Osallistu kakkukilpailuun – voita EasyWalker Sky -sporttivaunut!

  • Ketjun aloittaja petra.houghton@sandviks.com
  • Aloituspäivämäärä
Tein meidän neidin 2v syntymäpäiville tämmöisen kakun, ihan omasta päästä koristelut yms, olen kokeilunhaluinen ihminen ja rakastan leipoa kakkuja ja tehdä erinlaisia koristeluja :)

 
Halloween kummitus kummitteli muutama vuosi sitten siskoni Halloween bileissä. Erityisesti herrat 8, ja 11-wee pitivät siitä että heidän halloween karkki simmut löysivät sopivasti paikkansa kummituksen silmiksi.

Päällys ei ole marsipaania vaan vaahtokarkkitaikinaa, jonka ohjeet löysin kinuskikissan sivuilta muistaakseni. Tämän lisäksi tein kakun väliin pandan tummasuklaa peach makuisesta suklaasta moussen ja hilloksi taisin valita raikkaan mansikkahillon.



Käärme sihisi taas siskonpoikani 7-wee synttäreillä ja siihen aikaan taisin suosia aika paljon juuri tätä pandan peach tummaa suklaata, josta tein noi kuorrutukset käärmeelle. Täyteiden ohjeita käyn normaalisti etsimässä ideoita  http://www.kinuskikissa.fi osoitteesta.

 
Unohdin ihan minun ihanan pikku possuni! Siskoni 30-wee kakku ja siskonpoikien ehdotuksesta kakun piti olla possu! Niinpä täti otti käskystä vaarin ja teki pojille possun ja kyllähän tuo siskokin siitä piti...
Possun sisälmyksissä oli perus mansikka, kerma ja jotain muuta ehkä.. muisti tahtoo pätkiä kun siitä on jo monta vuotta.. Mutta vaahtokarkkipäällys tehty mansikkatomusokerista.

 
Laitan useamman kakkukuvan, kun en osannut päättää.... ja lupakin oli. ;-)

Tässä ensimmäinen, tein kaverilleni 18vee synttärikakun. Päällinen vaahtokarkkimassaa, kukat marsipaania ja reunoilla hieman kermapursotusta. :)



Tämän kakun tein siskoni nelikymppisille.. :) Valkoinen osuus vaahtokarkkimassaa, täplät sekä lehmä sokerimassaa. "Nurmikko" kermaa.



Tämä kakku meni pienen pojan 2v synttäreille. Hän pitää kovasti norsuista, joten yritin sitten
taiteilla tuohon jonkun norsua muisuttavan otuksen.. :D Päällinen ja norsu marsipaania, pursotukset kermaa.


Ja tämä kakku meni pienelle tytölle, yllätys yllätys - hello kittyä :) Koristeet ja kitty itse marsipaania, reunoilla kermapursotukset.
 
Leivoin poikani 1v synttäreille ison kinuskikermakakun. Samaa kakkua on oma äitini leiponut juhliin, joten tiesin kakun olevan näyttävä ja erittäin hyvän makuinen!

Täytekakun pohja on ns."normaali" kakkupohja (kananmunia, sokeria, jauhoja ja perunajauhoa, leivinjauhetta). Pohja on leivottu yhdeksästä kananmunasta, joten siitä tuli aika iso :)

Pohjan jokaisessa neljässä välissä on jäisiä pakastevadelmia sekä vaniljalla ja sokerilla maustettua kermavaahtoa (mitään kostuketta en ole käyttänyt, jäiset vadelmat sulatessaan kostuttavat pohjaa sopivasti).

Täytekakun pinnalle olen keittänyt kinuskin kermasta, sokerista ja farinisokerista, sekä lisännyt hieman voita ja vaniljasokeria.

Täytekakun reunoille pursotin kermavaahtoa, joka oli maustettu sokerilla ja vaniljalla.


 
Siirin 2v.-synttäreitä juhlittiin viikonloppuna. Tässä Late-fanin Timppakakku.
Kakun pyöräytti Siirin äiti. emoticon

Täytteenä Kinuskikissan blogista bingattu kinuski-puolukka-mousse, nam.
Päällä kermavaahtoa ja sokerimassan ja marsipaanin sekoituksesta kaulittu kuorute (päässä ja jaloissa) sekä sokerimassasta muovailemani korvat, silmät ja tutti.







Tässä vielä lammassuklaamuffinseja sitruuna-tuorejuustovaahdolla ja sokerimassa muovailuilla koristeltuna.
 


