Otatteko äitiyspakkauksen

Päädyttiin nyt siihen, että ei oteta äitiyspakkausta. Juuri muulle kuin peitolle ja neulemyssylle ei ole käyttöä, joten ne voidaan hankkia muuta kautta. Ja tarvittavat vaatteet ostetaan itse, niin saadaan sellaiset kuin halutaan. Mielestäni vuoden 2019 äp:n kuosit eivät ole tytölle mitään erityisen ihania (meille on siis varmistunut, että tyttö on tulossa), joten kivempia saadaan hankittua muualta.
 
Otamme ehdottomasti :Heartred
Esikoista odotamme eikä mitään vielä valmiina. Upeaa, että Suomessa on tällainen mahdollisuus. Luontoihmisenä kuosit miellyttää omaa silmää ja ovat mielestäni todella sukupuolisensitiiviset :)
 
Ensin olin ihan innoissani äitiyspakkauksesta mutta olen tehnyt raskauden edetessä niin edullisiä ja erinomaisia löytöjä käytetyiltä markkinoilta, että vaatetta alkaa olla jo vaikka kuinka. Mies on kuitenkin ihan ehdottomasti pakkauksen kannalla, vaikka 170 eurolla saisi kirpputorihaukkailtua vaikka mitä. Eiköhän ne pakkaus oteta kuitenkin, vaikka kuosit eivät ole kovin mieleeni muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
 
Ensin olin ihan innoissani äitiyspakkauksesta mutta olen tehnyt raskauden edetessä niin edullisiä ja erinomaisia löytöjä käytetyiltä markkinoilta, että vaatetta alkaa olla jo vaikka kuinka. Mies on kuitenkin ihan ehdottomasti pakkauksen kannalla, vaikka 170 eurolla saisi kirpputorihaukkailtua vaikka mitä. Eiköhän ne pakkaus oteta kuitenkin, vaikka kuosit eivät ole kovin mieleeni muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Siinä äitiyspakkauksessa on kätevä se laatikko joka toimii ensi sänynä loistavasti. Mikäli ei siis aio nukkua vauvan vieressä. Jotkut tosin taitaa myös ostaa kirppiksiltä niitä äitiyspakkauksen tarvikkeita. Ite otin silloin esikoisesta vaikka saatiin muualta tosi paljon vaatteita, ja se tuli kyllä meille tarpeeseen silloin. Ja oli kivaa kun oli jotain uutta vaatetta eikä vaan käytettyä vaatetta.
 
Me saadaan perjantaina todistus neuvolasta niin tilaan heti pakkauksen. Meillä on käytettynä ostettuja jonkun verran ja edellisen vaatteita on muutamia jäljellä kun en raaskinut heittää pois :)
Jotain pientä on ostettu uutenakin.
Silti odotan pakkausta. Tykkään sen väreistä ja uskon et esim toppapuku on hyvä 2020 loppusyksystä ja alkutalvesta :)
Käytetään myös pahvilaatikkoa ensisänkynä pinnasängyn sisällä, se on tiiviimpi tila ja tuntuu vauvasta turvallisemmalta.
Toki ymmärrän hyvin myös heitä jotka ostaa kirpparilta mieleisiä ja jättää pakkauksen ottamatta.
 
Pakkaus anottu. Saa nähdä kauanko kestää että tulee.
Olisin toivonut ennen joulua, mutta saattaa mennä myös sen jälkeenkin.
 
Kelan sivuilla luki, että äitiysavustuksen/pakkauksen käsittelyaika on noin 3 viikkoa. Mutta sehän voi olla lyhyempikin, riippuen ruuhkista :)
 
Maanantaina laitoin hakemuksen äitiyspakkauksesta, jännä nähdä, että milloin löytää tiensä perille :)
 
Mä laitoin tänään hakemukset vetämään, avustus tosin rahana. :)
 
Mä laitoin tänään hakemukset vetämään, avustus tosin rahana. :)
Sulle varmasn tulee nopeesti.
Mä laitoin just hakemuksen ja mietin myös et käviskö niin hyvä tuuri et tulis jo ennen joulua:) mut luulen et siel on nyt ruuhkaa kun myös meitä ennen olleet juhannusvauvat hakee pskkauksia:)
 
Mäkin hain äitiysavustusta viikko sitten maanantaina ja päätös oli tullut torstaina. Rahojen pitäisi näkyä tilillä to 19.12. Kerrankin nopeaa toimintaa Kelalta :grin
 
Hain viikko sitten, mutta ainakaan vielä ei oo tulossa, eiköhän mee siis ens vuoden puolelle ennen kun saan sen :)
 
Mulla oli tehty päätös avustuksesta samana päivänä, kun laitoin hakemuksen. Torstaina on jo rahat tilillä. Muistaakseni oli viimeksikin tosi nopea tämä prosessi. :)
 
Otan pakkauksen, ehdottomasti. Esikoinen kyseessä, niin ei oo vielä mitään valmiina. Miehen puolelta varsinkin on kaikki sukulaiset tyrkyttämässä vanhoja vaatteita, joten on ihan kiva saada jotain uuttakin :grin Hakemuksen laittaminen tosin jää tammikuun puolelle, kun lähdin jo lapsuudenkotiin joulua valmistelemaan, ja raskaustodistus jäi tietenkin omalle kämpille :wacky: Mutta huojentavaa tietää, että käsittelyt on menneet noinkin nopeasti, joten eiköhän sen kerkeä ensi vuoden puolellakin!
 
Minä laitoin hakemuksen äitiysavustuksesta (rahana) viime viikon keskiviikkona, mutta vieläkään ei oo tullut edes päätöstä. Ihmetyttää, koska muut ovat tuntuneet saavan päätöksen tosi nopeasti!:eek:
 
Mulla kesti esikoisesta päätöksen odottelu pidemmän aikaa, muistaakseni useamman viikon. Nyt en oo edes muistanut hakemusta tehdä :wideyed:
 
Otan äitiyspakkauksen, koska kyseessä on ensimmäinen ja luultavasti ainut lapseni. Paljon olen kyllä vaatteita yms. jo saanut ihan ilmaiseksi tutuilta ja tuntemattomiltakin, mutta silti haluan pakkauksen ehdottomasti. Jotenkin vaan tuntuu että kadun jos en sitä ota.
 
Takaisin
Top