onnistuiko vaunujen valinta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AinoL.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

AinoL.

Vauhtiin päässyt keskustelija
Miten teillä onnistui vaunujen valinta, oletteko tyytyväisiä vai tuliko sittenkin valittua ihan kököt vaunut.
Ïtsellä ei tainnut valinta ihan nappiin mennä, vaunuissa alkaa jo ikä näkyä hartanit vm.-02(ostin kun halvalla saatiin.  Nyt sitten mietin ostanko uudet vaunut vai kituuttelenko noilla vanhoilla. Kalliiden vaunujen osto kuitenkin tuntuu turhalta. Miten toimisi edullisemmat uudet vai kattelisko laadukkaat ja käytetyt?
Kauanko tuo itse koppavaihe kestää?? Kannattaako enää uutta koppa osaa edes enää hommata vai hankkisiko sit  vaan uudet rattaat....hankalaa... kertoilkaahan vaunutarinoita helpottamaan päätöstäni:)

No meillä on fiftysixty. Huonoja puolija on ja sitten hyviä puolia! Uusia vaunuja kyllä kävin tänään kattelemassa, mutta taidan ostaa sitten kun koppa osuus on eletty. Niin ostan sitten vain rattaat. Vaikka noissa meidän vaunnuissa on ratasosakin mutta niin heikolta näyttää.

Itse ostaisin ihan uudet sillä niitä vois sitten säästää seuraavaa lasta varten tai myydä ja ei niissä häviä kun muutaman satasen myynnissä jos on hyvä kuntoset[;)]

Meillä on Teutonian Spirit S -yhdistelmävaunut ja on olleet kyllä tosi hyvät. Kolmepyöräset akselinsa ympäri kääntyvällä etupyörällä, jonka saa tarvittaessa lukittua. Tarpeeks isot renkaat epätasaiseenkin maastoon. Liikkuu tosi näppärästi vaikka paikallaan ympäri ja pienessä tilassa, kuten kaupoissa hyllyjen välissä tai muissa ahtaissa paikoissa, ja kulkee tosi hyvin asfaltilla ja hiekalla ja oikeestaan kaikenlaisilla teillä, ollaan kokeiltu myös metsäautotiellä menoa. Lumisohjosta ei vielä oo kokemusta, joten se vielä jää nähtäväksi sitten. Kesähelteellä oli hyvä ominaisuus kuomuosan irroitettava kangasosa, jonka alta paljastui hyttysverkko. Sai hyvin "läpivedon" koppaan.

Meillä panostettiin laadukkaisiin vaunuihin, kun niitä todella tarvitaan päivittäin ja toisinaan monta kertaa päivässä. Ja ollaan siis kyllä oltu tyytyväisiä. Autoon pakkaaminen on ehkä ainoa miinuspuoli, vaikka sekin jo sujuu rutiinilla. Mutta kyllä onkin sitten auto nopeasti täynnä vaunua! No, ei niin usein onneksi pakkauduta koko perheen voimin autoon, tätä nykyä koko perheen liikkuessa koira matkustaa etupenkillä turvavöissä kun vaunut vievät koko takakontin. Sitten kun siirrytään rattaita käyttämään niin hankitaan noiden lisäksi matkarattaat, jotka mahtuuu näppärästi autoon. Ja ehkä sitten koirakin päätyy takaisin konttiin[:D]

Näköjään sitä jotain oppi aikasemmilta kerroilta, eli meillä on vaunut olleet juuri sellaiset kuin halusinkin, enkä ole ostosta katunut, enkä tule talvellakaan katumaan. Nuo kun toimivat hyvin myös sohjossa noiden jumalattomien isojen pyörien kanssa.
Koppa vaiheesta.. Tää on nyt taas ihan vaan mun mielipide, mutta.. Mun mielestä kesävauvat ei niin varsinaisia vaunuja tarvitse, koska lähinnä tuo koppa on hyvä suojaamaan tuulelta/sateelta jne. Kesällä koppa voi pikemminkin olla liian kuuma, vaikka olis kuinka hyvin ilmastoitu, joten kesällä toimii paljon paremmin tuo Viirukhanin mainitsema makuupussi+kuomurattaat yhdistelmä. Yhdistelmävaunut olisin voinut toki hankkia, mutta vaikka nekin olis kuinka hyvät ja vaikka mitä, niin silti ne ei voita kunnollisia rattaita keveydessään, ketteryysessään. Säästin rahojani ja jätin ostamatta, koska tiesin hankkivani kuitenkin heti kun vaan mahdollista matkarattaat isoilla pyörillä, koska niiden kanssa paljon parempi liikkua esim. kaupoissa. Jotkut onkin täällä jo manannut kaupungilla liikkumista vaunujen kanssa. Tuo Viirukhanin yhdistelmä taas ei kohta puoliin toimi niin hyvin kuin tähän asti, koska kohta pitäs oikeesti pystyä suojaamaan siltä tuulelta, sateelta jne. Siis ellei sulla ole heittoaisaa, jolloin tuon suunnan pystyy muuttamaan niin, ettei kaikki tuuli ja muu ole ipanaan päin. Tekstistäs päätellen ei ole [:D] Mutta voit toki yllättää [;)]
Joopa joo.. selittelyt sikseen. Eli meillä tehtiin niin, että ostettiin tavalliset rattaat (no kolmipyöräset, kun halusin, mut se nyt ei oo se pääpointti [:D]) ja siihen erillinen kova kantokoppa. Toimii pirun hyvin, suosittelen. Kesällä en tota koppaa niin käyttänyt, vaan tein just niin kuin viirukhan, mutta aina sillon tällön. No nyt se on tossa päällä koko ajan, kun ei tiedä millon on paska ilma.. Laitanpa kuvaa.. Mutta rattaat makso 120€ ja tuo kantokoppa 10€ [:)]