Tällaisen hempeän täytekakun tein meidän prinsessan 1-vuotis syntymäpäiväjuhliin. :) (Eli kakun tekijänä äiti). Pohjana on tavallinen sokerikakkupohja, välissä on kuningatarhilloa ja ihan perinteistä vispikermaa jonka maustoin vaniljakreemejauheella. Samalla vispikermalla on tehty myös pursotukset. Osan kermasta värjäsin elintarvikevärillä hennon vaaleanpunaiseksi.
Koristeet (perhoset, kukat ja niiden lehdet, numero ykkösen) tein itse sokerimassasta ja koristelin ne vielä nonparelleilla ja elintarvikekimalteella.










 
4-vuotias Emma toivoi kakkua jossa muumit pussaa. No minä en ole kovinkaan taitava kakuntekijä, enkä piirtäjä, joten kovasti aiheutti päänvaivaa. Onneksi tyynyliinasta löytyi halaavien muumien kuva, jonka tyttö hyväksyi. Mielestäni lopputulos on oikein onnistunut. Välissä kuningatar-rahkaa ja marjoja. Oikein hyvää. Kakku on täysin laktoositon perinteisellä sokerikakkupohjalla. Koristeet tummasta suklaasta.

http://aijaa.com/v.php?i=007538902700.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=007028902701.jpg
 
Tein molemmat kakut itse!


Tämä kakku on poikani 1v kakku. 
7 munan pohja, 24cm vuoka, kostutus vadelma funlight,  täytteenä mansikoita ja suklaamoussea, eristeenä sokerikreemi, pinta ja koristeet sokerimassaa

*


Tämä kakku on kaverini pojan ristiäiskakku.
Kakku on perus 8 munan kakkupohja. Kostutus vadelmafunlight, kevyt kerros Nestelen Fruttismoothieta, 3 banaania viipaloituna ja kokonaisia mansikoita. Eristeenä lemoncurd.

Kyllä maistuivatkin ;)
 
 2-vuotiaalle tytön tylleröiselle tein pikku myy kakun! Pikku myy on tyttäreni lempppari ja kuvastaa hyvin kaksivuotiasta:) Tavallinen kakkupohja, täytteenä mansikkaa,banaania ja valkosuklaata sekä kerma-vaniljakreemiä. Päällys sokerimassaa, perhoset ja pikkumyy tomusokerivalkuaisseosta!:) 
 

Tämän tein siskopuoleni 8-vuotiaalle ihanalle pienelle koululaiselle, arvattaenkin Kitty-fanille.Kakussa on täytteenä valkosuklaa- ja marjamoussea ja päällinen on itsetehtyä vaahtokarkkimassaa. Koko kakku on vapaalla kädellä muotoiltu ja sydämellä tehty=)
 
Ulkomaalainen ex-kirjeystäväni (Lisa) teki tyttärelleen Michaelalle 1-vuotiskakun... Hän oli ottanut mallin netistä... marsipaania paljon, pitkä rulla tai puhtaan putken pätkä keskelle jne. Perus mansikka-kermakakku oli kuulemma sisältä. Uskomaton taitaja! Mä en osais noi hienoo tehä...


 

Olen ihan hurahtanut tähän kyseiseen suklaakakkuun. Ohjeen olen ottanut talteen Maaseudun Tulevaisuuden Kantri-liitteestä kesällä.

Kakku on suhteellisen helppo valmistaa ja sen ilmettä saa muutettua pienellä vaivalla. Itse muutan kakun ulkonäköä juhlan mukaan vain muuttamalla marsipaanikoristetta aiheeseen sopivaksi. Mm. kukilla on kiva viestiä juhlan aihetta ja kertoa juhlittavalle hänen tärkeydestä.
Marsipaanikoristeita on suhteellisen helppo tehdä ja niitä myydään myös valmiina.

Tämän kyseisen kakun tein ystäväni tyttären ristiäisiin. Kukkana alppitähti, jonka sanoma on seuraava: Haaveilen hymystäsi. Kukan valkoisuus on puhtauden symboli ja kauneutensa vuoksi se tunnetaan myös nimellä "kuningattaren kukka".

Valmistan tämän kakun parin viikon päästä myös äitini 60-vuotisjuhliin. Silloin kakkua koristaa vaaleanpunainen ruusu, joka on viesti ihailusta ja kiitollisuudesta.



Suklaakakku

Pohja:
200g voita
2 dl sokeria
3 kananmunaa
3 dl vehnäjauhoja
1 rkl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
150 g tummaa suklaata

Täyte:
2 dl vispikermaa
200g/ 1 prk appelsiinituorejuustoa
2 rkl tomusokeria

Valkosuklaakuorrutus:
1 ½ dl kuohukermaa
300 g valkosuklaata

Tummallasuklaalla maustettu kakkupohja (valmistuu ainesluettelon mukaisessa järjestyksessä, paisto 175 asteisessa uunissa noin 50 min). Välissä vatkattua vispikermaa ja appelsiinituorejuustoa. Päälle sulatetaan valkosuklaakuorrutus(pilkottu valkosuklaa lisätään kuuman kerman sekaan ja kuumennetaan/sekoitetaan kunnes on sulanut tasaisesti, kaadetaan hieman jäähtyneenä edellisenä päivänä täytetyn kakun päälle) ja viimeistellään valkosuklaarouheella.

