Mulla on perusmultivitamiinitabletti (folaatti yli hyvä viime verikokeissa) käytössä ja ostin rautaakin vaikken sitä uskalla paljoa syödä kun en tiedä ferritiiniä. Keväällä söin paljon kalaa, yritän kyllä syödä välillä vieläkin. Kahvin käyttöä olen alkanut vähentämään kun join sitäkin ihan hirveästi, mutten varmaan kokonaan pysty lopettamaan.
Mulla itsellä painoindeksi on koko iän pyörinyt siinä 25-27 välissä eli päinvastainen ongelma kuin sulla. Olen ymmärtänyt yli/alipainon vaikutusten liittyvän hormonitoiminnan häiriintymiseen, ja se sitten näkyisi kuukautiskierron epäsäännöllisyyksinä. Jos sulla on tuossa painossa terve olo ja kuukautiset pyörii, niin en usko sen oikeasti vaikuttavan. Varmaan jos minä yllättäen laihtuisin sinun mittoihin, niin se olisi mun elimistölle isompi stressi kun ovat tottuneet kunnollisiin sokeri/rasva-annoksiin. :D
Tietenkin jos epäilyttää niin voi tarkkailla tuleeko siinä ovulaation paikkeilla mitään ovulaatio-oireita, kuten limat ja kipuja. Ennen vauvan yritystä sivuutin ite noi oireet ja nyt kun seurailee tarkemmin kiertoa niin olen huomannut että mullahan on ihan hitosti toistuvia oireita.
Kannattaa sitten nyyhkyttää lohduttomasti kuukautisten alkaessa. Olen tahtomattani harrastanut tätä viimeiset puoli vuotta ja miesystävä on jo sen verran mehustunut, että suostui kokeilemaan paritanssia.