Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kärhö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hajut! Tai pelkkä puhuminen jostakin tietystä ruuasta. Mies nauroi joku ilta, kun alkoi haaveilemaan makkarasta, tai jostain vastaavasta, ja minä yökkäsin heti, kun kuulin sen sanan. Munakkaan haju sai mut joku aamu pyörimään hyvin pahoinvoivana sängyssä, en ollut varma kykenenkö edes ylös oksentamatta.

Ja siis siitä olosta, mulla ainakin on sellainen suht lievä kuvotus alla ihan ympäri vuorokauden. Joskus saattaa hetken olla ihan hyvä olo, mutta pääosin ei. Sitten joku saattaa laukaista yhtäkkisen pahemman oksetuksen, tai se pahenee itsestään aaltoillen.

Mulla tuntuu lähes koko ajan sellanen vellova olo vatsassa. Aamuisin mulla kiertää, ja sitten alkaa yökkyyttää ja sitten kiire vessaan.

Mullakin usein tuntuu kuvotusta, mutta vain hieman... Ja yksi päivä oltiin kyläilemässä ja ajeltiin kotiin (mies ajoi) ja veti niitä mutkia suoraksi sitten hieman reippaammin. Kauhea olohan siitä tuli ja kotona menin heti vessan lattialle istumaan ja miettimään että onko pakko oksentaa jos ei tahdo. Ei ollu onneksi pakko, meni ohi vähitellen.

Lisäksi olen huomannut, että sokeria tekee mieli ja kun jotain makeaa syön, niin tuleekin huono olo. No, eipähän tuu syötyä. :D

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Mä en tiedä onko tää hyvä vai huono asia, mutta multa on pahoinvointi lähes kokonaan kadonnut nyt. En tiedä oonko vaan osannut tasata syömiset paremmin vai oliko se alun kamala olo kropan reaktio raskaushormonien nousuun, mutta mulla on ollut pari päivää täysin pahoinvointivapaata. Noh, kyllä se sieltä vielä ehtii iskeä uudestaan. :p

Tänään hypättiin kuudennelle viikolle ja ekat kuvotukset koettu. Suklaat joutu sylkäsemään suusta pois, joten nyt on paha :grin

Mä rakastan suklaata, mutta muistan että viime raskaudessa jossain vaiheessa suklaa alkoi maistumaan ihan pilaantuneelle maidolle. Hyh.

Mullakin tulee tuo paha olo ihan yllättäen. Esim. Äsken laitoin lapselle välipalaks semmosen banaanimuffinssin ja mietin eka et en ota ite kun ei tee mieli. No sit kuitenkin aattelin et oishan se hyvä jotain syödä. No haukkasin palan ja samantien meinas lentää oksennus. Ei pystynykkään sitä syödä.
Onneks meiän muksu on niin pieni et sanon vaan et äitin masussa on vauva ja siks äitillä tulee huono olo.. :grin
Tavuttelee vasta sanoja niin ei oo pelkoa et paljastaa. Ja toisekseen toi maha on niin iso et varmaan kaikki naapurit yms. Aattelee et oon jollain 30 viikolla ihan ilman sanomistakin :shifty:

Kunnon kestokrapula päällä. Ihan järkyttävää. Ei meinaa löytyä mitään, mitä voisi syödä. Ajatuskin saa oksennusrefleksin päälle.
Jos edellisenä päivänä sai jotakin syödyksi ja ajattelee, että no tätä mä vedän sit vaikka pelkästään seuraavat päivät, niin eipä tule seuraavana päivänä enää kuuloonkaan.
B-vitamiinin aloitin eilen, kun sitä on kehuttu pahoinvointia lievittämään.. ei vielä ainakaan apuja siitä.

Mulla ei ollut kun satunnaisesti oksentelua (vielä). Jotenkin on "orpo" olo kun ei tarvii olla kokoajan vessassa, kun edellisisa piti..jotenkin sitä erehtyy miettii että onko kaikki hyvin, vaiika sitä pitäis nauttia kun sitä pahoinvointia ei vielä oo!

Mun täytyy sanoo et ekan raskauden pääsin oikeesti helpolla vaikka pahoinvointia oliki mut se oli tähän verrattuna tosi lievää. :) nyt ei tee yhtään mitään mieli.. Jääkaapissa toki onki vaan valo ku viikko sitte käyny viimeks kaupassa. Maustamatonta jukurttia ois mut se on niin pahaa et ei mee alas, mää normisti syön vaan sitä. :D Mut nyt oon aika varma et meille odotetaan tyttöä, kun ei tosta pojasta ollu läheskään näin pahat olot.. Toki vaikuttaa sekin että en saa nukkua kokonaisia öitä vaan joudun heräämään 2-6krt yössä, nyt varsinii ku poika on kipeä. Se tunne ku ite laitat aamulla toiselle puuroa ja oksennat sankoon ni poika kattoo vierestä ja nauraa... :') itellä ku aika vähän naurattaa siinä vaiheessa. :(

Tsemppiä Jonsson!

