Oireita

Pottis

Jostain jotain jo tietävä
Kesäkuiset 2025
Olisiko oireille oma ketjunsa. Minkälaisia tuntemuksia muilla ollut?

Mulla on ollut liki plussasta asti jo tää yöheräily ihan mahdotonta. Viime yönä taas valvoin pari tuntia kun ei vaan enää saanut unta. Mahassa polttelee ja vähän kramppailee, huono olo ja nyt jotain tiputtelua vielä kaiken lisäksi. Tänään 5+3
 
Olisiko oireille oma ketjunsa. Minkälaisia tuntemuksia muilla ollut?

Mulla on ollut liki plussasta asti jo tää yöheräily ihan mahdotonta. Viime yönä taas valvoin pari tuntia kun ei vaan enää saanut unta. Mahassa polttelee ja vähän kramppailee, huono olo ja nyt jotain tiputtelua vielä kaiken lisäksi. Tänään 5+3
Hei mulla kans on yöt ihan levottomia! Viime alkuraskaudessa kävelin unissani, mutta sellaista ei vielä ole ollut 😅 Maha on turvoksissa, välillä vähän nippailee alavatsaa. Paleltaa ja pissattaa, ja omaan nenääni haisen oudolta. Tekee myös mieli kaikkea suolaista ja lihaa (syön tavallisesti hyvin kasvispainotteisesti). Tänään 4+0.

Rinnat on ehkä aavistuksen arat, mutta imetän vielä taaperoa monta kertaa päivässä, niin en usko rintojen kauheasti kipuilevan raskauden takia. Esikoista odottaessa mulla oli kans tiputtelua, mutta toistaiseksi sellainen on pysynyt poissa...
 
Hyvin oireetonta elämää, vaikea uskoa olevansa edes raskaana. Nyt 5+1. Hyvin harvakseltaan nipistellyt alavatsaa. Väsymystä ja palelua hieman enemmän, ku normaalisti. 🤷🏼‍♀️ Alavatsalla iho kutisee ja pystyyn tehtyä sektioarpea on kiristellyt pari päivää sitte, vaikka sektio on tehty 10 vuotta sitte. 🤔
 
Lievää pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, menkkajomotuksia ihan huolella kun kohtu kasvaa. Paleltaa iltapäivisin ja iltaisin 🥶 Rintoja vähän aristaa. Vatsa on kyllä kans monena päivänä ollut turvonnut ja kipeä
 
Kaikenlaisia tuntemuksia alavatsalla ja lievää etovaa oloa täällä, toistaiseksi siis aika vähäisillä oireilla mennään. Tänään vasta 4+6 eli uskoisin että pahenee vielä huonovointisuus jos samalla tavalla menee kuin esikoisen raskaudessa. 😬
 
Täällä on vähän maha vellonut muutaman kerran ja rinnoissa tuntemuksia, sellaista vähän niinkuin pakotusta ja turvotusta. Ei juuri muuta. Mutta alussa ollaan, vielä ehtii 🫣
 
Miulla kyllä kelpaisi vähäoireinen raskaus, voitaisiinko vaihtaa teidän kanssa osia. 😆 Ihan järkyttävä väsymys on koko päivän ja muutenkin jotenkin hidas ja jähmeä olo. Pahoinvointikin varsin mittavaa ja sitä on ollut jo kolme viikkoa, mutta pahenemaan päinhän se koko ajan on ollut. En oo vielä oksentanut kunnolla, mutta eiköhän sekin kohta tuu, kun lähellä on ollut monet kerrat. Monena aamuna pitänyt aamuyöstä nousta syömään jotain, kun on ollut niin oksettava olo enkä ole pystynyt sen takia nukkumaan. Päätä särkenyt enemmän tai vähemmän joka päivä. Nyt 6+1. Kaiken kaikkiaan aika kurja olo päivästä toiseen, mutta eipähän tarvi epäillä onko raskaana vai ei, kun oireet on koko ajan läsnä. 🫣 Onneksi mies on vanhempainvapaalla ja itse opiskelen, niin ei tarvi paljoa käydä missään.
 
Mulla ollut hyvin vähäoireista, lähinnä rintojen kipuilua ja sitäkin aika vaihtelevasti. Tuota suolaisen himoa kyllä ollut täälläkin! Tänään 5+6.
 
