Osallistu kakkukilpailuun – voita EasyWalker Sky -sporttivaunut!

  • Ketjun aloittaja petra.houghton@sandviks.com
  • Aloituspäivämäärä
Upeita kakkuja taas tullut pilvin pimein! Hatunnosto taitaville leipojille! emoticon
(Itsehän olen tehnyt kakun melkein itse vain kerran elämässäni, ja siihenkin
piti miehen vatkata kermavaahdot.. :D)


Vielä on kymmenen päivää aikaa osallistua!


Eli jos vähänkin mietit kuvan lähettämistä, niin tee se nyt.
Juuri sinun kakkusi saattaa voittaa upean palkinnon! emoticon
 

Kakku on juustokakku mangopäällsteellä (ihan bonasosetta). Nimen tein kirjaamalla sulanneella suklaalla leivinpaperille ja jääkaappiin. Kakku oli nyt 9 kk ikäiselle Casper pojalleni hänen nimiäisjuhliin. Oli myös hyvä!

 
Tähän kakkun antoi idean itse 8 vuotta täyttävä synttärisankari. Kun hän on viimisen päälle kotitöitä tekevä, aihe ei yllättänyt :) Haastetta riitti ja kakun tekeminen oli mukavaa. Syntymäsankari odotti kuin kuuta nousevaa kakkua. Sanoin on vaikea kuvata pojan reaktio, kakun saapuessa. Vielä puolen vuoden jälkeenkin hän on maininnut millaisen kakun sai syntymäpäivänä, enonsa avopuolisolta. Ja hauskaksi tämän vielä tekee, etten ollut edes tavannut tätä perhettä, kun jo sankari oli nähnyt kakkujen kuviani facebookissa ja tiesi millaisen haluaa. Eli tein kakun ja hieman jännitin vastaanottoa, mutta turhaan. Kakku jää ikiajoiksi pojan mieleen :)
Materiaalina kuorrutuksessa marsipaania, lakua, suklaata ja täytteenä hedelmäinen rahka. Haasteena oli mm. laipan ja teräketjun teko. Mutta rakaudella kakkujen tekoon, oli ihanaa!

Musta hämähäkki lähti ajatuksena entisen työkaverin tytöltä. Hän tykkää hämähäkeistä ja tein sitten sellasien hänelle 8-v syntymäpäiväkakuksi. Raaka-aineena kuorrutuksessa marsipaani ja lakuja. Hämähäkin alla valkosuklaasta levy, johon piirretty suklaalla hämähäkin verkkoa. Täytteenä kakussa marjarahkaa.Tyttö oli ilonen nähdessään kakun :)

 
Siskoni joka on vauvani kummitäti teki tämän kauniin kakun nimiäisiin. Kaikki koristeet hän on tehnyt itse ja ne olivat syötäviä. Kakku oli myös oikein maukas sisältä. Kakussa oli kaksi täytettä. Toinen täyte oli itsetehdyistä fudgeista ja mustaherukasta tehty hyydytetty vaahto ja toinen paistetusta omenahillosta ja tuorejuustosta sekä kermasta tehty mousse. Päällinen oli karkinmakuista leivontamassaa (alla voikreemi), koristeet sokerimassaa; sateenkaari kandisokeria. Kakku oli silattu vielä syötävällä pinkillä kimallesuihkeella:)
 
Tein tämän kakun kummityttöni 11-vuotis syntymäpäiville.
Tavallinen sokerikakkupohja ja täytteenä hedelmämoussea. Päällä värjätty kermavaahto ja marsipaaniperhosia (pastaväreillä maalattuja) ja -kukkia.


Tämän banaanikakun tein pikkuveljeni 12-vuotis syntymäpäiville. Pohjana suklaakääretörttu ja välissä banaanirahkaa. Päällinen banaanimassaa, jota värjäsin hiukan pastaväreillä
ja sulatetulla suklaalla.


Tämän Juusto ja hiiret kakun tein oman poikani 1/2-vuotis syntymäpäiville. (Sankari ei tosin itse saanut kakkua maistella). Pohjana suklainen sokerikakkupohja. Välissä Banaani-persikkarahkaa. Päällinen marsipaania.


