Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin tänään hakemassa pinnasänky. Aikani etsittyä löytyi Tori.fi:stä valkoinen Brio Two-pinnis <3 Oli vielä tosi siistissä kunnossa, vaikka on useammalla lapsella ollut, mikskäs nuo menis. Ja muutama hampaanjälki reunassa nyt melkein kuuluukin asiaan :D

Löytyy vai! Omg! Mietin kans että mistä löytyy ohje mut mulla on toi lehti (en aina muista selata kaikkia ohjeita)

Löytyy vai! Omg! Mietin kans että mistä löytyy ohje mut mulla on toi lehti (en aina muista selata kaikkia ohjeita)

Joo löytyy :D. Ainakin mä lainasin kirjastosta ja sitä äsken siitä selailin, että pikku hiljaa pitäisi kaavat ruveta piirtelee. kuopuksen kohdalla piirtelin ohjeen mukaan, mikä löytyi netistä.. mutta helpommalla pääsen, kun piirrän lehden ohjeen mukaan. kun olen näköjään kaavan laittanut hyvään jemmaan.

Nyt vissiin tarvis lopettaa toi kirppareilla käyminen :D Hukun kohta noihin vauvan vaatteisiin! Ja viel parista paikasta on luvattu antaa.. mut ku aina löytyy niin ihania!

Mä kanssa hukun jo vauvan kamoihin. Kirppareilla käyty, pari juttua ostettu uutena, huuto.netistä huusin sellaisen paketin missä oli useita 56-70 cm vaatteita, äitiyspakkauskin on tulossa ja nyt sain vielä kaverilta kolme muovikassia vauvan kamaa. :joyful: Mä luulen, että osa pienemmistä vaatteista jää käyttämättä kun ehtii kasvaa ulos.

Sisustussuunnitelija Caarina vauhdissa... :P että tältä näyttää meijän makuuhuone, luulen että muut ootte jo pidemällä sisustuksinenne :D ei mahdu hoitopöytä vaikka kuinka mittaan joten se raha laitetaan sitte isompaan vaatekaappiin ja vaippa vaihtuu sängyllä... Olis tää remppa jo ohi!

Rakastuun Vallilan peipponen tapettiin, se tulee tehoste seinälle <3 siitä se lintu teema sitte lähti ja kattoon tulee höyhen lamppu ja sisustustauluksi joku lintu aiheinen iso, tuohon pinnasänky seinälle.

Nii ja tuo pupu muuttaa muualle :) Elli on hermeliinikani ja pihalla on kylmä nii joutu vaihteeks sisäruokintaan :)

Liitteet

• Phototastic-12_9_2016_2f5267f3-3e91-4ce6-b333-533fccaf40eb.jpg
    Phototastic-12_9_2016_2f5267f3-3e91-4ce6-b333-533fccaf40eb.jpg
    394.3 KB · Katsottu: 75
Muokattu viimeksi:
meidän lastenhuone on vielä täynnä romuja! Pieni ajatus eläinteemasta on, mutta toteutus menee melko varmasti jonnekin ens vuoden puolelle. Jos nyt ei sit pesänrakennusvimma iske jossain kohden! Pampero tulee joka tapauksessa nukkuun meidän huoneeseen ja hoitopöytä kylppäriin, joten ei kiirusta!

mä sisusta yhtään mitään XD. siirsin tänään pinniksen, meidän sängyn ja kuopuksen sängyn samalle seinälle, mutta ei ne voi noin olla, kun ovat vieri vieressä.. mutta en kyl muutakaan järjestystä keksi..

Meillä kans ei ootan kyllä mitään sisustettu tota lastenhuonetta. Ei itseasiassa ole edes verhoja laitettu ikkunaan tuolla. Ja suunnittelin että vois alkuun olla kiva laittaa sinne työpöytä ja siihen sit mun ompelukone :) mut kattoo nyt mitä keksii..

