Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niskaa tunnustelemalla selviää ettei liian kuumaksi äidy meno. Superkosteilla helteillä kevyempää peittoa/vilttiä tai pelkkää lakanaa. Ihan harsokin käy. Jotkut tykkää unipusseista, joita on monenlaista ja -paksuista matskua. Kätsy etenkin kun ei sitten tarvitse huolehtia peiton pysymistä paikoillaan.

Toiset tarvitsee käsiin tumput (HMllä esim pari puuvillaisia maksaa muutaman egen) yöksikin, vauva kun tykkää nukkua usein kädet ylöspäin. Sellaisia kapalovaatteitakin on, joissa on ikäänkuin pussit ylöspäin käsiä varten (ainakin Swaddle up by Love to dream, tulossa Suomen markkinoille).

Jos haluaa useamman peiton niin Ruskovillalla on sellainen sillki- mikälie vauvanpeitto. Se on tosi ihana. Ohut mutta lämmin ja kuumalla viileä. Jos saa kuumakallevauvan, suosittelen tuota. On ollut meillä tosi hyvä. Talvivauvalle oli meidän silloiseen viileämpään asuntoon ja mökkireissuille Ruskovillan teddyalusta sänkyyn pikkuvauvana. Slimmattu lampaantalja toimi kanssa. Teddy pelitti kivasti myös vuodesuojana kun milloin vaipat falskasi.

Äp-loota sänkynä on kyllä lämmin, pinniksessä tilavampaa ja tuulettuu yllättävän hyvin reunapehmusteista huolimatta. Periaatteena mulla aloittaa ehkä vähän liian hyvästä pukeutumisesta ja viileältä suojaamiselta. Aina voi sitten vähentää. Ihan sama kuin itse pakkasilla...

Esikoinen on talvivauva niin hänel oli kyl aina peitto päällä, kesällä nukkuikin sitten vaan lakanalla kun -10 kesä oli ihan tolkuttoman kuuma. En osaa siis todellakaan ajatella yhtään et miten kevät/kesävauva tarttee peitettä :D

Varmaan on aluksi niin varovainen, että tulee puettua ja pistettyä kauheesti peittoa mutta tosiaan vauvaa tunnustelemallahan se sitten selviää ettei toinen ihan läkähdy. Minkälaista suojaa ootte käyttäny vaunukopassa? Ihan perus lakanaa vai mitä? :)

Mä suunnittelin heittäväni esikoisen makuupussin sinne vaunukopan pohjalle. Köllötelkööt vauveli sen päällä. Silkki ja villa on hyviä materiaaleja sekä kesällä että talvella :)

Ainii, pitäähän mun täälläkin hehkuttaa taas :D En muista hehkutinko jo et bebesin tilaus tuli tänää ja eilen tilasin.. Noh, kuitenki tuli tänää. Lisäks shoppasin facen maitotyttöset ryhmästä itselleni iiihanan imetysmekon! Nyt vaan toivon et se sopii päälle!

Ei saa kirjoittaa pelkästään "Bebesin tilaus". Pitää eritellä ostokset, että muutkin voi sitten ehkä hurahtaa. ;)

Haluan kyllä imetysmekon vielä ja ehkä imetysyöpaidan. Jos vaikka viileä iskee...

Vaununkopassa on varmaan yleisimmin ollut pienellä äitiyspakkauksen makuupussi. Paitsi jos kovin helle niin ihan harso tai joku muu ohut peite. Mutta ihan pienellä makuupussi tosiaan. Vaikka olisi aukikin niin sen reunoista saa ihanan pesän vauvalle koppaan. Talveksi sitten untuvapussi ja tarpeen mukaan vaatetta.

Nii siis kato en muistanut et olinko jo selittänyt kertaalleen mitä tilasin sieltä :'D

Eli: Lansinoh tissirasvaa ja saman merkin rintapumppu (oli hiukan edullisempi kuin avent jota ensin ajattelin ja koska oon pihi niin pihistelin, tiiä sitten millanen tuo on käytössä), sitten tuli lifefactoryn tuttipullo keltaisella muoviosalla, 3rd trimester teetä ja imetys teetä. Semmonen tilaus oli se :)

Mä suunnittelin imetysyöpaidaksi ihan vaan jotain perus luukkutoppia tai muuten vaan totaalivenähtänytta toppia :D Mulla on kuitenki pakko olla liivit päällä yötä päivää niitten maitokannujen kanssa :D

Talvella meillä on ollut talja vaunuissa. Esikoisella ihana pitkäkarvainen talja, mutta se on hänen omansa ja likka on kovin kiintynyt siihen, joten vauvalle tarttee ostaa omansa kunhan sopiva tulee vastaan :)

Tänään pitäis tulla lisää postipakettia, ainakin toivon kovasti että tulisi jo tänään, kun eilen tuli ilmoitus et on lähetetty. Eihän sitä toki varmaksi tiedä, mutta olis kiva jos olis hypisteltävää viikonlopuksi.

