Oireita

Tähän asti on ollut oireena nälkään liittyvää kuvotusta ja pahoinvointia, mutta tänään on pyörryttänyt niin paljon, että mies on taluttanut vessaan, kun on pitänyt päästä oksentamaan. Laatta on lentänyt tänään jo kolme kertaa. Mistäs tämän nyt tietää, että onko vatsatauti iskenyt vai liittyykö oksentelu ja pyörrytys raskauteen?

Mulla oli eilen outo olo ja tänään ihan hivenen kuvottava, mutta tiedä nyt sitten onko mullekin tauti tulossa. Hädin tuskin edellinen pitkä lievä flunssa selätetty niin jo on taas kurkku kipeä. :shifty: oikein osaa sanoa kummasta johtuu...

Mulla oireet alkoi muutaman päivän sisään raskaustestin jälkeen, jonka tein siis kaksi päivää sen jälkeen kun menkkojen ois pitänyt tulla. Ensin oli aivan jäätävä nälkä jatkuvasti, öisinkin heräsin välillä kovaan nälkään. Sitten viikko tai pari plussasta alkoi pahoinvointi. Oksentanut en ole, mutta olo on jatkuvasti ihan hirveä ja myös selkä meinaa vetää jumiin. Jatkuvasti joutuu väkisin syömään ihan pieniä annoksia jotain mikä alas vain menee, jotta paha olo ei äityisi sietämättömäksi. Jospa tämä muutaman viikon jälkeen alkaisi helpottaa :)

Mulle on nyt viikkoja 6 ja jtn tullu iltapahoinvointi. Väsymys ja suoraansanottuna vitutus[emoji85]

Juolukka, mulla oli vatsatauti vähän aikaa sitten, jossa juuri pyörrytystä, oksentelua ja vähän nousi kuumettakin. Paranemisia sinne! Kurja tietty, jos on ihan raskauteen liittyvää ja jatkuu useamman päivän. Täälläkin kyllä pahoinvointi yltyy ja nyt on päässyt halaamaan pönttöäkin

Hassua miten raskaudet ja niiden oireet eroaa keskenään huimasti.
Esikoispojan kanssa oksensin tasan 2 kertaa, kärsin liitoskivuista jonkin verran ja siinä se aikalailla oli kaikki oireet. Hiukset kasvoi paksuina ja muutenkin oli ihan mahti olo koko ajan.
Tytön kanssa paha olo ja etovuutta jatkui viikoille 15 asti, sitten rv16 tuli supistelut, väsymys yms pieni. Hiukset tippui ja finnejä tuli, muutenkin olo ei ollut hehkeä.
Nyt kolmannessa raskaudessa viikko testistä alkoi kauhea lista oireita. Paha olo ja etovuus, väsymys, turvotus ja pissahätä. Ihan uudet oireet mitä ei aiemmissa raskauksissa ollut kertaakaan, on ilmaantunut tähän raskauteen: ihmeelliset unet melkein joka yö, jatkuva herääminen muutenkin, tissit kipeet ja ne on alkanut kasvamaan jo nyt kun aikaisemmin kasvoi vasta synnytyksen jälkeen kun alkoi imettämään. Enemmän mielitekoja on ollut muutenkin.

Ei ole kyllä yhtään viitteitä kumpi tulisi kun on niin paljon uusia ja ihmeellisiä oireita ja eroaa kummastakin edellisestä niin paljon :)

Mulla on alkanut nyt tulla etova olo, eilen illalla tuntui että oksennus ei oo kaukana mutta vieläkään en oo kertaakaan oksentanut. Lisäksi nenä on ollu tukossa nyt viikon verran, alkuun luulin flunssaa pukkaavan, mutta luin että se voikin johtua raskaudesta:D

Tähän asti on ollut oireena nälkään liittyvää kuvotusta ja pahoinvointia, mutta tänään on pyörryttänyt niin paljon, että mies on taluttanut vessaan, kun on pitänyt päästä oksentamaan. Laatta on lentänyt tänään jo kolme kertaa. Mistäs tämän nyt tietää, että onko vatsatauti iskenyt vai liittyykö oksentelu ja pyörrytys raskauteen?

