onnistuiko vaunujen valinta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AinoL.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän neiti ei kauan enää mahdu vaunukoppaan... nyt talvivaatteissa just ja just sinne menee. On aika tiivis pakkaus. Pakko kohta jättää koppa pois ja siirtyy käyttämään ihan vaan rattaita. Hankin niihin jo sellasen lämpöpussin niin tarkenee.

Mulla tuli vaunujen mukana sellanen läpinäkyvä muovinen sadesuoja, mut ostin täs syksyllä sit sellasen mustan vähän kangasmaisen, kun se muovinen oli jotenki ärsyttävä. Ja ei varmaan ois pakkasilla oikeen kestäny. Toi uus on nyt ihan näppärä, muistaakseni Emma-merkkinen. Jos oikeen sataa ja tuulee niin pidän harsoa siinä aukon kohalla. Siinä läpinäkyvässä sadesuojassa oli sellanen "luukku" siinä aukossa, minkä sai kiinni. Mut en sit tiedä miten ilma siellä vaihtuis, jos ihan kokonaan pakkais vaunut pussiin... en tykänny siitä, enkä koskaan laittanu sitä luukkua kiinni.

Vaunut on kulkenu ihan jees nyt lumessakin, tosin sillon kun sitä lunta tuli viime viikolla ovista ja ikkunoista, jätin vaunut suosiolla kotiin ja laitoin tytön Manducaan. Kun ei missään ollut aurattu vielä sillon kun olin lenkillä. Luulen et noi kolmepyöräset  on aavistuksen raskaammat työntää umpihangessa kun nelipyöräset, mut väh'n helpottaa, kun sen etupyörän saa lukittua. Yleensä käytän sitä lukitsemattomana, niin vaunut liikkuu näppärämmin.

Pitää toivoa ettei hirveetä pakkastalvea tulisi, en tiedä kuin sitä viittii vaunutella ihan paukkupakkasilla...autottomana sitä oltais sit aika koti-orjina jos ei ulos voi lähtee vaunujen kans[8|] mies sais hoitaa kaikki kauppareissut, voi hirveetä[:D] mä luovuin vaunukopasta aika aikasteen, kun ihastuin ajatukseen lampaantaljasta ja hankin sen niin piti ottaa heti käyttöön[;)] eilen tais olla noin -10 ja yllätyin et kuin hyvin sen vauvan sai kuitenkin piettyy lämpimänä, onneks ei oo ihan vilukissa-tyyppiä muutenkaan. Talja alla, poika toppapuvussa ja makuupussissa, päälle vielä viltti ja vaunujen suoja niin hyvin mentiin, jääny kesästä se harsokin vaunuihin niin se vielä pahimmaks tuulensuojaks...mietin kans et oisko aiheellista hankkia joku jämerämpi suoja siihen?[8|] Näin tossa yks päivä bussissa ekaa kertaa sellasen kovikkeellisen makuupussi-härpäkkeen, näytti aika asialliselta[:)]

No mul ei oo se ratasosa täs kotoon ku vein sen sillo joskus äidille varastoon, mutta en kyl muista et ois mitenkää erillist jalkasuojaa tullu, ellei sit toi kopan suoja käy siihe, en kyl usko. No, pitää katella miten parhaiten järjestää. Ei vaan tosiaan kauaa enää poika mahu vaunuihin, nyt just ja just...

me ostettiin jokku emman vaunut lastentarvikkeesta. makso jotain päälle 300 euroo. ja niin on sen laatusetkin.
pihalla ne on ihan hyvät ei mitään ongelmaa hangessakaan. mutta muuten kokoomismekanismi ihan persiistä. onneksi mä en oo tarvinnut noita vaunuja muutaku täällä kylillä kärrätessä. kaupoille mennään autolla ja likka ostoskärryihin niihin kaukalojutskiin napottamaan. (joissa viihtyy tosi hyvin ku näkee joka puolelle)
vaunut on aika raskaat ja mulla palaa niiden kaa heti hermot jos joudun tunkee niitä autoon. pitää ottaa renkaatkin pois jotta mahtuu. siis eikä kyse oo vaan mun pienestä autosta vaan renkaat piti poistaa iskän ison mersunkin takakonttiin laittaessa...
elikkäs ei kannata ostaa!!!!!!!! vaikka koppa osa on kova ja siinä mielessä hyvä niin kuomu onkin jotenkin lerppu eikä sitä saa ryhdikkään näköiseksi. ainakaan sen jälkeen kun on sen pari kertaa runnonut takakonttiin. läjään nää vaunut ei mee ku väkivalloin. ei voi käsittää miksi tehdään noin huonoja systeemejä. tehnyt mieli nakata vaunut pusikkoon aika monta kertaa. mutta kärryttelemässä ja pihaunilla noi ajaa tehtävänsä ihan hyvin. [:D]

Meillä on emmaljungan edget vuosimallia kymmenen vuotta (?) taakseppäin. Noi on 3:lla lapsella olleet, mutta ei ilmeisesti kauheen kovassa käytössä, kun ei mitkään kengurut kuitenkaan oo. Huomaa eron kyllä, kun liikkeessä testattiin ihan uusien jousitusta. 250 e. Tykkään noista kyllä, paitsi että tilaa noi vie, ja tota vaunukoppaa on ärsyttävä roudailla sisään ja ulos. Muuta vikaa ei oo, eli tyytyväinen oon, vaikka uusina olisin kärryt halunnukkin. Lumihangessa kulkee kans hyvin noilla ilmakumeilla.