Kauheasti tehnyt mieli kaikkea hiilaripitoista: leipää, muroja, puuroa... Niillä onkin paljon menty, kun samaan aikaan kaikki lämpimät ruuat ja makeat herkut ällöttää. Tänään illalla alkoi tehdä hirveästi mieli jotain suolaista ja rasvaista, vaikka pizzaa, mut meni onneksi juustomunakkaalla ohi. 😅 Samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa ajatuskin sienistä oksettaa, vaikka olisi nyt paras suppilovahveroaika. Lihakaan, varsinkaan omat kanat, ei herätä mitään syömishaluja. Ja jotenkin sellainen nestehukkainen olo koko ajan, janottaa kamalasti ja tekisi vesimelonia mieli, vaikka miten hörppii vettä. Hankalaa muutenkin syöminen pahoinvoinnin takia, vaikka syömällä se aina helpottaa.

Onko muilla ollut vielä mitään ruokahimoja tai päinvastoin?
 
Kauheasti tehnyt mieli kaikkea hiilaripitoista: leipää, muroja, puuroa... Niillä onkin paljon menty, kun samaan aikaan kaikki lämpimät ruuat ja makeat herkut ällöttää. Tänään illalla alkoi tehdä hirveästi mieli jotain suolaista ja rasvaista, vaikka pizzaa, mut meni onneksi juustomunakkaalla ohi. 😅 Samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa ajatuskin sienistä oksettaa, vaikka olisi nyt paras suppilovahveroaika. Lihakaan, varsinkaan omat kanat, ei herätä mitään syömishaluja. Ja jotenkin sellainen nestehukkainen olo koko ajan, janottaa kamalasti ja tekisi vesimelonia mieli, vaikka miten hörppii vettä. Hankalaa muutenkin syöminen pahoinvoinnin takia, vaikka syömällä se aina helpottaa.

Onko muilla ollut vielä mitään ruokahimoja tai päinvastoin?
Meillä olis puoli ämpärillistä suppilovahveroita mutta ei tee yhtään mieli tehdä niistä mitään ruokaa. Kerääminen oli kyllä kivaa mut täytyy vaikka kuivata odottamaan parempia aikoja. 😅
 
Tuleekohan meille pojat? Eikös se uskomus ole, että poikaraskausissa tekee mieli suolaista, tytöistä makeaa 😁
Mulla piti paikkansa ku poikaa odotin. Ihan muutamasti söin jotain makeaa ja se päätyi lähes aina oksenteluun 😂 sen sijaan kaikki tulinen, suolainen ja rasvainen upposi. Oisin voinut elää vaan lihapiirakoilla ja jollain hampurilaisilla tyyliin 🤣 Sitten upposi kaikki periaatteessa terveellinen perusruoka ja söin ihan koko ajan, se nälkä oli pohjaton. Nyt ei ole samanlaisia himoja, eikä nälkääkään, tekee mieli vaan suklaakonvehteja ihan kauheesti 😄😄 Huomenna pakko varmaan ostaa niitä 🙈
 
Mä odotan jännityksellä kun vähän raskaus etenee meneekö oma veikkaus oikein, mulla on kahdesta tytöstä ollut ihan hirvee etominen koko raskauden ja oikeen mikään ruoka ei maistunut, närästys alkanut heti alussa ja kestänyt koko raskauden.
Pojista taas etominen on ollut tosi vähäistä oon pystynyt syömään kaikkea närästys alkanut vasta viimeisellä kolmanneksella.
Nyt eilisestä asti kaikki on vaan ällöttänyt ja puistattanut niin tyttökö sieltä tulee 🫣
 
Mulla vasta 3+4, ja ensioireena on alavatsan jatkuva jomotus, kuin menkat olisi alkamassa. Tätä on nyt tuntunut yli vuorokauden putkeen. Muuta en vielä ole ehtinyt huomaamaan.
 
Oon ollu tänää tosi väsynyt ja pakottanut itseni ylös sängystä..
Vähä liian tuoreessa muistissa mitä se väsymys tulee olemaan hetken päästä
 
jo näin alkuvaiheessa täytyy myöntää, että oireita on enemmän kuin esikoista odottaessa. tänään on ollut huomattavaa etovaa oloa pitkin päivää ja lisäksi rinnanpäät kosketusarat. repäisykipuja on nopeasti noustessa samoin kuin huimausta. sekä jatkuvaa palelua ja väsymystä johon ei edes päiväunet auta 😅
 
Takaisin
Top