Opitaan uutta :)

Ihana lukee ku muilla muksut kovasti viilettää eteen- tai taaksepäin. Nyt kuitenki oivalsin että Meillä neiti keskittyy äänteiden ja puheen opetteluun ja kaikkien äänteiden pölinään ja itsensä tutkiskeluun :hilarious: mutta ei liiku eikä nouse. Joo ja syöminen on kans opettelun arvoista :wacky: enää ei korvike uppoo... ei ees allergiakorvike (ajattelin kokeilla ku jos kesällä käyn viikon tai jotai tuurailee töissä nii ois mummuilla antaa maitoo mut ei). Vain tissimaito ja kiinteet.

No mut näillä opeilla täällä :happy:
 
Täällä vauva löysi tänään varpaansa ja kohotti itsensä ylemmäs eli suorille käsille vatsalla ollessaan. :) Toissapäivänä alkoi treenaamaan sitä, että selällään ollessaan nostaa pään irti lattiasta. Osaa myös vähän peruuttaa ja pyöriä navan ympäri. :)
 
Nyt on tyttö pari kertaa kääntynyt mahalta takaisin selälleen ja samalla pitkään kestänyt tyytymättömyys lattialla oloon alkaa helpottamaan :) Hieman omituisella tyylillä saa myös käännyttyä mahallaan napansa ympäri vaihtelevalla menestyksellä. Nostelee peppua, käy kyljellään, potkii ja vetää itseään kaarelle, ja jotenkin onnistuu kääntymään. Näyttää vaivalloiselta :)
 
Meillä tyttö rapsuttelemalla tunnustelee kaikkea, tehnyt sitä ehkä parisen viikkoa. No nyt kahtena viimoisimpana aamuna oon herännyt siihen kun tyttö rapsuttaa mun naamaa. On siis oppinut herättämään äidin ilman ääntäkin :grin
 
Meillä tyttö rapsuttelemalla tunnustelee kaikkea, tehnyt sitä ehkä parisen viikkoa. No nyt kahtena viimoisimpana aamuna oon herännyt siihen kun tyttö rapsuttaa mun naamaa. On siis oppinut herättämään äidin ilman ääntäkin :grin

Mä olen kans herännyt muutaman kerran naaman räpläämiseen, mutta vähemmän kiva herätys on ollut se, kun tyttö repii niskavilloista.. :shy:

Tytsy on jo pitkään tykännyt katsella itseään peilistä, mutta nyt oikein hyökkää peiliä kohti (iso kokovartalopeili ja tyttö mun sylissä), painaa jalkapohjat ja kämmenet kiinni peiliin, hihkuu, murisee ja huutaa - ja lopulta painaa avoimen suunkin peiliin ja "pussaa" kuvajaistaan. :hilarious: Yrittää myös kurkkia peilin taakse eli selkeästi etsii peilissä näkyvää "vauvaa".

Osaa myös vaihtelevalla menestyksellä kääntyä takas selälleen, mutta meno on sen verta kömpelöä, että pelkään tuon satuttavan aina itsensä.. nyt ei ole edes yrittänyt mennä eteenpäin, kun seisominen tukea vasten tuntuu olevan "se" juttu. Saapahan äitin käsivarsiallit kyytiä, kun saan kannatella pikkuista pitkiäkin hetkiä.
 
Mä olen kans herännyt muutaman kerran naaman räpläämiseen, mutta vähemmän kiva herätys on ollut se, kun tyttö repii niskavilloista.. :shy:

Tytsy on jo pitkään tykännyt katsella itseään peilistä, mutta nyt oikein hyökkää peiliä kohti (iso kokovartalopeili ja tyttö mun sylissä), painaa jalkapohjat ja kämmenet kiinni peiliin, hihkuu, murisee ja huutaa - ja lopulta painaa avoimen suunkin peiliin ja "pussaa" kuvajaistaan. :hilarious: Yrittää myös kurkkia peilin taakse eli selkeästi etsii peilissä näkyvää "vauvaa".

