Lukaisin pikaisesti eilen tuosta polikliinisestä synnytyksestä. 6-12h on se sairaalassa olo aika synnytyksen jälkeen, mutta vauvoille tehdään kotiutumis tarkastuksia vain päivällä, niin esim illalla kotiutuminen ei onnistu. Eli käytännössä jos vauva syntyy illalla tai yöllä, niin silloin onnistuu kotiutua alle vuorokaudessa, mutta jos vauva syntyy aamupäivällä-päivällä, niin joutuu jäämään yön yli sairaalaan, eikä välttämättä kotiudu alle vuorokaudessa. Olikohan siinä vielä että polikliinisesti synnyttäneille ei varata vuodepaikkaa.
Nyt kun mietin esikoisen synnytystä, niin ekat pari tuntia hengattiin salissa ja sit kun lähdettiin osastolle, niin kätilö vei mun pyörätuolilla, kun mua huimas. Vaikka en menettänyt paljoa verta, niin mun hb oli laskenut ja piti aloittaa lisärauta. Lisäksi olin ollut melko pitkään syömättä kunnolla, että sekin heikotti. Oli melkoinen väsymys kyllä päällä alkuun. Ekaksi yöksi ei saatu perhehuonetta, kun mentiin vasta puolenyön aikaan osastolle. Yö meni hyvin, mutta oli kyllä todella ärsyttävä huonekaveri, niin siitä jäi vähän sellaiset fiilikset että mielummin sitten lähden heti kotiin entä jään toisten valituksia kuuntelemaan. Perhehuoneesta ei ollut mikään kiire kotiin, mutta en kyllä tuntenut oloa mukavaksi siellä ja haaveilin omasta sängystä ja kotiruoasta. Nyt pitää vaan avoimin mielin mennä sinne minne pääsee synnyttään ja toivoa että olis edes siedettävä huonekaveri ja että uuden vauvan kans sujuu sen verran hyvin että ei tarvis montaa päivää olla sairaalassa. Ehkä en nyt ihan ekana ehdota polikliinistä synnytystä, kun alkoi tuntua hurjan lyhyeltä ajalta tuo 6-12h, ehkä vuorokausi on omalla kohdalla realistisempi aika.