Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Burkei

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2025
Voidaanko listata tähän oireita mitä on ilmennyt ja millä viikoilla :folded:
 
Itsellä nyt vasta 3+6 mutta pahoinvointia ja yökötystä ollut jo parina päivänä. Varsinkin voimakkaille hajuille yökkään herkästi.
 
Mulla samat 3+6, välillä lievää mahajomotusta, ei oikeastaan muita oireita. Joskus tuntunut sukkapuikkokipuja. Seksi ei kiinnosta yllättäen! Esikoisesta ruinasin jatkuvasti 😆 Ei edes sitä runsasta vv, joka aina aiemmin ollut.
 
Menkkojen mukaan laskettuna mulla pitäs olla jo rv 4+4. Oireita kyllä ainakin on. Kovia kipuja kohdussa ja kohdun suuta vihloo. Maha on sekaisin ja pitkin päivää leijuu sellainen etova (joskin vielä siedettävä) oksetus. Närästää ja hengästyn ihan hetkessä. 😵
 
Vieläkin mietin, onko oireet liian lieviä, ja samaan aikaan olen onnellinen, ettei enempää ole. Oireet on iltapainotteisia; pahaa oloa, aivan jäätävä turvotus, väsymys... ihmeellistä toispuoleista päänsärkyä ollut myös pari päivää.
 
Oon uupunut ja koko ajan pitää napostella jotain, heikottava olo ja ehkä oudon niin kauhea himo roskaruokaan+lihaan. En tiedä onko oikeesti oireita vai mielentuotoksia 😅
 
Ovulaatiosta asti nännit kipeet
Rv 4: paineentunne alamahalla,menkkajomotuksia, nännit arat
Rv5: pissahätä, ilmavaivat, väsymys,nännit arat
Rv: 6 pissahätä,tissit arat ja ne nännit tautisen kipeet😅
Rv7: ummetus, pissahätä, ja tietty edelleen tissit..
 
Ovulaatiosta asti nännit kipeet
Rv 4: paineentunne alamahalla,menkkajomotuksia, nännit arat
Rv5: pissahätä, ilmavaivat, väsymys,nännit arat
Rv: 6 pissahätä,tissit arat ja ne nännit tautisen kipeet😅
Rv7: ummetus, pissahätä, ja tietty edelleen tissit..
Muistan, että esikoisen kanssa mulla oli tissit alussa niin kipeät, että suihkussa käyminen oli tuskaa, kun se vesisuihku sattui niin paljon. Nyt ei ole vielä juurikaan tuntemuksia rinnoissa.
 
Tänään huomasin että nännit on hieman arat. Lisäksi saa juosta usein pissalla. Etova olo katosi viikonlopun jälkeen..
 
Muistan, että esikoisen kanssa mulla oli tissit alussa niin kipeät, että suihkussa käyminen oli tuskaa, kun se vesisuihku sattui niin paljon. Nyt ei ole vielä juurikaan tuntemuksia rinnoissa.
Tää on kyl kaameeta, töissä saa varoa ettei potilaat vahingossakaan hipaise,kun parahdusta ei pysty välttämään😅
Toisaalta otan ilolla kaikki oireet, kunhan vauva syliin saadaan tällä kertaa😍
 
Mulla pitäisi olla rv 5+5 ja oireita tuntuu vielä olevan vähän. Nännien arkuus, röyhtäily, palelu, hiki haisee pahemmalle ja menkkamaisia jomotuksia. En tiedä onko uniongelmat raskaudesta mutta aamuyöt mennyt välillä vain pyörimiseksi. Kävin rv 5+4 ultrassa kun lauantaina tuli pyyhittäessä kirkasta verta, kohdussa ei näkynyt mitään muuta kuin paksu limakalvo ja ehkä jotain. Parin viikon päästä on neuvolan vu, mutta pelottaa että tämäkään ei mene loppuun asti. Yksi km takana ja lapsettomuutta molemmat raskaudet kuitenkin luomusti tullut.
 
