Oireita

Oksennuspäiviä on edelleen vaan n. 2/viikko, mutta toinen niistä on viime viikolla ja tällö viikolla ollut tosi paha. Tänään oon oksentanut jo 3 kertaa ja koko ajan niin kamala olo, että oli pakko ottaa saikkupäivä :(.

Sympatiani niille joilla on tällaista joka päivä! Mä uuvun totaalisesti jo tähän yhteen päivään -___-

Hui, tsemppiä sinne! Ootko joutunut ottaa sairaslomaa tai tekemään muita järjestelyjä alkuraskauden vaivojen vuoksi?

Kiitos kysymästä, oli vapaata tässä joulun ja uudenvuoden tienoolla. En ole vielä ottanut sairaslomaa, mutta olen pahoinvointilääkkeen (primperan) turvin käynyt töissä. En oo kertaakaan oksentanut mutta lähellä on ollut. Enempi olo on vaan iltaa kohti pahenevan etova.

En muista koskaan ennen tissien turpoamista, mutta nyt on kyllä. Ei meinaa rintsikat mahtua.

Tänään 6+1 ja siis nyt parin päivän aikana pahoinvointi on pahentunut. Tänään kävin töissä ja kun oli kiireempi aamu niin sai sitten oksentaa myös kunnolla aamupalan jälkeen ennen töihin menoa. :( Täytyy keksiä nyt viikonlopun aikana jotain tähän. Niitä rannekkeita en voi pitää kun ne näkyy. Täytyy testata postafenia. Oon niin huonolla tuulella kun olo on mikä on, kollegat katteli vähän että eiks se oo levännyt lomalla. :meh:
Keskiviikko iltana iski alaselän kipu, vähän niin kuin menkkojen aikaan ja ehdin jo säikähtääkin. Sellaista ei aikaisemmissa raskauksissa oo ollut näin aikaisin. Onneksi se pahin meni ohi ja nyt tuntuu vaan välillä. Pitäis liikkua ja venytellä mutta pahoinvointi estää sen. :(.

Sitten aamuisin rintoihin sattuu tosi paljon. Ne onkin jo kasvanut jonkun verran. Eikä ihme, aika tyhjät on olleet kahden lapsen imetyksen jäljiltä. Saa nähdä milloin pitää ottaa isommat liivit käyttöön. ;)

6+5. Huulet ja suu kuivuu ihan tuhottomasti! Pari päivää nyt sitä ollut. Oon Bepanthenilla rasvannut, niin ei ole suupielet auenneet..

Minulla oli kans tuota suupielten aukeamista. Mutta pääsin siitä sillä kun vaihdoin pois Pepsodentin hammastahnasta. Eka ajattelin et kyse ois jostain b-vitamiinin vajauksesta, kun mun raskausvitamiinissa on vain tuota foolihappoa.

7+6 ja huono olo pahenee, aamu alko oksentamisella mut helpotti pikkasen aamupalan jälkeen... Huonosta olosta huolimatta muhun on iskeny joku siivouskipinä ja oon hulluna jynssänny paikkoja ja järjestelly kaappeja. Tänään ehtiny myös käymään kaikki mielialat läpi, mieskin lähti jo pari tuntia sitten happea haukkaamaan... :rolleyes: iho on rasvauksesta huolimatta hilseilevän kuiva, varsinkin naamasta ja silti leukaan tulee kauheen kokosia finnejä! Päänahka tuntuu jo epämiellyttävän rasvaselta vaikka eilen pesin hiukset. Tissit niin kipeet ettei voi halata tai nukkua mahallaan. Öisin herään pissalle 2-3 kertaa. Nenä tukossa koko ajan. Eilen iski järkyttävä päänsärky! Mulla on ollu migreeni pari kertaa elämässä ja eilinen lähtenteli kyllä vahvasti sellasta... makasin vaan pimeässä paikoillaan ja lopulta oli pakko ottaa para-tabs. Sit meni jonkuu aikaa, oli pakko käydä oksentamassa mut lopulta helpotti ja nukahin... onko teillä muilla ollu kovaa päänsärkyä, voiko johtua raskaudesta?

Mul laukes migreeni vasta esikoisen raskauden jälkeen. Et kyl se päänsärky voi tulla varmaan siitä ku hormoonit heittelee. Ja nytki ollu selvästi pahempia migreenikohtauksia ku ennen raskautta..

Mulla on viimeisen vuoden ajan ollut oviksen aikaan migreenimäistä päänsärkyä. Ystävä, jolla on ihan tutkittu ja todettu migreeni, sanoi omien kohtaustensa olevan selvästi kuukautiskiertoon liittyviä eli hormoniperäisiä.

Pääseekö ylimääräisen vuodon takia yleensä ultraan tarkistamaan, että onko kaikki hyvin? Vessakäynnillä paperiin jäi ruskeaa vuotoa ja hyytynyt klöntti. Nyt vuotoa ei ole onneksi tullut lisää. Keskenmenon pelko nostaa päätään, kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Huomenna puhelua terveyskeskukseen...

Mulle sanottiin viimeksi että ei tehdä tutkimusta, kun kävin viime viikolla samaisesta syystä. Silloin tosin viikkoja vasta 5+ ja totesivat, että seuraavat viikot ratkaisee jos tulee kovaa vuotoa/kovaa kipua. Inhottavaa vain odottaa, mutta minkäs mahtaa.

Tilannehan saattaa tosin vaihdella eri paikoissa, eli kannattaa kysyä jos pääsisit :)

Joo aina kannattaa kysyä. Varsinkin jos on kipuja myös niin saattaa päästä.

Tai soittaisin ehkä tk:n sijasta äitiyspäivystyksrrn vai mikä olikaan.

Olen onnekas, kun sain huomiseksi ajan tutkimuksiin vuodon ja vatsakipujen takia. Nyt jännittää ihan hirveästi. Elokuussa todettiin keskeytynyt keskenmeno raskausviikolla 10, vaikka vielä raskausviikolla 7 oli ultrassa kaikki hyvin. Palottaa, että huomenna saadaan sama kamala uutinen uudestaan. Ahdistavaa.

Juolukka, hienoo et pääset noin nopee ultraan :) toivottavasti kaikki on hyvin!

Käytiin ultrassa tarkistamassa tilanne ja kaikki oli hyvin. :Heartred Pikkuinen oli kasvanut kovasti ja sydän jumputti edelleen vuodosta huolimatta. Niin iso helpotus!! Ikinä en ole vielä päässyt raskaudessa näin pitkälle. Pystyisköhän nyt jo edes hetkellisesti nauttimaan tästä tilanteesta.

Takaisin