Veli perheineen toi tänään autolastillisen vauvanvaatteita, lakanoita ja kestovaippoja. Eipä tarvitse ihan heti olla mitään ostamassa, nyt taitaa olla kaikkea mahdollista vauvan ekaksi elinvuodeksi. Pitää vaan jaksaa lajitella vaatteet koon mukaan ja pestä. Vauvan hoitopöydän säilytystila alkoi yhtäkkiä näyttää kovin pieneltä, eihän sinne mahdu edes kaikki vaippatarvikkeet :D

Meillä on nyt hoitopöytä makuuhuoneessa, pinnasänky olisi tarkoitus myös kasata sinne. Lapselle on kyllä oma huone, mutta se on vielä muuton jäljiltä täynnä tavaraa. En usko, että sille on tarvetta ihan heti, niin pidetään varmaan miehen tietokonepöytää siellä, minulle on ihan oma huone.

Minä otan makuuhuoneeseen vain vauvan sängyn ja hoitopöydän laitan vierashuoneeseen, koska siel on enemmän tilaa. Sit kun lapsi on sen ikäinen että se tarvii oman huoneen, ni me siirrytään vierashuoneeseen ja lapsi jää tähän, koska siinä huoneessa on pöytätietokone, eikä haluta lasta sen kanssa samaan. Mul on yks pehmuste pyykkikoneen päälle, jotta vessassakin voi vaihtaa vaippaa.

Meil ei oo yhtään liikaa tilaa... 100 neliötä on asuttu kovin ahtaasti :D lapsilla omat huoneet, tällä hetkellä nukumme miehen kanssa olohuoneessa. Wc /kylppäri/sauna on myös täys plus mielestäni liian kostea hoitotilaksi. Tämä talo tulee olemaan remontin jälkeen 4h ja köökki. "pienellä" laitolla ja lottovoitolla saisin taiottua tästä 5h+tupakeittiö+saunaosasto, mut ei näillä tuloilla :P koko talo on noin 120neliötä, hyötykäytössä ollut tähän mennessä 89neliötä.

Kolmella lapsella on ainakin oltava omat huoneet, koska minä tyhmä äiti en päästä ketään muuttamaan pois ennenku on valkolakki ja\tai ammatti. Saavat muuttaa sitte suoraan omiin asuntoihin ja astua työelämään kun kotoa lentävät. Suosista skippaan heidän elämistään opiskelija asunnot ja makaroonit... Olohuone on nii tilava että rakennetaan siihen alkovi jahka saadaan oma makkari valmiiksi. Siinä saa miehen isommat lapset meillä ollessaan majottua ja myöhemmin ku tää maha heppu tarttee oman huoneen nii me tullaan takas olkkariin :D

Muokattu viimeksi:
Nyt taitaa isoimmat hankinnat olla loppusuoralla. Meillä on vaunut, kaukalo + telakka, pinniksen haen huomenna, ensi sängyn saan äidiltä, kunhan saa pehmusteet tehtyä ja syöttötuoli tulee veljeltä. "Enää" lipasto Ikeasta + pikkutavarat. Vaatteita pitäis varmaan ruveta metsästää. En vaan saa itteeni (enkä varsinkaan miestä) viikonloppusin tarpeeks ajois liikkeel, et ehtis kirppareilla käymään. Ja löysin kivan laukun hoitolaukuks :) Ostettiin adidaksen olkalaukku, joka on (omasta mielestä) tarpeeks iso :)

Me just suunniteltiin että käydään pyörähtämässä vaikka ja missä nyt tällä viikolla. Ja yllättävää kyllä mutta mies haluaa että teen sen unipesän vauvalle :D ja lupasi jopa tulla valitsemaan mun kanssa kankaat :D

Sinja pakkauksessa tuli täkki ja se patjan suojus. Ite sain kaks semmosta ohutta Vauvan tyynyä ku sain kasan lakanoita pinnasängyn mukana ja en kyllä aio niitä tyynyjä ottaa hetki käyttöön ku tuntuu että edes vuoden vanha lapsi ei sitä välttämättä tarvitse vielä. (ainakin töissä kun olin niin lensi peitot jne aina pinniksen toiseen päätyyn ja lapsi nukkui sitten toisessa päädyssä ilman peittoa)

Takaisin