onnistuiko vaunujen valinta?

Meillä on käytössä Gesslein F6 FIN http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3047/pl# ja on kyllä ollut hyvät yhdistelmävaunut. Tosin tuohon hintaan on syytäkin olla, eli ovh 769EUR. Itse tosin ostin ne tarjouksesta eli maksoin hieman vähemmän, mutta siltikin paljon!!! Hommasin myös nuo adapterit, jolloin niiden kanssa on ollut tosi ketterä liikkua kaupungilla [:)]. Koppineen päivineen ne kyllä saa mahtumaan pieneen farkkuun, mutta ei sinne takaluukkuun sen lisäksi oikein muuta enää mahtuisi. On kyllä kevyet käyttää ja nostella.

Matkarattaat on myös hankittuna ja niissä päädyttiin Peg Perego Pliko P3 malliin http://www.vauvatavara.net/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=19000, ovh 287EUR, mutta sain käytettynä 100EUR ja mukaan tuli kaikki sadesuojaa ja kuljetuspussia myöten. On tosi hyvät ja selkänojan saa ihan makuuasentoon. Helpot kasata ja koota ja takaluukkuun mahtuu vielä ostoksetkin näiden kanssa [:)]

Molemmat yllä mainitut ovat kavereiden suosittelemia ja hyviä, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisi kyllä voinut vähän vähemmänkin panostaa [8|]. Laitetaan raskaushuurujen piikkiin, vaunut oli kuitenkin ensimmäinen juttu, jonka nyytille ostin [:D]
 
Me ostettiin Modi-merkkiset yhdistelmävaunut. Oon tykänny tosi paljon. Näissä oli kaikki ne mitä halusinkin; isot ilmapyörät (halk. 30cm), heittoaisa ja pehmeä kantokoppa. Ja paljon kaikkea muutakin varustetta. Hyvin kulkee asfaltilla, hiekkatiellä ja pellollakin, loska ja lumi selvinnee sitten myöhemmin [;)]. Eikä nuo olleet hinnalla pilatut, 150€.
 
Meillä on 10v vanhat Emmaljungat [:D] Ostettiin esikoiselle parillakympillä naapurilta. Hyvin toimii vaikka vähän ovatkin jo kulahtaneet, varsinkin pyörät olis jo vaihdon tarpeessa.. Olisihan uudet kärryt hienot mutta en viitsi laittaa rahaa uusiin kun näilläkin vielä pääsee. Ensi kesäksi voisi ehkä hankkia jotkut vähän kevyemmät ja ketterämmät kärryt.. [:)] 
 
Meillä on Brion Happy Kombit (ilmapyörillä ja kovalla kopalla) ja tykkään. Hieman isot ja painavat ne on tietysti autoon laittaa, mutta lenkeillä toimii maastossa kuin maastossa. Kevyet työntää ja jousitus on hyvä.

Matkarattaina meillä on Peg-Perego Uno:t, hinta oli 400€ mutta saimme ne kummeilta lahjaksi. Älyttömän helpot laittaa kasaan ja aukeaa rattaiksi yhdellä kädellä. Voi käyttää "matkavaunuina" eli laitan Brion kovankopan niihin ne ne ovat vaunut.
http://www.muksutalli.fi/tuote/85/pegperego-uno
 
Meillä on Brion rattaat käyttövehkeinä, olikohan Kombit, pehmee-kova kantokassilla (tai joku sellainen[:D]) Tosi hyvät renkaat ja ihan suht kevyet työntää, lenkeillä toimii. Ovat vaan tosi painavat nostella ja vievät autossa tilaa, siksi meillä on päiväuni- (takapihalla) ja kauppavaunuina Herguleksen kuomurattaat. Noihin käytän tuota Brion kantokassia myös. Joskin nyt se kantokoppa jo jäämässä pieneksi kun pojalla vaatteita enemmän. Hergulekset on kevyet mutta vie kanssa yllättävän paljon tilaa takakontissa. Molemmat olen ostanut käytettynä, siistinä ja edullisesti, käyttöikää jäljellä vielä meidänkin jälkeen. 
 
Piutse ja Mims: Onko mitenkä hankala laittaa kasaan ne teidän vaunut??? Nuo teidän f7-hyökkäysvaunut näyttäis hieman samantyylisiltä, kuin meidän Akjaxit! [:)] Itsekin katselin noita f7 sillon, kun vaunuja hommailin, mutta taisin tuosta Akjaxin väristä tykätä enemmän...
 
