiken ajatteleminenkin oksettaa. Sitten kun väkisin syö, niin lopulta helpottaa. Voisi kuvitella että jos sitä ruokaa nimenomaan tarvitsee, niin se ei niin paljoa ällöttäisi! Argh!

OutoMamma, mistä ostit sun rannekkeet? Minkä merkkisiä? En oo perehtynyt aihealueeseen, mutta harkitsen vakavasti! Ei haittaa vaikka olisi lume vaikutus :)

Fuego, tilasin pahoinvointi. fi verkkokaupasta. (En tiedä onko linkittäminen kiellettyä, joten jätän laittamatta. Googlaamalla löydät :) )
Oli tarjous 8,90e 2kpl ja tuli postissa kotiin asti jo seuraavana päivänä!

No ni, 6+3 ja eka oksennus. Ja koko päivän enempi vähempi ällö olo. Kahvia uskalsin/kykenin ottaan kupillisen iltasella, aamulla sekin haisi järkyttävälle...

Ohhoh, täällä moni kärsii kovasta pahoinvoinnista. Mulla oli tänään etovaa oloa, mutta meni ohi. Saa nähdä pysyykö lievänä vai tuleeko pönttö tutuksi.

Täällä ollut muutaman päivän ihan järkky olo ja eilen jo oksentelinkin. Aloitin eilen sen b6-vitamiinin sit kolmesti päivässä ja nyt valoa tunnelin päässä näkyy! Tänäön ei aamulla oksettanut ja nyt illalla taas parempi olo! Pystyin jopa äsken syömään miehen tekemia lihapullia ja muusia, eilen ei ois ollut puhettakaan!
Harkitsen myös kovin noitten rannekkeitten tilaamista.

Mulla se pahoinvointi on pysynyt edelleen sillä tasolla, että ruoan ajatteleminen saa pahan olon ja muutenkin semmonen etova tunne koko ajan. Viikkoon 11 mennessä mulla on mennyt tämä edellisillä kerroilla ohi.

Mulla on nyt pari päivää ollu ihan siedettävää pahoinvoinnin tiimoilla, kun oon napannu pikkasen suolakeksiä tai vastaavaa, jos on edellisestä ruuasta kulunu pari tuntia. Helpottanut kummasti! Kyllä melkein kaikki ruuat vähän ällöttää, mut sinnillä vaan syön, ettei tuu huonompi olo.

Aina on kyl silti aamulla kauhee oksentamisen tarve heti ku herää, joten oon juonu vain lasin vettä ja yrjönny sen, niin helpottaa.

Täällä on pahoinvointia, joka päivästä. Nyt pääasiassa painottuu aamuyöstä aamupäivään, mutta luuleen että tää on mun kohdalla vasta alkusoittoa.. plaaa. Tänään ar-ultran mukaan 6+2 ja menkoista 7+1. Parin viikon päästä näkee todelliset viikot. Aikaisemmista olin tipassa rv+7. Katotaan välttyiskö nyt kokonaan.

Takaisin