Viisi päivää oletetusta ovulaatiosta alkoi menkkamaiset kivut (kiinnittymiskipu?)

-Aikaisin aamulla heräilyt alkoi lähes samantien
- Vatsa sekaisin päivittäin
-4+4 huomasin että rinnat alkoi kiinteytyä ja nännipihat laajeni
- Jatkuva nälkä
Kohtu tuntuu jo suurentuneelta 😳
Nyt rv 4+5
 
Nyt on 4+1 ja nännit tuntuu pikkuisen aroilta, aaltomaisesti tuleva pahoinvointi ja yökötys vaivaa edelleen
 
Mulla on alkanut ihan jäätävä alahampaiden vihlonta. Onko muilla? Liittyykö tääkin raskauteen, ei oo koskaan ennen ollut tällaista 😄
Näin hammaslääkäripelkoisena en yhtään pidä tästä, tiedän että muutenkin varmaan olis hyvä käydä tarkastuttamassa hampaat muutaman vuoden tauon jälkeen 😬🥲
 
Noniin, nyt ovulaatiosta 4+1 ja eilen oli illalla minimaalinen pahoinvointi. Nyt taas oksetti, mutta ei kyl mikään ihme olis ilman raskauttakaan, koska tulin just taksilla töistä kotiin ja se kaahasi motarilla 🫠 mä oon tosi herkkä pahoinvoimaan. Jotenkin vaan luulis et vielä ei voi olla hormonit niin korkealla et tulee oikeeta pahoinvointia, toki phv on vahva se psykologinenkin osuus.
Mahaa turvottaa ihan törkeänä ja eilen olin superkiukkuinen. Tissien turvotusta edelleen odotan.
 
Mulla kanssa ihan kamala turvotus. Ei puhettakaan että voisin käyttää esim farkkuja. Toivon todella, että tää on vaan joku alun turvotus, joka tasautuu, ettei tarvitse heti hankkia jotain mammahousuja..
 
Mulla selkein oire tähän mennessä on ollut hajuaistin herkistyminen ja tuntuu että makuaistikin on jotenkin muuttunut. Ei ole koskaan aiemmin ollut ruokahalun kanssa mitään ongelmia, mutta nyt kaikki ruoka tuntuu jotenkin vastenmieliseltä. Toivotaan ettei eskaloidu pahoinvoinniksi, töissä voi muuten tulla olemaan haastavaa...
 
Mulla kanssa ihan kamala turvotus. Ei puhettakaan että voisin käyttää esim farkkuja. Toivon todella, että tää on vaan joku alun turvotus, joka tasautuu, ettei tarvitse heti hankkia jotain mammahousuja..
Muistelisin että turvotus katosi yhtäkkiä ennenkuin oikea raskausvatsa pullahti esiin! Siitä käytiin jotain keskusteluakin yhdessä mammaryhmässä, kun moni oli huolissaan turvotuksen katoamisesta 😅
 
Muakin turvottaa ja hajuaisti on herkistynyt, ja pahoinvointi jatkunut sieltä 3+6 asti muistaakseni... Päivä plussauksen jälkeen alkoi jo yökkiminen ja selkeä pahoinvointi.
 
Pientä oireilua ollut.
Pahoinvointia, vatsa löysällä, närästystä. Eilen myös pientä huimausta.
Turvotusta en huomaa, kun on lölleröä vielä edellisestä raskaudesta jäljellä.

Olin täysimettänyt tätä meidän 2024 huhtikuista ja maidontulo yhtäkkiä hiipui viikko sitten, eikä mikään auttanut maidon nousuun.

En osaa viikoista sanoa, voi olla mitä vaan 3+5-7 väliltä, riippuen lasketaanko edellisistä kuukautisista vai arvioidusta hedelmöittymisestä. Kuukautiskierto kun ei ollut ehtinyt vielä palata edellisen raskauden jälkeen normaaliksi.
 
Takaisin
Top