Pitikin tulla kysymään kuinka moni on ottanut ratasosan jo käyttöön? Meilläkin alkaa koppa oleen aika jämpti ja kun istuttamiseenkin on lupa saatu, niin uskallan sen ratasosan varmaan ottaa käyttöön viim. heti ens vuonna. Tilasin sellasen brion fleece lämpöpussin siihen ratasosaan, kun näky olevan tarjouksessa tuolla ozbabyn nettisivuilla (samalla lähti mukaan kodin turvapaketti, kulmasuojia jne!). Mulla on ollu tuolla kopassa ikeasta hommattu fleecepeitto ja oon ollu tyytyväinen kyllä ja mainospuhe tosta brion pussista oli niin hyvä, että uskalsin sen ottaa. Pitää ainakin kosteuden loitolla, mutta on lämmin. Pelkälteen ilman pusseja taitais vetää vähän turhan paljon vaikka oiskin se suoja siihen.

Meillä on jo jonkun aikaa ollu se vaunukoppa pois noista Brion vaunuista.Heti kun piti alkaa toppavaatetta käyttää,nii koppa kävi auttamatta liian pieneksi.Ihan makuuasennossa se kuitenkin vielä on,lampaantalja sisällä ja sit poitsu makuupussiin ja ihan lämpösenä on pysyny! :)

mutta oli kyllä ihan hyvänolonen toi Brion pussi..eikä pahan hintainenkaan tuolla ozbabyssä..vois harkita itellekin,tuossa kun saa ne valjaatkin sit kiinni!

Hani:muistatko mitkä ne teijän Emmat on malliltaan?

Meillä kans sellaset Emman yhdistelmät (makso kärkkäisel vähä reilu 200€). Ollaan oltu ihan tyytyväisiä niihin. Joo onhan ne aikas isot, mut ainakin meijän civicin paksiin menee ihan heittämäl, ei tartte irrotella pyörii yms. Mut me tosiaan asutaan "maalla", eikä paljon autossa kuljetella vaunuja. Itse halusin yhdistelmävaunut, mitä hyvä työntää joka paikas ja jotka edulliset ettei tarvi sääliä niitä. Oon niitä lykkiny mettässäkin, eikä valitettavaa. Ainoo mitä oon meinannu niihin ostaa niin ilmapyörät, kun tosiaan työnnellään niin huonois paikoissa välillä.
Meillä mahutaan just viel siihen kantokoppaan, kun oon ottanu siit ne kovikkeet pois, mutta ollaan käytetty myös ilman. Talja alle, muksu makuupussiin ja vaunuihin. Rattainakin joskus kokeiltu jo. Toimii!
Ja tosiaan meillä ulkoillaan säällä kuin säällä. Neiti nukkuu päikkäreitä ulkona -20 pakkasessakin (välillä jopa 5h), koska ei nuku päivisin sisällä. Laitan sellasen paksumman kankaan pyykkipojilla siihen vaunun suuaukkoon. Hyvin tarjetaan ja neuvolastakin sanottiin et on ihan ok juttu.

Mä vasta nyt huomasin, että Henniv oli tänne vastannut tohon brion pussi juttuun emoticon  On tää uudistettu foorumi kyllä sanonko mistä!
Meille se pussi on jo tullu, mut en oo ottanu vielä ratasosaa käyttöön... En tiiä mikä siitä tekee niin vaikeeta, vaikka tässä jo kerran "kokosin" sen valmiiks :D Sit piti laittaa koppa takas ja vaunuiks kun likka meni ulos nukkuu emoticon

Heh mohomaha, mulla sama homma. Hankin sellasen lämpöpussin (en muista merkkiä) jo ajat sitte siihen ratasosaan, ja kertaalleen sitä jo testailin ja mallailin, mut silti edelleen tungen neidin siihen jo ahtaaks käyneeseen vaunukoppaan. No, ehkä jos huomenna kokeilis sitä lämpöpussia ka kertaa... sanovat ettei sinne tarvii pahemmin kun sisävaatteet laittaa. Ja päähän jotain. Mutta saa nähdä miten itse laitan...

ooh, pystyn viimein vastaa tänne palstalle :D mun paska kone on niin kämänen
ettei suostu välil avaa toista ikkunaa emoticon . No onpa taas hieno hymiövalikoima... (Kukakohan näit sivui
on ollu päivittääs..)

Hain viimein sen ratasosan kotii ja löytyhän sieltä onneks jalkapeitekin :) En oo kyl viel ottanu käyttöö,
pitää kyl tuleval viikol vaihtaa ratasosaa koska poijal on pää ja jalat päädyis kiinni.
Kaverilt sain lainaa BRIOn lämpöpussin, pitää mallailla miten sattuu noihi rattaisii, mut eiköhän se hyvin mee
ku irrottaa sen metallihässäkän.
Oon kyl ollu niin tyytyväin noihi vaunuihi että! :)) Ihan älyttömän kevyet työntää lumessakii.
Jotenki ei o vaa raattinu vaihtaa rattaisii ku sit pitäs myöntää et poika ei oo enää yhtää vauva ;D Mut pakkohan
se on... =,)

Takaisin