Pahoinvointi

Eilen aamupäivällä kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet, eikä ainakaan vielä toivottua vastetta oo tullu, illalla lensi oksu ihan entiseen malliin :dead::eek:

Täällä halailtu pönttöä nyt niin tiheään tahtiin, että oli pakko soittaa neuvolaan.. 3pv saikkua ja nyt pitäisi soittaa esimiehelle ja kertoa raskaudesta vaikka olen vasta 6+4. Ainut mikä tällä hetkellä edes vähän auttaa oloon on ulkoilma

Ei hätää Salla, mä kerroin jo pomolle muistaakseni viikolla 3+ tai 4+ :D

Mä kävin ostaa ne pahoinvointirannekkeet ja on ne auttanu tosi paljon. Enään ei oo meinannu oksennus tulla mut välillä kuvottaa ja sillon asettelen niitä uudestaan et on varmasti oikees kohas.

Mikään ei pysy edelleenkään sisällä.. Juomia vain muutamia kulauksia kerralla. Viimeksi 3pv sitten syönyt ruokaa.. Pelottaa miten pikkuinen selviää, kun ei saa ravintoa /:

Salla, kyllä pieni varmasti selviää, muista vaan yrittää juoda ettet pääse kuivumaan. Toivottavasti ainakin pahin terä huonolta ololta ja oksentelulta taittuisi pian!

Itselläni oli esikoisesta ihan järkky pahoinvointi ja oksentelu. Silloin huono olo alkoi viikolla 8+, mutta nyt kuvotusta on ollut jo ennen plussaa! Tänään ekaa kertaa mietin että pitääkö jäädä metrosta pois, ettei tule yrjö sinne.. :rolleyes: Nyt on vielä pakko käydä pitkällä koulussa, eli matkustaa pitää kaikilla mahdollisilla välineillä ja tietty jaksaa koulussa istua ja koti ja lapsikin hoitaa. Eniten raskautumisessa pelkäsinkin/pelkään edelleen sitä tauotonta oksentamista.. Täytyy varmaan itsekin ostaa noi rannekkeet jos auttais. :wink

Salla, kyllä pienellä varmasti kaikki on hyvin, ovat sellaisia veijareita että ottavat kyllä sen minkä tarvitsevat, vaikka sitten äidin kustannuksella. :) Joku toisessa ketjussa puhui apteekista saavasta Osmosal-juomasta (käytetään oksentelun/ripulin aiheuttamaan kuivumiseen), siitä ainakin saisi sokeria ja suoloja jos sen saa pysymään sisällä. Maku ei kyllä muistaakseni ole kovin kummoinen.. Toivottavasti sun olo paranee pian!

Oon valmis kokeilemaan kaikki niksit mitkä auttaa pahoinvointiin. (Lääkäri tänään ennen ultraa jo sanoi etä saattaa olla kaksoset tulossa...muttei ultrassa näkynyt 'kuin' yksi. :D)
Lääkäri suositteli B vitamiinin syöntiä, eritoten B6. Nyt sitte apteekista ostettu multivita raskaus ja imetys sekä nuo pahoinvointirannekkeet! Auttavat kuulemma 7/10. Taidan kuulua tuohon 7 joukkoon, huh!

Salla, joko sulla pahoinvointi hiemankaan hellittänyt? Kuinka meni kertominen pomolle?
Mulle auttaa jääkylmät trip mehut ja suolakeksit hieman olon kohenemiseen.

Edelleenkään mikään ruoka ei pysy sisällä, mutta mehujäät ja pienet määrät nesteitä pysyy jo! Tänään hain apteekista pahoinvointirannekkeet ja toivotaan, että olisi apua! Pomolle kerrottu raskausesta ja oli ihan ok mitä nyt onnittelut jäi saamatta :D

Mulla taas mama vitamiinit vaan pahentaa oloa, vitamiinin oton jälkeen oksennus tulee aina tunnin sisään. Tänään kuitenkin heti töiden jälkeen pysyi sämpylä sisällä, toivo elää että tällä kertaa pahoinvointi loppuis jossain vaiheessa :)

ite oon ottanu tuon mammavitskun vasta illalla koska itellekin aamulla otettuna aiheuttaa yrjöömistä

Mä koitan ottaa sen vaan niin että tiedän olevani kotona seuraavat pari tuntia :/

Joo, näin oon sen koittanut ajoittaa mut ainakaan toistaseks ei oo toiminut sekään :/ Onneks sentään ehdin syömään noita vitamiineja jo ennen hedelmöittymistä ja aina tähän pahoinvointiin asti. Mutta tätä tää oli viimekskin, sit viikolta 15 eteenpäin pysyi vitamiinit sisällä :)

Ihanaa että täällä on sielunkumppaneita vaikkei tää kivaa ole! Mä oon kärsinyt nyt n. Puoltoista viikkoa kanssa järkyttävästä pahasta olosta ja oksentelusta. Olin koko tämän viikon sairaslomalla sen takia kun en ole pystynyt oikeastaan muuta tehdä kun oksentaa. Joku sanoi, et mehujäät on helpottanu ja mulla kans ne pysyy jotenkuten sisällä. Ja vesi. Mut limut ja mehutkin tulee ylös. On tää ollu aika rankkaa ja mieskin ihan ihmeissään :( mulla ei auta syöminen ollenkaan helpottavasti oloon, päinvastoin. Nukkuessa ainoastaan hyvä ja silloinkin saatan herätä oksentamaan. Ulkoillessa tulee paha olo puhumattakaan siitä jos syke nousee tai hengästyy, se on oksennus samantien :/

Mulla on kans voimakasta pahoinvointia aamusta iltaan. Oksentanut en ole koska taistelen vastaan. Pahentunut tässä ajan mittaan, ihan alusta.asti ollut jonkinlaisena. Nyt 7+3. Nyt on ongelmana myös ylävatsakivut ja kova närästys. Mulla on ennestään palleatyrä, liian löysä mahansuu ja siksi aika vaikea refluksitauti. Pelkäsinkin, että raskaus tekee vaivasta pahemman ja niinhän on käynyt. Mikään lääke ei tunnu auttavan tarpeeksi. Olo on niin huono, ettei tiedä miten päin olis. Onko muita joilla olis kokemusta raskaudesta samoilla vaivoilla?

Ihan kamalaa kun olisi jatkuva krapula... Ilman oksentamista.. Paha olo saattaa olla ohan hetken pois mutta tulee nopeasti takaisin.. Mutta kun muistaa miksi tästä kärsii niin jotenkin sen vaan sietää.. Naiset on sisukkaita pakkauksia ;)

Mulla tulee myös paha olo ja oksennus Minisun Mama -vitamiinista. Mutta se tulee ainoastaan, jos otan vitamiinin aamulla tyhjään mahaan. Oon ratkaissut tilanteen niin että otan vitskun vasta illalla ruokailun jälkeen :)

Outoa kyllä että tuo ihan oikeasti aiheuttaa pahaa pahoinvointia.

Takaisin