Aika helppo mun mielestä, en toki oo kovin monia muita vaunuja kasaan laittanu...ne muutamat mitä oon laittanu noiden f7:n lisäks oli kyllä melkosia insinöörien taidonnäytteitä [:D] mut noissa yks kangasosa kannattaa ottaa irti (on kiinni kahella nepparilla) ja sitte heittoaisan kääntö ja vedetään kahdesta koukusta ja vaunut menee kasaan. ja takasin kokoaminen tapahtuu vaan vetämällä vaunut ylös niin kauan että "koukuista" kuuluu napsahdus. Ei toki oo mitkään kevyimmät vaunut nostella mutta meillä ei sillä onneks niin merkitystä kun ei kauhean paljon niitä tule autossa kuskattua.
 
Meillä on Oran Jovi Airit vm. -08, jotka on olleet tosi hyvät! Siihenkin nähden, että saatiin ne ilmaiseksi mun äidin siskolta [:D] Ainut huono puoli on se, että ne on aika painavat ja aika paljon joudun äheltämään, että saan ne nostettua auton takakonttiin. Mieheltä sekin nyt onnistuu ihan leikiten. Plussana se, että kun ne on suunniteltu tänne pohjoismaiseen kylmään ja lumiseen ilmastoon, niin ne todella hyvin suojaa kaikelta kylmältä, tuulelta ja sateelta. Kuomu ja jalkapeite on topatut ja kuomun takaosassa on kuumilla ilmoilla hyväksi todettu hyönteisverkolla varustettu tuuletusaukko. Kaikki kangasosat saa otettua pois ja pestyä koneessa. Vaunukoppa on tosi tilava ja toimii edelleen meillä matkasänkynä. Vaunuissa sitä ei enää käytetä ollenkaan. Nykyään Jemina on siinä makuupussissa niin saa nostettua sen selkänojan puoli-istuvaan asentoon. Renkaat on ihan superhyvät [:D] Menee eteenpäin vaikka umpihangessa! Mitähän vielä kehuja keksin... Ehkä tää nyt noista vaunuista riittää [:D]
 
on tosi simppelit (ei tosiaan kyllä muuta vaunukokemusta), muutamaan kertaan otetu mukaan ja hetken pähkäilyn jälkeen saatu helposti kasaan ja takas
 
nostetaas tää taas pinnalle. Nyt on tainnu tulla kaikille lunta. Miten menee vaunujen kanssa?

Ite omiin edelleen tyytyväinen. Käydään miehen kanssa aina iltalenkillä 6 aikaan, että saadaan tuo neiti ottamaan siinä viimeset pienet tirsat ennen yöunille menoa. Umpihangessa välillä mentiin, kun täälläkin lunta on tullut yli 10cm, ja suht hyvin pyöri [:)]

ja hahaaaaa.. vahingonilo se paras ilo. Ajelin tänään tuolla Lahdessa autolla ja keli oli mitä mainioin: lunta tuli vaakasuoraan, tuuli ja jalkakäytävät aivan täynnä lunta, samoin kaikki autotien reunat. Näin siellä sitten parikin mammaa lykkimässä sellasia hello kitty matkarattaita, mitkä ei todellakaan ole suunnattu talveen, vaikka kylläkin nimenomaan matkakäytössä menevätkin. En kyllä tiedä mitä neitien päässä liikkui, kun tollasilla ovat lähteneet liikkeelle. Ja ei ollut siis kyse mistään kaupunkishoppailureissusta, koska oltiin laitakaupungilla, ja molemmilla paikallisen lähikaupan muovipussit toisessa kädessä. Tai näin ainakin luulisin [8|]
 
heh[:D]  minäkin olen vaunuihin tyytyväinen, hyvin menee umpihangessa ja sohjossakin isojen pyörien ansiosta! Tietty työntäminen on raskaampaa, mutta meneepähän edes eteenpäin. Olispa kiva olla tuolla ulkona menossa sellasten vaunujen kanssa missä on ihan minimini pyörät, loppujen lopuks ne renkaat olis niin täynnä lunta että vois kotona kasata tuosta noin vaan lumiukon, mikäli ei mene siihen että joutus kantaa koko vaunut kotiin [:D][:D]
 
neitien ilmeet oli kyllä jostain kumman syystä semmoset, että niillä ei tainnut olla hauskaa. En ymmärrä, niin nätit rattaat ja kaikkee [:D][:D][:D]
 
