Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ostettiin uudet patjat, ja kyljen kääntäminen tuntui ainakin viime yönä olevan helpompaa kuin aiemmin. Toivottavasti patjat tuntuvat jatkossakin hyviltä.
Huomasin tässä mökillä nukkuessa että tällaisella napakalla patjalla on tosi hyvä kääntyä, mut selkä on vähä puuduksissa. Kotona meillä on selkää myötäilevät patjat, mut aika työlästä kääntyä. No onneks tässä ei oo enää pitkä aika olla pullerona, kohta saa nukkua jo mahallaan!!! <3

Meinkin tarvis kyl hommata uus sänky. Huomaa, että patjat o liian pehmeet, että jos olis vähän napakammat, niin olis helpompaa kääntyminen ja sängystä ylös pääseminen :happy:

Tuuris oli kaikkee ihanaa vauvatavaraa kun kävin :)

Mä löysin kirpparilta ammeen jaloilla. Ei muuten mikää ihmeellinen löytö, mutta kun täällä päin suomee niitä vaan ei oo et olisin joutunu netistä tilaan, että 10€ ei ollu paha siitä että sain kantaa sen Toyotan takaluukkuun :P

Jos kotiutuu nopeesti ei maito oo välttämättä noussut. Tyyliin kotiin 3pv synnytyksestä maito nousee 5pv. Meillä oli korviketta valmiina, ei tarvinnu miehen hönkiä kauppaan heti. tosin jos vauvan vointi hyvä ja jaksaa istua tissi suussa ja pesiä, niin maito nousee paremmin.

En mäkään usko hankkivani korvikkeita etukäteen, toiveena ettei tarvittaisi niitä ollenkaan, ainakaan alussa. Jos ei oma maito sitten riitäkään niin meillä on kauppa ihan vieressä ja mies osaa varmasti ostaa yhtä hyvin kun mäkin kun en itsekään noista mitään tiedä. :) Kysytään varmaan vinkkiä synnäriltä jos näyttää kotoutuessa siltä että saattaa tulla tarvetta.

En osta korviketta valmiiksi. Pesin vauvan kanssa ja oon valmistautunu siihen, että ekat viikot nimenomaan ollaan vaan ja sylitellään.

Me hankitaan korviketta kaappiin. Oon jo siivonnut hyllyn niitä pulloja / tetroja varten :) Aikomus on myös käyttää pumppua, jotta muksu saa ihan oikeetakin tavaraa :) Neuvolassa sanottiin, et kannattaa ostaa ihan varmuudeks yks pullo korviketta, ku ne kuitenkin säilyy kauan. Ja joskus voi olla vähän huonompi maitopäivä, ni ei sen takia tartte sit lähtee ajamaan kauppaan.

Yhden korviketötsän oon hankkinut. Samoin tein esikoisen kanssa. Lähinnä tötsä on mielenrauhaa ylläpitämässä, tietää että ei tarvi senkään vertaa stressata imetyksen onnistumisesta jos/kun vauva huutaa kurkku suorana. Ja lähikauppaan meilläkin matkaa vaan se kilsa. Esikoisen kohdalla maitoa tuli lopulta ihan "yli äyräiden" mutta imetys oli alkuun tosi hankalaa kun oikeaa imuotetta ei meinannut pieni saada. En joutunut korvikkeeseen turvautumaan mutta epätoivon hetkillä helpotti tieto että korvike olisi tarvittaessa ihan käden ulottuvilla.

Takaisin