Oireita

Kiitos hannaka ja Rosalina :)
Onko noita harjotussuppareita mahollisesti jo 5+ viikolla? Ku jotain ihme kiristelyä on välillä tuntunu alamahalla?

Repäisykipujaki siis on ollu, kuvauksen perusteella :)

En oikein osaa sanoa, mutta mäkin mietin voiko olla jo ennen rv10 kun autossa istuessa tulee sellainen supistava kiristys satunnaisesti alavatsaan. Mulla on supistusherkkä kohtu ollu joka raskaudessa. Ennen rv 20 alkanu säännölliset harkkasupparit.

Oon huomannut että mun pahoinvointi muuttuu siedettävämmäksi kun litkin vissyä. Saan sitten hiukan röyhtäiltyä pahaa oloa pois.

Mä oonkin ihmetellyt mitä nuo vyönkiristelyt on! Mulla on niitä silloin tällöin. Hyvä tietää että ihan normaalia :)

Kiitos hannaka ja Rosalina :)
Onko noita harjotussuppareita mahollisesti jo 5+ viikolla? Ku jotain ihme kiristelyä on välillä tuntunu alamahalla?

Repäisykipujaki siis on ollu, kuvauksen perusteella :)

Mä en tiedä ku mul esikoisesta ekat sukkapuikotki tuli vasta joskus rv 40.. Ja ekat supistukset vasta salissa :D

Mut voihan sul just tuntua paikkoje leviämistä ja kohdun kasvua nyt ihan hyvin !

Ekassa raskaudessa oli tosi aikasesta vaiheesta kohdun vihlontaa, repäisykipuja ja sukkapuikkoja. Hyvä ku uskalsi liikkua ku tuntui niin epämukavilta.
Nyt ei oo ku semmonen kevyt paineen tunne kohdussa eikä sekään tunnu koko aikaa. Siinäpä se mun ainoa oireeni öisen närästyksen lisäksi onkin... :wideyed: Epäilen tosissaan että onko tuolla ketään kotona.

Mulla on tullut nyt ihmeellistä hengenahdistusta... Viime raskaudessa kyllä lopussa vähän ahdisti tietyt asennot, mut ei ikinä alussa.

Onkohan tämä raskausoire vai onkohan muhun iskemässä joku hengitystieinfektio :O

Mullaki vihloo välillä kohtua, mutta väittäsin ettei vielä ihan harjoitussuppareista olisi kyse. Voin kai olla väärässäki, mutta ennenaikaiset supisteluthan voi johtaa monesti vuodelepoon, joten ottaisin puheeks neuvolassa. Mulla oli ekasta joskus rv 16-20 koviakin kipuja, jotka ilmeisesti oli liitoskipuja. Kohtuhan on hyvin hyvin pieni vielä.

Hassu fiilis kun esikoista odottaessa oireet olleet aikamoisia ja vaatineet totuttelua. Nyt 9+5 ja oireet tuntuu hiukan laantuvan, iskee olo et ”ei kai nää nyt lopu vielä!”

Eli rv 5 iski jo väsymys ja syke saattoi nousta hurjasti pienestäkin ponnistuksesta, hengästytti. Monet hajut tosi voimakkaita, esim. tyhjä olutlasi pöydällä haisi kamalalle, samoin autossa tuulilasinpesuneste ja kaikki muutkin pesuaineet. Oma hiki haisee omasta mielestä voimakkaasti, mies ei haista kuulemma mitään.

Myös rinnat kasvaneet reippaasti, välillä tosi kipeät. Nenä tukossa varsinkin aamulla. Iltaa kohden turvottaa kaikin puolin ja kohta pakko hankkia reilummat sukkahousut :D

Ja ihan koko ajan järkyttävä nälkä! Jos ei syö, iskee yökötys. Joten ruokaa on mennyt kaksin käsin, mutta paino on ja pysyy samana. Kauppansa on tehneet omenamehu laimennettuna, näkkileipä (!) ja klementiinit. Kahvia en ole pystynyt juomaan yhtään enään pariin viikkon, ennen meni iso kuppi joka aamu.

Jonkinlaista ”aivosumua” myös havaittavissa varsinkin töissä, kun pitäis olla skarppina.

Mutta nyt tuntuu moni oireista hellittävän, eikä tunnu yhtään kivalta. Kummasti haluis niiden jatkuvan, jotta tietäis että kaikki varmasti hyvin...onko kellään muulla sama tilanne?