Tämän barbiekakun tein kummityttöni 6-vuotis syntymäpäiville. Pohjana suklainen sokerikakku ja välissä vadelma-valkosuklaa tuorejuusto/rahkaseosta. Päällinen marsipaania, koristelut värjättyä pikeeriä ja pieniä nonparelleja
 


Oma poika pyysi 5v synttäri kakuksi merirosvolaivaa ja eihän äiti semmosesta voi kieltäytyä joten tässä lopputulos :) täytteestä en kyllä muista enään mitään mutta päällinen on värjättyä kermavaahtoa ja karkkeja, koristeena lego ukkoja.
 
IIK! Maanantai lähestyy kovaa vauhtia, mutta vielä on viikonloppu aikaa osallistua! emoticon


Ps. Tänne on ilmestynyt taas hirmu hienoja ja kekseliäitä kakkukuvia! :) Mutta Mutteroisen kakkukuvat eivät jostain syystä näy?
 
Lisää kakkuja ;)

Kissakakkua mieheni pojan 10v synttäreillä. Välissä mansikkamoussea, päällä kermapursotus, nenä + silmät marsipaania ja viikset lakua. :)


Bart-kakkua sukulaispojan toivomuksesta ;)


Sekä poliisiauto.

 


Tein tämän kakun kihlattuni pyynnöstä hänen työpaikalleen 0-vuotiskakuksi, kun hän halusi kertoa vauvauutisista kolleegoilleen. Olimme edellisenä päivänä käyneet ensimmäisessä ultrassa ja koska vauvalla oli kaikki hyvin uskalsimme julkistaa asian myös lähipiirin ulkopuolella. 

Tein kakun pohjat perinteisellä kakkuohjeella ja käytin kahta erillaista kakkupohjamuottia. Kakun alaosassa käytin pyöreää muottia ja yläosaan sydämenmuotoista. Kostutin pohjat laktoosittomalla maitojuomalla ja halkaistuihin kerroksiin käytin mansikkahilloa ja kermavaahtoon sekoitettua mansikkarahkaa. Koko komeuden vuorasin vaaleanpunaisella marsipaanilla. Kakun elegantit muodot toimivat itsessään koristeina, joten käytin vain tomusokeria antamaan kakulle mattapinnan. Ostin vielä 0-kynttilän kruunuksi kakulle.

Kakku säilyi hyvin jääkaapissa aina tulevan Äidin työpaikalle asti. Vaikka en itse päässytkään kakkua maistamaan, sai se kuitenkin kehuja osakseen.

Viimeistään huhtikuussa 2012 kakkutarinat saavat jatkoa lapsemme ristiäisissä, jonne tuleva vaimoni on "tilannut" minulta uusilla spekseillä maittavan täytekakun.



Terveisin, Pete
 
Tämän kakun tein esikoiseni ristiäisiin, tein myös tiikerikakun, tarjolla oli myös äitini tekemät voileipäkakut, anopin tekemät täytetyt voisarvet ja yhden kummin tyttöystävän tekemät muffinsit.

Itseasiassa kyseessä taitaa olla ensimmäinen kakku jonka olen koskaan tehnyt. Kakussa oli tavallinen sokerikakkupohja, mutta väliin tein unelmatortun ohjeen mukaisen levyn. Täytteenä oli banaania, mansikkahilloa ja vaniljavanukasta. (Olen haaveillut hieman samantyylisestä hääkakusta, mutta vielä en ole naimisiin päässyt.) emoticon Vieraat pitivät kakusta kovasti, ja seuraavassa kuvassa näkyy mitä jäi jäljelle kun nämä meidän "intiimit" ristiäiset olivat ohi.

Intiimeillä ristiäisillä tarkoitan että paikalla olivat vain minun ja puolisoni vanhemmat ja sisaret sekä tyttäremme kummit. Jotkin sukulaiset olisivat halunneet ilmeisesti osallistua ristiäisiin, mutta halusin että paikalla ovat vain lähimmät, nimenkin etukäteen tiesivät vain minä ja puolisoni sekä kaksi kummeista.