Serkun lähettämää(?) vaatepakettia odottelen innolla! Siellä pitäisi olla joitain sellaisiakin mitä tuolla esikoisella on ollut käytössä pikkuvauva-aikana, lähinnä pyjama ja sen sellaista. Odotan innolla!

Koitin eilen löytää meidän tokmannilta hoitoalustaa tuohon hoitopöydälle, mutta olin tosi pettynyt kun oli kyllä kivan kuosinen (niinkuin sillä kuosilla hirveästi on merkitystä kun kuitenkin teen siihen suojuksen päälle), mutta se oli vain puuvillaa, ei siis minkäänlaista kosteussulun tapaistakaan siihen laitettu ja oli ihan tosi lötsö. Tarvii varmaan suunnata suureen kaupunkiin ja lähteä etsimään hoitoalustaa esim. prismasta tms, kun ei meidän tuppukylältä semmoista löydy.

Oon koittanut löytää myös vauvan harjaa, tokmannilla olis semmonen ollutkin, mutta haluan luonnonharjaksisen ja tuo oli keinokuituinen joten sekin jäi sitten kauppaan. Voi olla että tarvii tilata semmoinen täältä interwebsistä (sekin).

Mulla on myös yks lunastamaton ostoskori tuos yhdessä välilehdessä auki :D Mietin täällä että raaskinko tuhlata vielä sen 50e ja ostaa muutaman vaipan ja kestositeen.. oikeastaan ainoa oikea asia mitä sieltä olin ostamassa oli ekodödö stick joka oli mm. alumiiniton.. Oon koittanut löytää hyvää ekodödöä, mut ei ole vielä toistaiseksi tullut vastaan sellaista joka toimis meikäläisen superhikitykseen..

No nyt on hyvä raportti ostoksista! :D

Ai niin, imetystee. En ole teenjuoja mutta joku imetystee oli tosi hyvää ja jonkun lapsen kohdalla sitä käytin aika paljonkin. Mun mielestä siitä oli apua, ainakin uskomuksen ja nesteyttäjän verran.

Lifefactoryn pullot on vaarallisia. En ole tilannut yhtään, koska ne on selkeästi sellaista huumetta mihin jää koukkuun. Hoitolaukkuunhan voisi itselle ottaa juomapulloksi testiin yhden.... Tai jopa synnärille. Kun eikös niihin saa juoma(nokka?)osan tutin tilalle.

Lansinohin pumppu pitää muistaa sitten vaihtoehdoksi Aventille, joka kaapissa. Ainun/Medelan pumppu mulla oli joskus testissä, enkä tykännyt. Toivottavasti ei tarvitse taistella yhdenkään pumpun kanssa tällä kertaa. Ei ole oikein mun juttu kun ei vaan heru noille.

Oz Babylta tilasin muistaakseni kunnollisen, luonnonharjaksisen pyökkiharjan. Joillain kampaamotuotteita myyvällä sivustolla oli vastaavia edullisemmin mutta varasto aina nollilla.

Mä oon kyl semmonen teen lipittäjä, et ohhoi. Nyt ei oo hirveesti voinut teetä juoda tän raskauden aikana kun on alkanut helposti närästämään. Ärsyttävää.

Lifefactoryn pullot on ihania. Meil ei oo kuin tuo yksi ja nimenomaan tuttipullokäyttöön. Ja joo noihinhan saa erilaisia korkkeja et menee sit muutenkin kuin tuttipullona. Tuo on se pienin koko, olisko ollu 120ml, kun en viitsinyt mitään megapulloa ostaa kuitenkaan :D

Itsellä ja tyttärellä on juomapulloinen kleankanteen teräspullot ja ollaan molemmat tykätty ihan hirveästi! Vesi maistuu raikkaalle ja pysyy kylmänä ja pullo pysyy takuulla ehjänä vaikka tipahtaisikin jostain. Tykkään paljon! Miehelle pitäisi vielä semmoinen hankkia kanssa ettei sen tarttei juoda mistään kamalista muovisista vanhoista vissypulloista.

