Otatteko vauvan mukaan vessaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otatteko vauvan mukaan käydessänne vessassa?

Itse otan jos vauva on hereillä eikä mies ole katsomassa vauvan perään. Sen verran kovat eroahdistuksetkin päällä enkä pidä ajatuksesta että vauva itkee yksin perään ollessani vessassa. Liikkuvaisena kaverina saattaa ehtiä sillä välin kolhiakin itseä tai löytää jotain vaarallista. Esikoisen kanssa kahdestaan saatan jättää jos ovat molemmat hyvällä tuulella.

Olen aina ottanut. Esikoisen kohdalla pelkäsin lapsen lopettavan hengityksen enkä saanut rauhaa jos lapsi ei ollut näköpiirissäni, ja toisen lapsen kohdalla pelkäsin esikoisen keksivän jotain hölmöä vauvan pään menoksi, mustasukkainen kun oli. Yleensä keksikin.

Kyllä hyvin usein tulee otettua (eli änkeää väkisin mukaan :joyful:). Ihanaa olis jos sais rauhassa ja yksin käytyä, mutta siinä käy niin että jos vauva jää oven ulkopuolelle odottamaan, niin ovea avatessa ei ymmärrä siirtyä ja sitten jää sormet oven väliin. Tai huutaa/itkee oven takana, joten oon todennu paremmaks ottaa mukaan. Jos isommat lapset sattuu olemaan paikalla, silloin he välillä katsoo pikkuveljen perään että saa rauhassa käytyä :)

Otin aina ja otan edelleen! Yksin tai isomman kanssa ei voi jättää hetkeksikään kahdestaan.

En ota. Vauva makoilee tai nukkuu tyytyväisenä lattialla, sitterissä ja sängyssä kun käyn vessassa. Jos on itkuinen niin siirrän vessareissua sen verran että vauva on rauhallinen kun meen vessaan.

En ikinä ole ottanut, enkä ymmärrä miksi olisikaan pitänyt ottaa. Oma ja yksityinen tila käydä vessassa.

Oli pakko ottaa ainakin kakkoselle, jos ei mies ollut kotona. Vauva huusi koko ajan, jos menin vessaan hänen hereillä ollessaan ja toisinaan saattaa itsellä kestää vessassa suolisto-ongelmien takia niin ei ollut vaihtoehtoa. Nyt isompana olen opettanut, että kaipaan vessarauhaa.

Kaikenlaista "viihdejärjestelmää" rakentelin vessan lattialle, että sain edes näennäisesti rauhaa, mutta kyllä sitä joskus joutui pahimmillaan vääntämään torttua vauva sylissä. 🙈🤣🤣

Otan aina, jos kaksistaan ollaan. Huutamiseksi menisi, jos yksinään yrittäisi jättää. Ja nykyään ei voikaan jättää, ettei keksi mitään tyhmää... Pienempänä makoili vessan lattialla hoitoalustalla ja siinä jotain koitin laulella tai höpötellä viihdykkeeksi 😂 Nykyään vaan konttailee ympäriinsä ja tutkii innoissaan kylppäriä, kun yleensä ovi on kiinni eikä sinne pääse. Itse vaan koitan toivoa, ettei kauheasti tongi mitään liian likaista siellä... 🙈

Tais olla aika lailla mukana, meillä ei muutenkaan pidetä vessassa oloa mitenkään pyhänä, siinä saattaa joku istua pöntöllä ja toinen pestä hampaita jne, eikä ovet oo lukossa, ja oon kokenut et se et taaperokin näkee mitä vessassa tapahtuu auttaa oppimaan ja ei tuu vessajutuista tabua. Esikoinen oli vauvana sellainen liimautuja et ei sitä ois yksin voinut edes jättää, mut tietty jos oltiin molemmat kotona niin kyl sillo varmaa useimmiten jätti lapsen isän kanssa ja meni vessaan.

Toki vieraiden ihmisten kanssa ja julkisissa paikoissa sit mennään peruskaavalla yksin vessassa ja ovilukossa (tai siis lapsen kanssa toki ollaan siellä vessassa mukana) 😅

Muokattu viimeksi:
Meillä on kyllä lapset olleet vessassa mukana kun huudoksi se menisi.. Esikoisen vauva-aikana kävin jopa kerran huutava vauva kantoliinassa vessassa kun meno oli aivan mahdotonta välillä.
Ja mies joutuu välillä edelleen ottamaan julkisillakin paikoilla esikoisen mukaan vessaan. Yksi niistä valitsen taistelun hetkistä. Tosi kova uhma ja tosi kova isi vaihe, joten säästetään itseämme ja muita kun taivutaan siinä hetkessä tahtoon.🙃🙃
Tässä on kyllä vessahäpeily karissut kun taapero kommentoi ja kehuu meitä samalla tavalla kuin me häntä kun hänellä tulee pottaan jotain.🤣🤣

Otan aina, jos kaksistaan ollaan. Huutamiseksi menisi, jos yksinään yrittäisi jättää. Ja nykyään ei voikaan jättää, ettei keksi mitään tyhmää... Pienempänä makoili vessan lattialla hoitoalustalla ja siinä jotain koitin laulella tai höpötellä viihdykkeeksi 😂 Nykyään vaan konttailee ympäriinsä ja tutkii innoissaan kylppäriä, kun yleensä ovi on kiinni eikä sinne pääse. Itse vaan koitan toivoa, ettei kauheasti tongi mitään liian likaista siellä... 🙈
Minä avasin tuossa vaiheessa aina pesukoneen luukun ja sinne oli sitten hauskaa kurkkia ja huhuilla. 🤭

Kiva kuulla että muillakin on häpeilemätön vessakulttuuri. 😂 Meillä myös saattaa yksi olla pöntöllä ja toinen harjata hampaita. Joskus olen laittanut pyykkejäkin koneeseen jonkun ollessa pöntöllä. 😅 Tähän on varmaan vaikuttanut miehen syövät (paksusuoli poistettu). Toki jos on vieraita tai ei olla kotona, on ovet lukossa.

Meillä kans saatetaan koko perhe olla samaan aikaan vessassa ja yks pöntöllä ja yks pesemässä hampaita ja 8kk neitonen säätää omiansa vieressä😂 mutta kahdestaan, kun ollaan tytön kanssa kotona, otan mukaan vessaan, koska muuten kerkeää tekemään jotain ei kauheen fiksua😂meillä mennään niin kauheeta vauhtia tukea pitkin kävellen joka paikkaan niin ehtii tapahtumaan vaikka mitä vessakäynnin aikana niin ei voi hetkeksikään jättää yksin🙈 just miehen kanssa puhuttiin siitä, että ei kuulemma ole kenenkään entisten kanssa tullu koettua tuota, että kun toinen istuu vessassa niin toinen pesee vieressä hampaita😂

Meillä ei kyllä kakkosella ole kuin korkeintaan lapsi mukana vessassa. 😅 Pissalla voidaan käydä myös kumppanin nähden ja ovet auki, mutta kakkarauha pyritään antamaan. 😄

Joo no ei meilläkään aikuiset oo samaan aikaan vessassa. Ei se miestä ehkä haittais, mutta itse en halua käydä toisen seurassa tai nähdä toista pöntöllä. En tiedä miksi. Lapset on kyllä ok😂

Takaisin