rattaissa tuo jalkatuki on nostettu ylös tukemaan tuon kantokopan pysymistä tuolla ja siihen rattaiden "sisälle" vaan tuo koppa, tietysti selkänoja alhaalla. Sattu vielä niin kivasti, että se kantokoppa on prikulleen oikean värinen tummansininen [:)] Ja tosiaan.. Joskus kun tuo Marika ei herää vaunulenkin päätteeks, otan ton kopan noista rattaista pois ja kannan likan nukkuvana sisälle, eikä ole kertaakaan herännyt [:)]

Meilläkin saa hyvin kannettua tytön kopassa sisälle/ulos, jos nukkuu. Tosin useimmiten jätän ulos nukkumaan, jos lenkin päätteeksi nyt vielä haluaa nukkua. Muutenkin säilytän vunujen ratasosaa etukuistilla ulkona, ja otan aina kantokopan sisälle tyttöineen, ja ulos lähdettäessä pakkaan tytön jo sisällä koppaan ja sitten vaan laitan kopan vaunuihin ulkona.

Tässä vielä kuva meidänkin vaunusta/rattaista http://www.teutonia.de/index.php?id=596 (tällä hetkellä käytössä alavasemmalla pikkukuvista keskimmäinen "vaihe", eli ratasosa ja kantokoppa, joka on pehmeän ja kovan kopan välimaastossa). Ihan hyvin pysyi koppa viileänä kesällä (niin viileänä kun nyt pystyi) ja neiti heilui siellä pelkässä vaipassa lakanan päällä[:D] Meillä saa myös turvaistuimen kiinnitettyä runkoon, mutta sitä ominaisuutta on käytetty ehkä kerran.

Niin ja koppavaiheesta lisäys, että meidän neiti nytkin jo tykkäisi olla hieman pystymmässä välillä, joten koppavaiheelle saanee heittää hyvästit viimeistään siinä vaiheessa, kun neiti osaa istua... olen nytkin välillä tukenut tyynyllä pystympään kopassa. Meillä saa kantokopasta ratasistuimeen sitten jaloille lämpöpussin, että tarkenee sitten hyvin rattaissakin tuulessa ja tuiverruksessa, vakka ei koppaa enää käytettäisi.

Itekin himoitsin noita sillon miettiessäni millaset, mutta noiden hinta oli niin järkyttävä, että jäi vaan haaveeks.. [:(]

Me tilattiin uutena Firkon f7 yhdistelmävaunut ja tosi tyytyväinen saanut olla so far. Ei mitään moitteen sanaa, kulkee kevyesti asfaltilla ja hiekalla, on tilaa ja kaiken lisäks tosi tyylikkäät. Jopa tuntemattomat teini-ikäiset pojat on kehuneet [:D]

Meillä brio happy kombi vai pelkkä kombiko se oli mut kuitenkin yhdistelmät [:D] Ollaan oltu tyytyväisiä, mutta likkahan on alkanu niissä nyt vasta syksyn lähestyessä viihtyy. Ei haittaa kyl minua yhtään vaikkei viihtyny aikasemmin, sillä on nyt kivempi kun on selkee rytmi millon nukutaan päivisin päikkärit niin tiedän millon viedä vaunut ulos ja pukee likan sinne sopivaks [:D] Ja noin suunnilleen tietää kauanko se siellä nukkuu. Vauvanahan se nukahti joka puolelle koko ajan, paitsi vaunuihin. Ehkä se halus olla äitiä lähellä <3

meillä on kans Brion kombit ja oon ollu tooosi tyytyväinen,ihan huiput vaunut, ja varmaan kattavat sitten tulevaisuudessa pikkukakkosenkin[;)][:D][8|][8D][:)]

