Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos kaikilla lapsilla on omat huoneet, niin itse lasken, että silloin ei asu ahtaasti. Mulla ei lapsena ollu koskaan omaa huonetta. Muutinki sitten kotoa pois 16 v, mutta ei tilanahtaus ollu syy, vaan lukion etäisyys kotoa.
Pinnis on koottuna vierashuoneessa ja siirtyy sieltä makkariin. Vaipanvaihtoalusta saatiin facen ilmaisryhmästä ja laitetaan se sit kodinhoitohuoneen tasolle. Eli ollaan sisustettu vauvaa varten - ei lainkaan.
Vaunut ja kaukalo on hankkimatta. Ollaan sentään käyty kattelemassa. Talvitamineita ulkoilua varten tarvii ainakin lisää.

Aamutorkku tosta väänsin anopin kanssa. Hän kun sillon 100 v sitte asui talossa jossa oli vaa yks huone ja lapsia 15 ja kaikki äiti ja isä kans nukku siellä samassa huoneessa olkipatjoilla. Rannanjärvi on kuallu! :P

10v poika ja 9v tyttö ei mun mielestä sovi samaan huoneeseen eikä vauva tulevaisuudessa sovi kummankaan kämppikseksi joten huoneet on saatava. Ja samoten kun tulevaisuutta ajatelee tuskin haluu nuori aikunen mies asuu siskonsa kans saman huonees. Mä tiiän muö on ärsyttävä lapset ensin asenne ja niin se on aina ollu ja tulee olemaan, kyl aikuset aina pärjää vaik liiterissä:)

Ite just kans mietittiin että jos tulee toinen muksu meille kans ja se onkin sit vaikka just toista sukupuolta niin alkuun ehkä menee samassa huoneessa mut ite haluan ehdottomasti että on omat huoneet sit viimeistään kun kouluun menee.

Mulla on pelkkiä veljiä, joten huoneenkin oon aina jakanu jonkun poikapuolisen kanssa, eikä siinä ollu mulle mitään ongelmaa. Ja siis se minkä kukakin kattoo ahtaasti asumiseksi, niin riippuu henkilöstä ja siitä mihin vertaa. Omasta näkökulmastani katsottuna ahtaaksi menee, jos on enemmän kuin 2 ladta/huone.

Mä oon kans 4 lapsisen perheen ainoa tytär ja aina saanu sen oman huoneen. Pohat pärjäsi keskenään :) toki jos tää vauva ny sais samaa sukupuolta olevan sisaruksen nii vois toimii sama huone jos vaa kemiat natsaa. Nyt mun tyttö ja poika raatelis toisensa. Toinen tykkää my little ponysta ja toinen pyssyistä. Myös kaverit pitää saaha samaan huoneeseen joten... Ei vaan toimi.

Joo siis ite olen viettänyt paljon aikaa pikkusiskon kanssa samassa huoneessa (6v ikäeroa) ja kyllä välillä meni niin sairaasti hermot että kyllä kemiat täytyy natsata ja jos on vähän ikäeroa niin menee tiettyyn ikään asti kyllä.
Ite oon sitä mieltä että kuitenkin koulussa saa kavereita niin kaverit haluaa kylään ja sillon pitäis olla ns oma rauha jokaisella lapsella omassa huoneessa.. Että voi sitä just niitä kavereita pyytää kylään :)

Jos on varaa isompaan niin sitten, mut jos ei ole niin sit on pakko sopeutua
No tässäki varmaan tulee eteen se et missä haluu asua. Me asutaan kaukana pääkauunkiseudulta ja täältä saa hyvän kokoisen talon isolta omalla tontilla ~100 000€.

Meillä on jossain vaiheessa tarkoitus ostaa oma asunto kun nyt ollaan vuokralla. Kyl sitä sit ehkä olis jo varaakin niin että muksuille omat huoneet.. Miehelle kuitenkin se 2 taitaa olla aika maksimi lapsiluku kun hän oli sitä mieltä että yksi riittää ja mun perustelujen jälkeen suostui kompromissina kahteen.. :D

Jos meille siunaantuu enemmän muksuja, niin haluaisin pitää ne samassa makkarissa melkeen kouluikään saakka. Aika näyttää onko se järkevää ja mahdollista, mutta musta olis mukava, että jos vaikka yöllä herää, niin ei ole yksi huoneessaan.

Joo siis sama meininki varmaan meillä mut mun mielestä sit kouluikäiset tarvii jo oman huoneen. Sit on mahdollisuus omaan rauhaan läksyjen tekoon jne. Mut ennen koulua menee hyvin vielä samassa huoneessa mikäli vaan muuten natsaa hyvin luonteet jne :)

Toivon kyllä muutenkin että tää muksu tulis enemmän isäänsä ku oon ite tosi temperamenttinen :D

No, meillä ei ollu paljoa varaa mistä valita, kun 3 h + tupakeittiö asunnossa asui parhaimmillaa 10 hlö. Tarve on niin suhteellista. Läksyt onnistui hyvin keittiön pöydän ääressä.

Mutta itsellä on nyt omasta mielestä iso talo, jossa on 4 makkaria, joten jos nyt ei ihan suurperhettä yhtäkkiä ilmaannu, niin mahdutaan olemaan kyllä väljästi, vaikka perhe kasvaisikin.

Tänään saapui moby wrap kantoliina, jonka tilasin Kiinasta. Maksoi päälle 15 ekee, kun Suomessa uutena maksaa päälle 60 ekee. Olen tosi tyytyväinen kantoliinaan. :)
36b20f0c664ba1f7e6e82d702f350a02
fddea679372e74b35557b31483cbbe67

Mä jo niin odotan, että pääsen kantamaan pientä! <3 mulla on trikoinen (tricot slen) ja kudottu liina (haikarankehto) ja manduca. Kudotulla kannoin selässä vielä keväällä esikoista, mutta alkoi painamaan mahaan solmu. Mietin just joku päivä, että pakkaisko synnärille jo trikooliinan mukaan :shy:

Liinoja on niin miljoona erilaista, että mistä ihmeestä tietää millasen vois haluta?

Mulle neuvottiin että käy liikkeessä ja kysy neuvoja sieltä. Siellä osataan neuvoa erilaisiin tarpeisiin erilaisia liinoja ja myös pituuksia jne. Mietin että vois olla itelle kyllä ihan tarpeen tuollainen.

Trikooliina on helppo, koska siinä on vaan yksi sidonta ja käy hyvin ihan pienelle ja kaikki periaatteessa on samanlaisia. Kudotussa taas on pidempi käyttöikä ja mahdollisuuksia. Niitä taas on paljon erilaisia ja -pituisia, eli vähän pitää tietää minkä ostaa. Sit on kaikenlaista enemmän ja vähemmän reppumaisempaa, joissa on valmiiksi paneeli ja tarvii vaan päät sitoa (neliöliina). Mutta täytyy varoittaa, että näissä on hurahdusvaara!

Joo ja kun oon katellu erilaisia liinojen myyjiä, niin tili tyhjenee kyllä alta aika yksikön, jos hurahdus tapahtuu! Kallein liina mitä oon nähny jonkun myyvän, tais maksaa 500€!:woot:

No siis noissa liinoissa on se että on tosiaan pitkäikäisiä ja vielä oikein bonuksena päälle se että ne ei menetä lähes yhtään arvoaan. Siksi hinnat on tommosia :)

Takaisin