Mulla oli pari helpompaa päivää, mutta tänään taas olen yökkäillyt. Mua stressaa hirveästi olla töissä kun en todellakaan haluaisi oksentaa täällä tai että kukaan saisi vielä tietää. Enkä saa mitään tehtyä kun kaikki energia menee siihen että pidättelen oksennusta. :yuck:

Äitini muistutti minun saaneen edellisissä raskauksissa apua homeopatiasta. Löytyipä vielä kaapista purkki, joten eikun testiin taas! :)
Olipa vaikutus lumetta tai ei, kun vaan auttaa niin se riittää!:wink

Tähän mennessä kuitenkin vielä pahoinvointi ollut lievempää kuin kahdella viime kerralla. Jännittää, että miksikä tämä vielä tästä muuttuu. Vai muuttuuko! :rolleyes:

Onko muilla pahoinvointia vain autossa? Esikoisesta oli loppuraskaudessa herkästi autossa huono olo ja se jäi päälle raskauden jälkeen enkä ole pystynyt matkustamaan takapenkillä pitkiä matkoja. Jo kaupassa käynnistä tuli oksettava olo kun joutui esikoisen kanssa olemaan takapenkillä viihdyttäjänä..

Sunnuntaina tultiin anopilta kotiinpäin ja selasin puhelinta kun lähdettiin liikkeelle ja samantien huomasi, ettei paranekaan katsella ruutua. Vaikka puhelin pysyi poissa silmistä koko pari tuntia kestävän matkan niin silti tuli todella oksettava olo, etupenkilläkin. Kyydissä oli miehen sisko niin mietin etten millään viitsisi sanoa miehelle, että pysäyttää auton jotta pääsen oksentamaan :grin Onneksi olo helpotti kun oli vettä juotavana ja raikkaan makuista purkkaa. Taitaa tässä raskaudessa olla vieläkin herkemmällä tuo matkapahoinvointi.. :wideyed:

Mulla on ainakin pahentunu matkapahoinvointi esikoisen raskausaikana ja sen jälkeen. Puhelimen ruutua ei kärsi yhtään katsoa. Mutta sen kun tietää niin pärjää jotenkin. :) jännällä odotanmiten menee ensi viikon loma hotellissa hesassa kun on tää pahoinvointi niin paha. Liekö pääsen siellä ees hyvälle aamupalalle. :-S selvisin kunnialla tänään pojan neuvolasta ja omasta verikokeesta, vaikka tuntu aamulla että ei tuu elämästä mitään kun heräsin viideltä oksentamaan.

Onkohan meillekin tulossa tyttö? (Aamu(kin))pahoinvointi on tässä raskaudessa kyllä pahempaa mitä aikaisemmissa. Pahimmillaan herään aamuvarhaisella pahaanoloon ja se jatkuu kunnes pystyy jotain aamupalaa itseensä pakolla ahtamaan.
Aamupäivisin töissä pitää todenteolla välillä keskittyä ettei laatta lennä. Eikä meillä voi huomaamatta luikkia mihinkään, koko työyhteisö näkee jos livahtaa.
Onneksi vielä yrjö ei ole lentänyt, ei käy teitä toisia kyllä yhtään kateeksi...voimia kaikille!

Päivät menee lähinnä selviytyessä, ja tuntuu ettei tälle ole loppua tulossa. Onneksi en käy töissä ja voin siirtää opiskeluita kuukaudella tai parilla eteenpäin.

Ekassa oksensin alussa muutaman kerran ja lopussa aina yöllä klo 03.30. :D

Tokassa oksensin muutaman kerran, pahoinvointia oli koko raskauden.

Kolmosen kohdalla oksensin 24/7 koko raskausajan. Ei kiitos enää.

Mariel, mäki pelkään tota tilannetta että on jossain ns. loukussa jonkun kanssa, joka ei tiedä raskaudesta ja sit joutuis rientää yrjöömään :wtf: Mulla sitä pahoinvointia ei ole ainakaan vielä, mut kun se voi tulla ihan yhtäkkiä...

Se alkoi, nimittäin pahoinvointi. Koko päivä mennyt oksentaessa eikä mikään pysy sisällä. Henkisesti oon nyt jo rikki, vaikka todennäköisesti tää on vasta alkusoittoa. Itkettää vaan. Hormoneilla on taatusti osansa myös. Vit*tu suoraansanottuna.
Ja tänään 6+0

Takaisin