Tilattiin Saksasta TFK:n Joggster Twistit ja hyvät on. Haluttiin juoksurattaat, joiden kanssa on kätevä liikkua ja noi on kyllä just sellaiset. Etupyörä on kääntyvä ja tarpeen tullen sen saa lenkillä lukittua. Ratasosan tilalle saa kiinnitettyä adaptereilla kovan vaunukopan tai turvakaukalon. Alusta saakka on käytetty molempia, mutta vasta 2 kk:n ikäisestä tyttö on viihtynyt paremmin vaunukopassa. Ratasosa odottaa vielä kaapissa tytön kasvamista, mutta kovin pitkään tuskin tarvitsee odottaa, koska rattaiden selkänojan saa laskettua täysin makaavaan asentoon. [:D] Varaosien saanti tosin voi olla hankalaa, mutta onneksi toistaiseksi ei ole ollut mitään vikaakaan.

Meillä on emmalijungan yhdistelmävaunut, kovalla kopalla siis. ainakin meidän tarpeisiin ne ovat olleet mitä mainioimmat ja kova iso koppa on niiiiiiiin hyvä. [:)] Santeri nukkuu kaikki päiväunensa vaunuissa, sisällä tai ulkona. 

me tilattiin vauvattaresta chic4baby kombi viva yhdistelmävaunut.Ei maksanu ko kolmisensataa ja oon kyllä ollu todella tyytyväinen[:)] Meilläkin on noissa tosiaan isot renkaat niin kulkee varpisti sitten talvellakin sujuvasti[:)]

Meillä on Akjax Torent-yhdistelmävaunut. http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1561 Halusin ne ihan väkisin tilata, vaikka isäntä sano, että ei tilata, kun ei sitten tiiä minkälaiset ne on... No, vaunut on hirmu mukavat liikenteessä, kevyet työntää ja tosi hienot. Tykkään niistä silloin. Mutta, sitten kun pitää pakata ne autoon... Joutuu osia niistä purkamaan, että menevät kasaan ja sitten taasen kasaamaan. Ja justiisa mahtuuvat meidän takakonttiin, auto sedan-mallinen. Mutta ovat kyllä olleet hintaansa nähden hyvät, 319 e + postimaksut, ja tulivat ihan kotiin asti!

Meillä on Emmaljungan Duo Edge Sportit eikä ole mitään pahaa sanottavaa niistä! Vaikka vaunut on isot, ne on yllättävän kevyet työntää ja niissä on isot pyörät. Meidän tila-autoon vaunut mahtuu kokonaisina takakonttiin, mutta normiautoon joutuu varmaan ainakin renkaat ottamaan pois.
Esikoisella oli uudet vaunut v.-98, tuliterät Briot ja ne oli myös tosi hyvät, muilla sit oli käytetyt. Nyt oli ekan kerran elämässä semmonen tilanne, että oli varaa valita vaunut, vaikka ne maksoikin jonkin verran... tosin lopulta sitten itse maksettiin vaan 250€ ja mun vanhemmat loput.

Kesäks haluaisin vielä kevyet matkarattaat ostaa, ehdotelkaas hyviä???!!!

Meillä on kanssa Emmaljungan Duo Edge Sportit ja hyvät on työnnellä ja loistavaa on vaunujen korkeus ei tarvitse kyykistellä kun laittaa tuttia. [:)] Mutta miinuspuolena on niiden koko, ne on aivan valtavat! Hieman olen myös jäänyt kaipaamaan kääntyviä etupyöriä...
Onneksi ostimme heti alkuunsa Gracon matkarattaat jotka sopivat turvakaukalon kanssa yhteen. Niillä kurvaillaan sujuvasti kaupoissa.

meillä on brion yhdistelmät, noin 5 vuotta vanhat. ollut kolmella lapsella ja muuta huomautettavaa ei ole, kun väri on hieman haalistunut. mainio menopeli.

meillä myös firkon F7 "alupalloilla" [:D] (mies halusi ehdottomasti "alupallot")... maksoi muistaakseni 349€ ja tyytyväinen olen ollut... kuten piutsekin totesi, hyvin kulkee hiekalla ja asfaltilla...ja testattu ollaan myös juuri puidulla pellolla ja hyvin päästiin sielläkin eteenpäin [:D] 

Meillä mun vanhemmat halus ostaa ensimmäiselle lapsenlapselleen vaunut. Uutena ostettiin Brio Happyt kovalla kantokopalla ja tyytyväinen olen ollut! Meillä annettiin kans jo kopalle kyytiä, kun ei tuo poika juuri selällään viihdy hereillä ollessaan, niin nostin selkänojaa yhden pykälän ja iskin tyynyn pehmusteeks. Nyt on tyytyväistä poikaa vaunuissa kun puoli-istuvassa asennossa ja näkee ympärilleen! [:)] Focuksen takatilastakin vie vain puolet kun kylelleen laittaa! Hakusessa kylläkin vieläkin ketterämmät rattaat ens kesäks!

Takaisin