Mä tykkäsin siitä Ainun pumpusta missä oli aika sama mekanismi kuin tuossa lansinohin pumpussa. Sain yhdes vauvakama paketissa semmosen mis oli toisenlainen mekanismi ja kun oon kerran nähnyt sen käytössä totesin että ei ikinä, ei kuuna kullan valkeana tule tommosta pumppua meille, kun se vaatii molemmat kädet ja on muutenkin super epäkäytännöllisen näköinen ja oloinen. Eikä käyttäjäkään ollut siihen kovin tyytyväinen.

yhyyy, tuskin tulee mun pakettejani tänään kun ei oo tullu vielä mitään ilmoituksia postin suunnalta.. Eikä paketin hakujärjestelmässäkään näy et olisivat päätyneet tänne vielä.. Nyyyyyh... No, mut ehkä kirppiskierros tuottaa tulosta tänään ;)

No oli kyllä surullinen kirppiskierros tällä kertaa. Löytyi yksi body, yhdet housut ja paras löytö, yksi hyväkuntoinen, ihan uusi kestovaippa joka maksoi vaan 2e!!

Jonsku, ihan ehdottomasti kelpaa! Useampaa sorttia kun on niin helpommin löytyy se meille sopiva vaihtoehto :)

Nennaemilia ja toki muutkin kestositeitä käyttävät. Mitä merkkejä käytössä teillä? Voisin jotain ostaa lisää, mulla on edelleen aika vanhat Igu*leen siteet käytössä, osa iskemättömiä.

Mulla on nyt tuolla ostoslistalla myös Lifefactoryn juomapullo 650ml itselle. Ja vauvalle Swaddle Up-kapalovaate, koko vielä mietityttää. Edellinen imetettävä oli mahdoton käsillähuitoja. Josko rauhoittaisi imetystäkin. Kapalon ennättää kyllä tilata kesemmälläkin, kunhan näkee miten kaikki lähtee käyntiin. Ja käyhän siihen muukin kangas. Mulla on mm. aden+anaisin isompi harso, joka sopii kapaloksikin.

Guang Xi Mä olen enemmän kuppi-ihminen, mut tosiaan mulla on kyl noit siteitäkin tuolla. Mulla on siis vihreän variksen siteitä (ei valmisteta enää) joissa on ihoa vasten coolmax, enkä oikein tiedä tykkäänkö siitä vai en. Periaatteessa se on ok, kun on kuivapintainen, mut aika hiostava mun makuun. Sit mulla on nyt vasta ostettuja royal-kestojen kestositeitä muutama, mut ne ei oo päässeet vielä käyttöön. Psh:na ne royalit on kans kyl jees. Niis on ihoa vasten joustofroteeta ja toisissa velouria. Mulla on vielä yks ostoskori lunastamassa (sadette.fi) jossa olis onnikkaan kestositeitä..

Meillä on muutama isompi pieni lakana joita ajattelin kokeilla tossa kapalokäytössä. Esikoinen oli kanssa semmonen levoton että kapalo helpotti aluksi ihan tosi paljon, en ajatellut erikseen mitään kapalovaatetta ostaa.

Apteekissa oli Terveydeksi-lehti ja juttua mitä vauvalle tarvitsee. Kuvat alla. Tärkein pointti se, että suppoja esim turhaa hankkia valmiiksi kotiin. Supoista lääkemäärän saanti epätarkkaa, siksi nestemäinen tuossa listallakin. Kuumeraja on 38 astetta, itse ei lääkitä ja aina lääkäriin. Yskääkään ei jäädä kotiin ihmettelemään. ❤️

ImageUploadedByVau Foorumi1428914936.135924.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1428914952.040169.jpg

Lisäksi nappasin uuden 2015-2016 Vaun kirjasen odottavalle äidille. Siitä viimevuotisesta saa vaikka skräppäyksiin matksua. Sen sain neuvolasta.

7a12e4568ec50e5a3c0bd18956952e35.jpg

Tilasin tollasen Lodger bunkerin ku sai niin hyvään hintaan. Tätä voi käyttää ihan kolme vuotiaaks asti tai niin kauan ku mahtuu. Jee. äitiyspakkaus tullu vihdoin haettavaksi.

Takaisin