Tiedän ettei kakkuni ole kovinkaan suuri taidonnäyte ulkoisesti, mutta maku oli yllättävän hyvä ja ensimmäiseksi kakuksi mielestäni ERITTÄIN onnistunut...vaikka itse sanonkin..
 
Ystävän pojalle tein toiveesta Toy Story- aiheisen kakun. Kakku on munaton ja täytteenä voicreme-vaniljakiisseliä ja marjoja. Kakku on siis tehty erittäin allergiselle lapselle. En ollut täysin tyytyväinen täytteen makuun, mutta mielestäni kuitenkin parempi vaihtoehto kuin maidoton kerma. Buzz on kokonaan vaahtokarkkimassaa(voi turvallisesti käyttää allergikolle), samoin kakun päällinen. Lehmän pilkut joiden olisi tarkoitus tuoda kakkuun ripaus Woodya, ovat sulatettuja Kick-patukoita. Kakun päällä oleva meteoriitti on syvään lautaseen tehty kakku, joka on kumottu kakun päälle=)
 
Arkistosta löytyi vielä viime hetkellä meidän pojan 1-vuotiskakku tammikuulta. Kuvassa vielä ilman sitä yhtä kynttilää, jota puhaltaessa piti maistella ohimennen vähän kakun pursotuksia.



Kinuski-lakkakakku

Perus sokerikakkupohja, välissä lakkahilloa ja flora vispiä. Kinuski valmistettu fariinisokerista ja kuohukermasta (2dl/2dl). Pursotukset olen tehty flora vispillä, johon olen lisännyt vaniljakreemijauhetta muutaman ruokalusikallisen. Vaniljakreemijauhe antaa kivasti makua ja rakennetta vaahdolle.

 



Ensimmäisenä tässä kuva tyttäreni Ainon ristiäiskakusta, päivämääräksikin sattui tuollainen hauska ja "onnekas" päivämäärä. Kakun on tehnyt Ainon täti Salla, minun toiveideni mukaisesti. Täytteenä kakussa on kuningatarhilloa, vadelmia ja valkosuklaata. Koristeet ja päällysteet sokerimassaa, nimitaulua lukuunottamatta Sallan tekemiä. Kakkuun haluttiin syksyistä tunnelmaa, joten vauva kapalossaan on vaahteranlehtien ympäröimä. Perinteitä edustavat nuo ruusut.
Ainon huone on sisustettu metsäneläin-teeman mukaisesti, inspiraation äiti taisi saada Finlaysonin Iltasatu-kankaasta. Ja saattaa äidissä olla hieman "pöllöhullun" vikaakin, siitä idea tuohon alemmassa kuvassa olevaan Ainon 1-vuotiskakkuun. Tämäkin kakku on Salla-tädin käsialaa, välissä puolukka-kinuskitäyte ja päällinen vaahtokarkkimassaa. Tämän helmipöllösen helmet ovat sokerihelmiä. Hieman jännitti kakkua ideoidessa, että miltä mahtaa lopputulos näyttää kun sitä alettiin ihan vapaalla kädellä työstämään, mutta Salla-täti osasi taas lukea äidin ajatukset.. Kakusta riitti kestitsemään koko Ainon 30-päinen synttärivieraskatras.
Ehkä jo ensi vuonna Aino esittää itse toiveita kakun suhteen, voi olla että käännymme silloin taas Salla-tädin puoleen.. <3
 
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mikä kakku voittikaan!? Vai saako ainoastaan voittaja sen tietää?
 


lemppi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mikä kakku voittikaan!? Vai saako ainoastaan voittaja sen tietää?

Voittaja julkaistiin jo eilen uudessa ketjussa, mutta se taisi olla liian huomaamaton tapa ilmoittaa voittaja, voi hitsi! Toki kaikki saavat siis tietää, mikä kakku kilvan voittikaan!

Kilpailun voittaja ja erikoismaininnan saaneet löytyvät täältä. Sinne saa myös kommentoida voittajakakkua, ja muitakin kakkuja :)

Anteeksi etten huomaanut aikaisemmin laittaa tänne linkkiä! Toivottavasti tästä ei ole aiheutunut harmia kellekään! emoticon
 
Takaisin
Top