Mulla itsellä suurin osa mahan nipistelyistä ja jomotuksista tuntuu johtuvan valloillaan olevasta ummetuksesta. Otin taas luumut käyttöön ja varmaan pian joudun turvautumaan johonki ällöttävän makuiseen laksatiiviin :hungover: Ei noi luumutkaan oikein meinaa mennä alas, mut pakko yrittää. Muina oireina mulla väsymys ja toisaalta myös unettomuus, joka toinen päivä nälkä ja joka toinen niin kova ällötys, että joutuu pakottaa itsensä syömään, turvotus, jano, pissahätä (joka yltyy makuuasennossa), hikoilu etc.

Ajoittain myös kilahtelen, mutta se on yllättävän paljon vähäisempää.

Mulla kanssa oireetonta.. Neuvolasta laittoivat jo toista kertaa verikokeeseen, josta nähdään onko hcg noussut.. Nyt pitäs menkkojen mukaan olla jo 6+3 mutta terkka arvioi että ehkä kuitenkin vasta 5+6.. Ahdistaa :sad001

Täällä on tänään koettu ekat häivähdykset aamupahoinvoinnista. Tänään on iltavuoro ja pon tietysti nukkunut pitkään kun kerrankin saa, no pitkä syömättömyyden jakso kyllä kostautui. Vielä en ole oksentanut, mutta alas olen saanut vaan mandariinin, kohta kokeilen paahtoleipää. Tänään 6+6, tästä se sitten vaan pahenee.

Noista kivuista. Mulla on aika säännöllisesti tiettyihin kellonaikoihin n 10min kestävää jomotusta, kuten menkkakipua ja sitten paineen tunnetta. Kipu on alhaalla häpyluun tienoilla ja säteilee alaselkään. Parhaiten kipuun auttaa rauhallinen kävely. Neuvolassa sanoivat kuulostavan tyypillisiltä kohdun kasvukivuilta, pikaisen googlettelun jälkeen tulos oli sama. Mulla on kohtu ultrattu vuosi sitten kipujen takia jolloin lääkäri kommentoi kohtuni olevan pieni, oletan päivittäisten kasvukipujen johtuvan sen hurjasta kasvusta, esim tällä viikolla alkio kolminkertaistaa kokonsa:happy: Ja ensiviikolla kohtu on noin appelsiinin kokoinen, joten en yhtään ihmettele että on kasvukipuja. Itse olen ollut huoleti kun ei ole vuotoa ollut.

Mulla 8+4 tänään ja oon pahoinvoinnin ja väsymyksen takia käytännössä sänkypotilaana. Ei vaan jaksa tai pysty tekemään mitään.

Mulla 8+4 tänään ja oon pahoinvoinnin ja väsymyksen takia käytännössä sänkypotilaana. Ei vaan jaksa tai pysty tekemään mitään.
Hui, tsemppiä sinne! Ootko joutunut ottaa sairaslomaa tai tekemään muita järjestelyjä alkuraskauden vaivojen vuoksi?

Hui, tsemppiä sinne! Ootko joutunut ottaa sairaslomaa tai tekemään muita järjestelyjä alkuraskauden vaivojen vuoksi?

Täällä ekana oireena oli arat rinnat ja nyt jonkin aikaa on vaivannu jatkuva etova olo, mutta ei niin paha, että joutus oksentamaan. Alavatsalle on tullu turvotusta, mutta näyttää vaa että olis lihonu, ei tunnista liittyväksi raskauteen.

Mieheni on muuten sanonut, että he arvaavat naisten raskauden aina ekaksi muuttuneesta rintavarustuksesta :rolleyes:, eikä vatsan seudusta, niin kuin voisi luulla.

Tiedä näistä, kyllä tämä vatsakin tuntuu ajoittain aika näyttävästi olevan turvoksissa :happy:.

Mieheni on muuten sanonut, että he arvaavat naisten raskauden aina ekaksi muuttuneesta rintavarustuksesta :rolleyes:, eikä vatsan seudusta, niin kuin voisi luulla.

Tiedä näistä, kyllä tämä vatsakin tuntuu ajoittain aika näyttävästi olevan turvoksissa :happy:.

Mun tisseille ei oo kyl tapahtunu mitään. Et must ei vois arvata:D mul ei kyl viime raskaudessakaan ollu mitään rintojen turvotusta, ku vast joskus yli puolenvälin ku maitohanat aukes sillo :D

Mun tisseille ei oo kyl tapahtunu mitään. Et must ei vois arvata:D mul ei kyl viime raskaudessakaan ollu mitään rintojen turvotusta, ku vast joskus yli puolenvälin ku maitohanat aukes sillo :D

Ja mä kaivoin kaapin perältä aamulla käyttöön rintsikat, jotka oli mulla +15kg sitte käytössä! :D Viikkoja vasta 6+0, mietin vaan et kuinkahan monet tässä joutuu elokuun loppuun mennessä ostamaan :D

Muita oireita ei juurikaan ole tällä hetkellä. Paitsi toi mahan alue oudon tuntonen.

Takaisin