hehe..oon tyytyväinen noihin brioihin..isot renkaat,saa hyvin lumihangessa työnnettyä[:D] 
 
thihiii[:D][:D] vahingonilo paras ilo tosiaan, alkaa noi Hello Kittyt pursuun jo korvista, ihan oikein niille![8D] Meillä on käytettynä saadut isot ja kohlot vaunut, Firkonit. Kokeiltiin vauva-kaupas miehen kans jotain uusia matka-rattaita työnnellä ja kummallaki loksahti suu auki, et vaunut voi olla keveet ja ketterät[:-][:D] mut noilla kohloilla kun on tottunu meneen niin ei toi lumikaan hirveesti haittaa, isot renkaat löytyy... en muutenkaan tajuu miten suomessa pärjäis pikkurenkasilla ku maa on jos jonkinäkösen loskapaskan peitossa suurimman osan vuotta[8|] mutta kertokaas ny newbielle että missä vaiheessa niitä pienempiä matkarattaita, tai siis niitä pystympiä yleensä voi alottaa käyttään??
 
ALKUPERÄINEN: katusutariina

ja hahaaaaa.. vahingonilo se paras ilo. Ajelin tänään tuolla Lahdessa autolla ja keli oli mitä mainioin: lunta tuli vaakasuoraan, tuuli ja jalkakäytävät aivan täynnä lunta, samoin kaikki autotien reunat. Näin siellä sitten parikin mammaa lykkimässä sellasia hello kitty matkarattaita, mitkä ei todellakaan ole suunnattu talveen, vaikka kylläkin nimenomaan matkakäytössä menevätkin. En kyllä tiedä mitä neitien päässä liikkui, kun tollasilla ovat lähteneet liikkeelle. Ja ei ollut siis kyse mistään kaupunkishoppailureissusta, koska oltiin laitakaupungilla, ja molemmilla paikallisen lähikaupan muovipussit toisessa kädessä. Tai näin ainakin luulisin [8|]

 
Hahhaha [:D][:D] Meillä on tuollaiset samanlaiset Carenan kärryt kun mitä noita Hello Kittyjä on (meillä tosin ihan vaan yksiväriset ruskeat) ja ovat mun mielestä aika huonot rattaat, niillä on välillä tosi huono mennä ihan kesälläkin. Ei todellakaan tulis edes mieleen yrittää lähteä niiden kanssa tonne lumimoskaan puskemaan ja kiroilemaan [:D][:D] Ihan oikein noille mammoille jos ei sen vertaa ajatus leikkaa [8|][;)][:D]
 
Hyvin toimii, isot kääntyvät etupyörät :) Oon vaan tässä miettiny et miten talvel sit ratasosan kaa (erilliin irrotettava), kun noitte mukaan tuli vaan sellaset sadesuojat mis on aukko... Emmaljungal esim mun mielest on sellai kunnon suoja minkä saa vaunujen päälle... Tai sit pitää kehittää joku systeemi siihi aukon kohalle. En kyl tiie sitäkää miten kestää pakkasta kun on sellast läpinäkyvää muovii. Saksalaista laatua... Suunnittelin jo et ostan auton peitteen ja teen siitä suojuksen [:D]
Osaisko joku nyt jolla on jo aiemmin lapsii ni valasta vähän yhdistelmää talvi+rattaat [:D][:D][:D]
 
Hyvin on täällä kans yhdistelmät toimineet [:)]. Vaihdoin nyt talveksi eteenkin isot renkaat, niin pääsee kiipeemään lumivallienkin yli, viimeksi ainakin olivat auranneet kaikki kevyenliikenteen väylän suut kiinni... [:@]
 
Mulla on rattaissa tällä hetkellä makuupussi kovikkeilla, jolloin yhdistelmät toimii vaunuina. Mutta kun poistan kovikkeet tai kesällä koko pussin, niin sitten ne on rattaat. Lisäksi mukana tuli ostettaessa jalkapeite, jota voi käyttää suojana. Erikseen tuli sitten vielä muovinen sadesuoja. Cira tarkoititko, että sulta puuttuu tuo jalkapeite? Nytkin laitan ihan vaan harson aukon eteen, jos musta tuntuu, että tuulee turhan paljon. Mut näillä näkymin kyllä muunnan vaunut rattaiksi vasta keväällä, olen ainakin kuvitellut, että lapseni niihin tämän talven mahtuisi [8|]
 
Takaisin
Top