Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä lähdetään ihan nollasta eli ei ole mitään ennestään. Eli kaikki vaatteet yms täytyy kyllä hommata jossain kohtaa mutta juuri eilen miehen kanssa päädyttiin siihen että odotetaan vielä 6 viikkoa ennen kuin mitään ruvetaan ostamaan :) että jos vaan millään malttaa niin ei osta ennen tuota yhtään mitään vielä.. Ja jos ei malta niin sitten vaan joku potkupuku tms. Ja tekeminen oli sallittua :) olen käsityöihmisiä ja oli pakko tuossa edellispäivänä jo tehdä pienet tossut

Meillä esikoisen jäljiltä kaikki kamppeet valmiina :) täydennän ehkä vaatevarastoja vain ihanilla kuoseilla jos sattuu löytymään tietyiltä brändeiltä :)

Te joilla pieni esikoinen niin oletteko hankkimassa tuplarattaita? Meillä ikäeroksi se kaksi vuotta. Tula reppu löytyy mutta paljon vaunulenkkeillään jo nyt niin olisikohan tuplat kuitenkin järkevä ostos. En silti viitsisi myydä noita meidän yhdistelmiäkään.

Musta tuntuu niin varhaiselta ostella mitään, mutta aion kyllä olla kärppänä, kun sukulaiset ja läheiset myy vauvakamaa eteenpäin. Ajattelin kaikki isoimmat hankinnat ostaa käytettynä, mikäli hyväkuntoisena löytyy. Ja tämän lisäks tulee varmaan kierreltyä kaupoissa söpöjä vaatteita ostamassa.
Hölmö anoppi oli heittämässä just vanhoja vauvan vaatteita kierrätykseen, mut onneks osuin paikalle ja sain pelastettua laatikollisen mieheni vauvavaatteita. Ihanaa retroa! Tuossa vaiheessa ei kyllä ollut vielä plussattu.

Meillä on valmiina esikoisen vaunut, pinnasänky ja itkuhälytin. Kaukalon, sitterin rintapumpun hankin käytettynä. Kuitenkin niin vähän aikaa noillekin on käyttöä, niin en näe järkeä ostaa uutena.

mä löysin toimivat ja hyväkuntoiset vaunut tuosta meitin roskakatoksesta. ovat puhtaat ja homeettomat. tiedä sitten että tuleeko ne käyttöön. pari bodya uskalsin ostaa kirpparilta vaikka kaikki aina sanoo että liian aikasin ostettu tuo huonoa onnea. se jää nähtäväksi. kotidobleri olis kiva mutta katellaan jos löytys käytettynä

Meillä pitää hankkia sisarusvaunut. Muuten saa käyttää samoja vaatteita ku tuo nyt vasta 11kk esikoinen

Eilen oli pakko käydä äitiysvaateosastolla ostamassa housut. Ei pystynyt enää pitämään tavallisia housuja.
Kirpparilta kanssa muutaman bodyn oon jo hommannut..

Mun pitää kohta ostaa uusi takki.. Alkaa sen verran olemaan turvoksissa että vaikeuksia laittaa takkia kiinni :(

Mullakaa ei nahkatakki edes inahda päälle! Mut vielä onneks xs-s koon muut takit menee kiinni. Saa nähdä miten syksy kuljetaan o_O

Mä olen hommannut muutaman pienen vaatteen valmiiksi, muuta en ole vielä uskaltanut. Varhais- ja Nähdään pian! Ultran jälkeen sitten.
Muoks* ja muutaman äippävaatteen ostin alesta kun eihän mulla kohta mahdu enää mitkään vaatteet päälle.

Tänään tilasin uuteen dopplerin, ensi viikolla pitäisi tulla :) vanha doppleri meni eilen rikki, olihan se kyl sika vanhaaki ja käytettynä hankittu jo silloinkin.

Mä pohdin ja pohdin että tarviinko tuplarattaita vai pärjätäisinkö kantoliinalla ja rattailla.. onneksi tässä aika vielä miettiä, esikoinen joulukuun alussa 1v9kk..

Liitteet

• 1461930755551.jpg
    1461930755551.jpg
    20.3 KB · Katsottu: 37
Vielä en uskalla mitään ostaa, paitsi että ostin yhden paidan josta aattelin, että menee sit mahanki kanssa ja imettäessä :-)

Ai niin.. Pitäis kait tommosia ruveta katsomaan pikkuhiljaa. Turvotuksen takia alkaa olla vaikeuksia housujen kanssa. Mistä ootte kattonu noita vaatteita? Ihan kirpparilta vai?

Kirppareilta löytyy ihan kivasti mammavaatteita, mut sit jos haluaa uutena ostaa, niin henkkamaukka taitaa olla ainoa, josta saa suht edullisia äitiys- ja imetysvaatteita. Ja Lindexillä taitaa olla nettikauppa äitiysvaatteille.

Kiitos Syksyinen. :) täytyy katsoa mitä verkkokaupasta löytyy ja sitten myös käydä tossa läheisellä kirpparilla katsomassa oisko siellä. Lastenvaatteita kyllä löytyy sieltä.

Mä oon kyllä jo vähän hankkinut vaatteita vauvalle. Lähinnä nettikirppiksiä oon kolunnut. Toppahaalarin löysin koossa 56cm, talvivauvalle tulee tarpeeseen, kun äitiyspakkauksen toppahaalari on aika suuri. Pari bodya, pari haalaria on nyt hankittu. Viime raskaudessa en uskaltanut katella mitään ja keskenhän se meni. Nyt kun hankkii tavaroita, niin menee varmaan loppuun saakka raskaus. :-D

Mun on pakko lähteä huomenna kaupoille. Mitkään housut ei juurikaan mahdu enää päälle ja sama ongelma kaikissa vartalonmyötäisissä paidoissa ja topeissa. Oikeastaan mitkään mun normivaatteet, joita eniten käytän ei mahdu enää päälle. Tää turvotus on jotain tosi kummallista.

Takaisin