Osaa myös vaihtelevalla menestyksellä kääntyä takas selälleen, mutta meno on sen verta kömpelöä, että pelkään tuon satuttavan aina itsensä.. nyt ei ole edes yrittänyt mennä eteenpäin, kun seisominen tukea vasten tuntuu olevan "se" juttu. Saapahan äitin käsivarsiallit kyytiä, kun saan kannatella pikkuista pitkiäkin hetkiä.

Toivottavasti saat ton peilijutun nauhalle. Tai itestä tuntuu et tuollaiset aivan ihanat ja hauskat jutut on silti kiva ottaa videolle ku sit ne unohtuu ajan saatossa :grin:rolleyes:
 
Meilä neidillä on joku ihme nenäfetissi! Aina tarviis tarttua kaikkia nenästä kiinni.. mua se nappas yks aamu nenästä nii kovasti kiinni et tuli iha naarmu..
 
Meillä vauva ei ole pitänyt kiirettä liikkumisessa. Taito kääntymiseen on ollut jo pitkään, siis kääntyi kyljelleen, mutta ei halunnut siitä vatsalleen. Mutta kun auttoi kyljelleen, niin meni kyllä ympäri. Nyt ihan viikon sisään kääntyi noin kerran päivässä ihan oma-aloitteisesti vatsalleen noin kerran päivässä. Vappuna yllätti ja kääntyi siitä vielä selälleen. Kun nyt ei vielä haluaisi kieritellä nurkkiin asti, niin saisin vielä laiskotella siivoamisen kanssa. Ja tavarat ajattelin siivota alahyllyiltä siistimmiksi vasta kesän jälkeen, kun tullaan mökiltä.
 
Äääää, en kestä! Makasin lattialla katsomassa telkkaria tossa pari tuntia sitten ja tyttö ryömi ihan itse iltatissille! :wacky: :Heartpink

Olin siis suihkusta tullut ja pelkissä kalsereissa pötköttelin selälläni ja tyttö pyöri lattialla lelujensa kanssa, niin ilmeisesti nälkä yllätti ja tirppa suunnisti kohti maitobaaria. :smug:

On eilisestä asti ihan määrätietoisesti ryöminyt eteenpäin asioita kohti eikä vaan kihnuttanut itseään joitakin senttejä lelujen luo ja menettänyt hetken päästä hermonsa, kuten tähän asti. Oon pitänyt tota ostamaani lämpöpussia levitettynä lattialla ja siinä tyttö on viettänyt aikaa leikkien ja katsellen "Timmy timea" telkkarista ja ilmeisesti siinä oli myös hyvä treenata ryömiminenkin loppuun asti. :happy:
 
Kaksi viikkoa oltiin pois kotoa, ja tyttö käsittelee tuttuja leluja jne näköjään ihan uudella otteella :D Navan ympäri pyöriminen on tehostunut. Reissussa oppi pistämään varpaat suuhun, nousemaan ylävartalolla suorille käsille ja välillä mahallaan ollen polvia veti lantion alle (ja hämmästyi itsekin, että mitä hittoa nyt sattui)... Mielenkiinnolla uuteen päivään. Illalla esitellään kyllä uusia taitoja isille, on ollut pitkä ero heillä :)
Tyttö 5,5 kk
 
Meillä tyttö yrittää kovasti päästä eteenpäin, vieläkään se ei onnistu kuin muutaman sentin kerrallaan. Selälteen kyllä liikkuu helposti jaloilla työntämällä. Jokeltelee monilla eri äänteillä. Ja on löytänyt käsien ja varpaitten lisäksi reisipoimunsa, niitä pitää kokeilla vähän väliä :hilarious: tänään aamuyöstä heräsin kun tyttö hamusi mahalteen tissiä suuhun, kohta ilmeisesti osaa hoitaa yön ruokailut omatoimisesti :D on kyllä aivan ihanaa kun tyttö on niin hyväntuulinen ja huumorintaju kehittynyt, hänet saa tosi helposti nauramaan. Tyttö on nyt 5kk ja vissiin 11pvää.
 