 
Innostuin tyttäremme synnyttyä ns. fantasiakakkujen valmistamisesta, koristeiden väkertäminen päiväuniaikaan ja iltaisin oli loistavaa vastapainoa kiireiselle vauva-arjelle. Tässä muutamia kuvia valmistamistani kakuista. Aluksi tarkempi kuva koristeiden väkertämisestä ( kummipoikani ristiäiskakun koriste) joka on minulle todellista rentoutumisaikaa.

 "Prinsessakakun" valmistin neitokaisemme yksivuotis synttäreille, täytteenä oli sitruuna-lime-valkosuklaamousse. Koristeet ja kuorrutus sokerimassasta ja tiaran pursotin pikeeristä.

 Ensimmäistä kertaa mennessäni katsomaan tulevaa kummipoikaani tein hänelle (siis äidille ja isille) "Tervetuloa maailmaan" kakun, täytteenä oli tuorreista mansikoista valmistettu mousse, koristeet ja kuorrutus sokerimassasta. 

Samaiselle kummipojalle tein hänen ristiäisiinsä "Suojelusenkelin siipien turvassa" olevalla teemalla kakun. Täytteenä valkosuklaa- ja mustikkamousse sekä kirpeähkö mansikkahyydyke. Koristeet ja kuorrutus jälleen kerran sokerimassasta! 


 

Tässä isä teki pojalleen (kalakaverilleen) harrastukseen liittyvän kakun. Pojalla kuitenkin jo ikää 30v. .Kalat ja kakku ovat itsetehtyjä ja prinsessa täytteellä tietenkin (sankarin oma pyyntö). Upeita kakkuja muillakin!
 
Kakkuja :)

Täällä erään kotileipojan kakkukuvia. En osannut valkata vain yhtä, joten tässä tulee muutama ;) Rakastan kakkujen tekoa :)

Enimmäisenä kaksi ristiäiskakkua Ennille :) Kaikki ovat itse tehtyjä. Päällinen vaahtokarkkimassaa ja ruusut marsipaania. Enää en muista mitä väliin laitoin.



Ja se toinen. Kuorrute myös vaahtokarkkimassaa ja ruusut marsipaania.




Sitten naapurin kaksostytöille tehdyt synttärikakut :) Sofialle ja Olivialle.







Rakkaalle äidilleni tein viisi kakkua, kun juhlimme yllätys-kuusikymppisiä :) Tässä yksi niistä. Kuorrute sokerimassaa ja koristeet marsipaania. Täytteenä appelsiinimoussea ja suklaakastiketta. Nam! Hyvää oli :)



Lapseni Rian läksiäiskakku päiväkotiin, kun muutimme eri paikkakunalle. Piti pyytää erikoilupa, että sain vietyä kakun heille :) Kuva tehty itse pastaväreillä sokerimassan päälle. Pursotukset voikreemeä.




Lopuksi rakkaalle kummilapselleni Siljalle prinsessakakku 6-vuotis synttäreille. Kuorrute päällimmäisessä sokerimassaa ja alimmaisessa voikreeemipursotus. Täytteenä perinteistä mansikkamoussea!




Ja 7-vuotis synttäreille Winx-kakku :) Kuva myöskin itse tehty pastaväreillä sokerimassaan.







 
Tässä vielä yksi kakkukuva :)
Kakun välissä raikas sitruunainen persikkarahkatäyte. Päällinen vaahtokarkkimassaa,
kukat marsipaania.



 
Tässä muutama itse tekemäni kakku. Hurahdin kakkujen tekoon muutama vuosi sitten, kun lapsilta tuli mitä ihmeellisimpiä toiveita synttärikakkujen suhteen, joten päätin että kokeillaan.

Tässä kummipojalleni tekemä ristiäiskakku, tavoitteena hempeä kakku pienelle vauvalle.




Seuraavaksi samalle pojalle 1-vuotis kakku, tavoitteena hieman vauhdikkaampaa poikamaista menoa:)



Sitten jo hieman vanhemmalle hevisaurusfanille synttärikakku.



Sitten vielä pikainen vauvaonnittelukakku kaverille



Kakkujen koristeet on tehty marsipaanista, kuvat maalattu elintarvikeväreillä. Kakuissa on perinteinen sokerikakkupohja ja täytteinä joko mansikka- ja valkosuklaa mousset tai mango- ja valkosuklaamousset.
 
Takaisin
Top