Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riippuu kuinka usein haluat pestä ja keittää pulloja? Yhdelläkin pärjää :) tästä on tosin 9vuotta mutta paras koliikkipullo oli silloin NUK. Tai siis toimi mun lapsella.

En välttämättä halua pestä jokaisen kerran jälkeen tuttipulloja vaan kerralla enemmän. Yksi ei siis mielestäni riitä. :)
No kun laskee karkeasti, että jos esim. illalla haluat pestä ja keittää pullot ja vauva syö noin 3 tunnin välein, sillä oletuksella että olis pullovauva, niin 8 pulloa riittää vuorokaudeksi... :)

Pitääkö se pumppu olla samaa merkkiä ,kun tuttipullot ? Mistä ootte ostaneet harsoja ? Ostin esikoiselle ikeasta aikoinaan sellasia perus valkoisia ja ei olleet kalliita ,mutta nyt niitä ei enään oo ja kattelin netistä et 5 harsoa maksaa n.14e monessa paikkaa o_O

Miten muuten tutit ja tuttipullojen päät kannattaa puhdistaa? Keitetäänkö ne kattilassa vai lillutetaanko kuumassa vedessä? Pitää varmaan hankkii semmonen sterilointilaite, ni ei pitäis mennä väärin xD

Usein niitten varmaan pitää olla samalta valmistajalta, jotta pumppu ei pääse falskaamaan. Ainakin näin uskoisin olevan. En oo kyl tutustunut muihin, ku aventin pumppuun, ni en ihan varma oo asiasta.

Tännekin eilen saapui (käytettynä toki) turvakaukalo vauvalle ja kaksi telakkaa, toinen vyö ja toinen isofix.. mä oon niin onnellinen niistä kun olen sanonut että ne pitäisi kyllä kohta olla jos vauva sattuisi syntymään aiemmin.. sit löysin melkein naapurista myynnissä olevat jutut :)
Vielä puuttuu ne vaunut.. jos tossa ensikuun alkupuolella kävis tilaamassa :happy119

Mä oon ensin pessyt pullot ja tuttiosat kunnolla pulloharjalla ja sitten oon vielä keittänyt kattilassa ja nostanut harson päälle kuivamaan.

Muuten tosta aiemmasta, en suosittele ostamaan 8kpl saman valmistajan pulloa koska joskus tietty pullo ei vaan toimi vauvalla imutyylin ja vauhdin ja syöttäjän asennon ymym vuoksi. Meillä löytyny oikea pullo kokeilemalla.

Kiitos Caarina vinkistä. Taidankin jättää sit muut pumppuun sopivat pullot pois nyt alkuun ja ostaa pari erilaista kokeiluun / korvikkeille. Riittääkö puhdistukseen joku 10 min keittäminen, kuten kuukupissa?

Kiitos Caarina vinkistä. Taidankin jättää sit muut pumppuun sopivat pullot pois nyt alkuun ja ostaa pari erilaista kokeiluun / korvikkeille. Riittääkö puhdistukseen joku 10 min keittäminen, kuten kuukupissa?
5-10min on hyvä aika. :) en sijoittaisi pullon sterilisaattoriin kun mun mielestä keittäminen ajaa saman asian.

MAM tuttipullot on hyviä! Ne on itsestään steriloivia(vai miten se sanotaan:grin) eli ei tarvii mitään laitetta vaan kunhan laittaa mikroon. Ja ainakin meillä se tutti osa kelpasi todella hyvin, se muistuttaa paljon sitä aitoa tavaraa:wink

Me saatiin (no sai niistä riittävästi maksaakin tietty.. ;) ) uudet patjat ja petari eilen. Ihanaa! Ainoa opeteltava ja haastavampi asia meikäläiselle tapille on että ostettiin runkopatjat (ovat jäykemmät) ja laitettiin ne meidän sängyn runkoon niin hitsi portaat siihen kohta saa rakentaa, että mamma saa könyttyä pedillensä, kun korkeutta riittää! :D Tänään ylösnoustessa en tietenkään muistanut sängyn korkeutta ja meinasin seinään tömähtää kun jalat eivät heti lattiaan yltäneetkään ja horjahdin. Pitää vissiin ruveta pylly edellä kiipeilemään! :D :D

Pitäis varmaan ostaa mikro... :) En voi sietää ko. masinaa mutta tuntuu, että vauvan myötä vois jo olla ihan pätevä laite.
Meilläkään ei ollut kolmeen vuoteen mikroa, mutta ostettiin tässä vastoittain kun ajateltiin et saa nopeesti lämmitettyä ruokaa yms. vauvan ollessa pieni :)

Tarvittaessa korvike ja piltti lämpenee mikrossa hyvin... :) mut ei kannata laittaa tutteli tetraa mikroon avaamattomana, se sätii ensi ja sitte syttyy palamaan... :P nimim: Olipa kerran väsynyt äiti

Mä ajattelin ostaa ensin sellasen halvimman mahdollisen manuaalisen rintapumpun ja pari pulloa. Jos imetys sujuu hyvin ja vauva nukkuu suht kohtuullisesti (=en tarvitse miehen apua yösyötöissä), niin tarve varmaankin on vähäinen ja noilla pärjätään. Sitten jos tarvetta on useammin niin hankin suosiolla laadukkaan sähköpumpun, sterilointilaitteen ja lisää pulloja.

Mä oon vielä peruslenkkareissa jossa nauhat niin löysällä et saa sujautettua jalkaan :)
Löysin talvitakin (jotain kokoa 600xXL mut ei se haittaa koska se mahtuu) joten nyt on lämmintä! Vielä emmin sen kätkyhälyn kanssa, se on varmaan ihan turha mut mitä jos lapsi kuolee kätkykuoleman niin vähänkö sitten soimaan itteäni ettei viittiny reilua satasta tuhlata.

Mä olen hankkimassa kätkythälyttimen mutta en ole vielä saanut päätettyä merkkiä. Sitähän sanotaan, että kätkytkuolemaa ei voi estää ja sen uhria on lähes mahdotonta elvyttää. Kuitenkin on "läheltä piti" tilanteita joissa hetken hengittämätön vauva saadaan virvoiteltua. Omana nöyränä toiveena olisi, että hälytin voisi tehdä eron sen välillä onko kyseessä tuollainen läheltä piti -tilanne vai se kätkytkuolema. Kukaan ei ole ainakaan vielä onnistunut antamaan mulle vakuuttavaa perustelua että tuo mun ajatus olisi täysin pöljä, joten ajattelin hankkia niin ei jää sitten jälkikäteen mietityttämään jos jotain käykin. Vaikka onneksi tosi epätodennäköistä kuitenkin. :)

Takaisin