Neiti 6 kk ja 9pv ja ei käänny mahalleen eikä selälleen :hilarious: kelpaa se asento yleensä mihin laitetaan. Mutta vitamiinipurkkia osaa helisyttää nii et hänen oma pää on vaarassa saada purkista kolhua :grin kaikki menee suuhun, sekä ruoat että lelut.

Aina ei osaa ottelleen nauraa... mut sillo äiti saa parhaimmat naurut ku toinen alkaa mököttää :hilarious:

Osaa ja saa iatua syöttötuolissa (se ikean pehmustettu, tukee tosi hyvin tai tarkoitan et likka istuu aika tiiviisti siinä :woot:) ei tietenkää pitkiä aikoja mut syönnit kyllä. On ollu muutamia kertoja hyppykiikussa ja kyllä sieltä pomppailee jo kovasti. Ja tyylikkäästi ja hienosti seisoo tuettuna. Jopa nla täri sano et on tomera seisoma asento ja et on tukevasti jalat maassa.

Jaa enempääpä en muista nyt. Lisään kun tulee mieleen :p mutta onhan tää kivaa kattoo ku toinen kehittyy ja ku oppii jotai uutta nii tuntuu et siitä oitäis heti saada kertoo mummeille ja kummeille :wacky:
 
Meillä 6kk on oppinut heittämään tavaraa lattialle ja joku aina nostaa. Ajattelin, että tämä erittäin hyödyllinen taito tulisi vasta myöhemmin...:grin Oon varmaan unohtanut kertoa vaikka mitä taitoja mutta poika myös tavujokeltelee ja höpöttää muuten. Mutta luojan kiitos ei vielä ryömi; isoin homma opettaa isoveljet korjaamaan pienet lelunsa ja pikkulegot lattialta ja vahtia silmät selässä, että pienin ei syö lattialta mitään.
 
Tänään meillä ruvettiin ryömimään eteenpäin pelkän pyörimisen ja pakittamisen lisäks. Oli kiire päästä lehdenlukuun, oli sanomalehteä lattialla. :D ja siis moneen otteeseen laitettiin tyttö kauemmas lehdestä, ei menny aikaakaan kun taas lehden kimpussa. Nostaa vähän itseään ylöspäin, vetää käsillä ja jaloilla sätkyttää vauhtia :D
 
Meillä opittiin kääntyminen vasta nyt. Mutta nyt mennäänkin sitten ympäri ympäri ihan koko ajan, kierii siis menemään. Myös yöllä pitää uutta taitoa harjoittaa, tietenkin.

Vielä viikko sitten ei osoittanut minkäänlaista kiinnostusta kääntymiseen, nopeasti se mieli sitten muuttui.
 
Meilläkin on lähdetty liikkeelle! Tyttö hilaa itseään eteenpäin kyynärpäätaktiikalla. Muutamaa kymmentä senttiä kerralla, kunhan pääsee karanneen lelun luo :) ikää oli alkuviikosta, kun näin tapahtui, 5,5 kk.
 
Tytsy on oikein tosissaan alkanut opettelemaan tavujokeltelua: "sanavarastoon" kuuluu jee, vau, ta-ta-ta ja isin suosikki ei. :hilarious:

Ei siis tiettykään ole vielä oikeita sanoja, mutta naurattaa, kun kysytään jotain tytöltä, niin vastaus on aina "ei!" - miehen mielestä multa opittu, että automaattinen vastaus kaikkeen on aina kieltävä. :rolleyes:

Ja ryömimismatkat kasvaa koko ajan, nyt menee helposti jo parin metrin matka ihan hetkessä - jos tyttö pötköttelee olkkarin lattialla ja meen keittiöön, niin on kovasti tulossa perässä.
 
Takaisin
Top