täälä joku kyseli minipillereistä... esikoisen jälkeen jälkitarkastuksessa sain cerazette-minipillerit ja söin sen 3kk pakkauksen, jonka sain neuvolasta mukaan ja se riitti.
koko 3 kuukautta mulla oli viikko vuotoa, viikko väliä, viikko vuotoa, 2 viikkoa väliä, viikko vuotoa... sitten enää imettänytkään ja aloin syömään merciloneja.
nyt sitten tältä toiselta kävin jälkitarkastuksessa ja multa otettii papa-koe kierukan laittoa varten. lääkäri suositteli näitä cerazetteja siihen asti, että kierukka laitetaan. hirvitti vähän ruveta syömään niitä, jos tuo vuoto-kierre olisi samanlaista... mutta hain apteekista tuon 3kk paketin ja vuoto alkoi viikko aloituksen jälkeen (juuri meidän hääpäivänä, jes...) ja kesti noin viikon.
nyt olen syönyt niitä 1,5kk ja tuo yksi ainut vuoto on tullut.
kierukka-aika mulla olis tammikuun 17 päivä. vähä jännittää mennä laitattaha sitä...
Onko mayday sulla nyt tuo vuoto rauhottunu? Onko kipuja enää? Oliko sulla menkat sillon ko sulle laitettii se?
kun neuvolan täti koitti kysellä, milloin arvioisin että mulla olis menkat, että varattas kierukka-aika sen mukaan. mutta sitähän ei voi tietää... mulla on aina kierto heitelly 35-80 päivää ja joskus oli vuosikin ilman menkkoja... kysyin sitten, että onko se mulle ihtelle kivuliaampaa jos niitä menkkoja ei tuu ja onko sen asennus vain lääkärille hankalampaa. kuulemma se on vain lääkärille hankalampaa.
täällä kierukkaa ei saa ilmaiseksi ja hinnaksi lääkäri arvioi noin 150€, mutta laitosta saa "takuun", että jos laitto epäonnistuu, nii tk:sta saa tilalle uuden. ja jos kierukka ei jostain syystä sovikaan ja haluaa sen puolen vuoden sisällä laitosta otattaa pois, niin saa sitten puolet hinnasta takaisin.
neuvolan täti kehotti ottaan buranan tai kaksi ennen kuin tulee kierukan laittoon.
meille luultavasti riittää nämä kaksi poikaa... ehkä haluaisin olla vielä raskaana, ehkä mulla on vain ikävä sitä raskausaikaa ja isoa pallomahaa... =)