Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille saapui tänään esikoista varten vaunuihin "seisomalauta" bumprider SIT. Käytettynä löydettiin ja oikein hyväkuntoinen, hinta noin puolet uudesta vastaavasta. Olen erittäin tyytyväinen. Pitkään pähkäilin, että riittäisikö esikoiselle pelkkä seisomalauta, mutta nyt on tuo jakkarakin olemassa tarpeen varalle.

Meille on matkalla Britax go nextit! Ainakin moni kaveri niitä suositteli. Entäpä imetystyynyt? Onko kellään kokemusta? Onko väliä millaisen ostaa?

Mä ajattelin jättää sen imetystyynyn hankkimatta. Uskoisin pystyväni pitää vauvaa sen aikaa rinnalla, ku imetän. Meillä tulee pulloruokinta siihen imetyksen rinnalle.

Mä tykkäsin imetystyynystä ja varsinkin alkuvaiheessa tuli sitä käytettyä. Sai samalla luettua/selailtua puhelinta/syötyä kun kädet oli vapaana. :) Ja loppuraskaudessa nukuin tyyny jalkojen välissä, se auttoi lonkka-, selkä- ja liitoskipuihin!

Niin ja ei varmaan oo muuten väliä, kunhan on tarpeeksi jämäkkä ettei lölly. Täytyykin varmaan ostaa lisää täytettä omaan kun se palaa lainasta! :)

Mitä tavaroita teidän mielestä vauvaa varten tarttee olla alkuvaiheessa? Caarinalta tulikin yks hyvä lista.

Itse olen aina pärjännyt tavallisilla tyynyillä ja peiton mytyllä imetystyynyn sijaan. :)

Aika nopeesti menee hartiat jumiin ja alkaa käsivarsia särkeä imettäessä ilman minkäänlaisia tukia...yleensä imetyskerrat kun ei oo lyhytkestosia vaan saattaa kestää sen tunnin kerrallaan :D tarpeeks iso ja tukeva imetystyyny on hyvä kun voi myös tukea vauvan kainalon alta rinnalle tai sit jos viittii peittojen ja tyynyjen kaa taistella niin sekin on vaihtoehto :D äidin imetysasennon rentous on tärkeä myös maidoneritykselle! Mä ostin ite tällä kertaa ns.banaanityynyn eli sellanen kaareva v:n tai u:n muotoinen tyyny jota suositellaan mm. niskakivuista kärsiville. Raskausaikana käytän sitä polvien välissä ja menee tosi hyvänä imetystyynynä vauvan synnyttyä.

Joo meilläkin on sellainen u:n muotoinen ja toimi hyvin! Vauva olikin aika tissitakiainen, eli jotain tekemistä itselle piti aina olla. Monesti tosin imetin sängyllä ja nukahdin siihen :D

Täällä samaa mieltä vanillapin ja tuhlaajatytön kanssa :) imetyksen ensiviikkoina niskat oli jäätävän jumissa ja tyyny oli pelastus että sai kädet vapaiksi ja hartiat rentoutettua. Loppu raskauden aikana toimitti myös vartalotyynyn virkaa :) nyt luulen arvostavani tyynyä vielä enemmän kun on tuo esikoinenkin niin pystyn huomioimaan myös häntä mikäli tarve samaanaikaan kun imetän vauvaa. myin entisen tyynyn pois kun esikoinen oli 6kk. Nyt ostin rätt&startin imetystyynyn joka tuplasti edellistä tyynyä parempi.
mutta on se niinkin että mikä tuote toiselle aarre niin toiselle voi olla turhake :)

Mullakaan ei oo ollu aikasemmills käytös imetystyynyä, en oo koskaan kokeillu oisko apua. Aikomus on tosin ollu hommata mut jääny. Nyt taas ois aikomuksena, kaipaisin kokemuksia et mikä on hyvä ja mikä ei?:)

itse ajattelin ommella imetystyynyn. Minullahan ei tietoa, miten lähtee imetys käyntiin vai lähteekö ollenkaan, että onko ihan turha ompelus sitten.

Meillä on sellainen pötkylätyyny mikä saa riittää, pitää vaan ommella siihen joku cooli päällinen, niin sietää säilytellä sohvalla. ..veikkaan kyllä että alkuvaiheessa tulee imetettyä kyljellään, jos on alakerta tohjona :D
Minä ostin kirpparilta ~60senttisen tosi siistin ja söpön toppapuvun, eiköhän nyt kelpaa!

Mitenhän nois toppapuvuis on se lämmönkesto jos käytettynä ostaa? Epäilen ainakin isompien tenavien vaatteita pesukoneen jälkeen kun menee jotenki "löysiksi" ja vedenkin päästää läpi vaikka olisi laatumerkki. Pitää aina suihkutella uutta kalvoa...

Ei kai toppapuvut pidäkään vettä, jos ei ole erityisesti sellasta materiaalia, esim. gore-tex?
Meillä on lähinnä remun ulkovaatetta ja niiden topat ainakin kestää kuraleikit huoletta. Vedenpitävät kankaat ja teipatut saumat, toimii! Kura aikaan nostan ulkoilun jälkeen kaikkien kamat suihkuun ja suihkuttelen kurat pois.:grin Säästyy kurahousu sirkukselta.

Mitä kaikkee hoitolaukkuun yleensä tungetaan? Yritän kehittää jotain hoitolaukuks sopivaa. Yks ylimääräne läppärilaukku olis, mut ku se on tyhjänäki ihan pirun painava. Taskui olis varmaan hyvä olla, ettei sit joudu ettii puhelinta / koti-/autonavainta kaiken sen vauvan tarpeiden alta. Jotenkaan en vaan lämpee perus hoitolaukuille, ku olis kiva hyödyntää sitä sit myöhemminkin.

Mulla oli hoitolaukussa vaippoja, varavaatekerta, harsoja, ruokaa ja korviketta, lusikka ja lautanen, tuttipullo, tutti, vesipullo, kosteuspyyhkeet ja hoitoalusta... Unilelu :)

Ja hoitolaukkuna mul oli viimeksi koiranruoka valmistajan isohko kassi jonka sain muistaakseni koiran kasvattajalta :D ikinä ei oo varsinaista hoitolaukkua tarvinnut. Se liberolaukku on muuten sit liian pieni.

Takaisin