Mä esikoisesta oksensin ja pyörtyilin tosi usein.. Monena aamuna ku kiirehti vessaan oksentaa ni pää kolisi seiniin ja keräsin itteäni lattialta..

Hajut.. Hyi hitto... Ne saa mut kyökkäämään.. Vauvan sosepurkit - varma oksennus. Samoin jos avaan jääkaapin ja siel on lihaa... Pyäh.

Nyt alkaa jo vähän huolestuttamaan. Oksentaminen ja huimaus on jatkunut koko päivän. Jos makaa vaan paikallaan on olo siedettävä, mutta jos nousee ylös sängystä, heti alkaa kiertävä huimaus ja tulee oksennus. Kai se tarvii käydä huomenna lääkärissä.

Täällä myös tosi paha olo ja tuntuu pahenevan päivä päivältä. Makaan vain sängyssä aamusta iltaan :sorry:

Täälläkin oireita:
Väsymys -aivan kamala!
Etova olo, pitää syödä koko ajan ja kipeät tissit.
Ja painajaisia koko ajan.

Väsyttää, palelee ja etova olo kokoajan etenkin iltasin ja jos nälkä. Ja mulla myös unet painajaisia, niin oli esikoisestakin.

Myös täällä ihan jäätävän huono olo kokoajan, varsinkin jos ruokailujen välillä on enemmän kuin 3 tuntia eli kokoajan saisi olla syömässä :oops: Lisäksi mahassa tosi paljon ilmaa ja nukkuminen on ihan kakkaa. Väsyttää koko ajan, mutta nukahtamisessa menee tosi kauan ja tuntuu kuin koko yö olisi puoliksi hereillä, sellaista valveunta :(

Jäätävä väsymys.
Mitään ei tee mieli syödä.
Haluisin vaan pysyä peiton alla lämpösessä. Ei auta. Pakko lähtee töihin.

Eilen illalla oli ekaa kertaa huono olo (5+6). Siittä se alkaa, pakko se on nyt ruveta uskomaan, että joku mytty tuolla on. <3

Otin sittenkin välipäivät lomaa, ei tästä pahoinvoinnista tuu mitään.
Oksentelen vain n. 3 päivän välein, mutta kuvottaa aivan jatkuvasti. Tänään aamulla oli sellainen harvinainen tilanne että puolen tunnin ajan EI kuvottanut, naureskelin siinä että olinkin unohtanut miltä tällainen normiolo tuntuu xD.

Kokeilin tuota vitamiinien ottoa illalla, ei kyllä vaikuttanut mun pahoinvointiin mitenkään. Siirryin taas aamuun kun niistä saa enemmän hyötyä vissiin aamulla.

5+2. Rinnat niin kipeet ettei vatsallaan voi maata. Kyljelläänkin pitää etsimällä etsiä hyvää asentoa...

Mulla on aamuisin aina herätessä normaali olotila ja ajattelen silloin, olisipa kivaa jos tämä olisi pysyvää. Siitä sitten alkaa alamäki, jota lasketellaan iltaa kohti aivan toisenlaisiin tunnelmiin :puke_l

Pahoinvointiin voi kokeilla myös b-vitamiinilisää erikseen. Tai pahoinvointirannekkeita. Tai kokeilla auttaako löysemmät vaatteet (mulla ainakin vähänkin kireä vaate, ei tarvi olla edes tiukka, tekee pahaa oloa. Rintsikoista lähtien. Paitsi tarpeeksi leveä ja napakka masutuubi, joka tukee vatsaa puristamatta!!).

Yksi kikka on varata syötävää ja juotavaa, joka nostaa verensokerit nopeasti, yöpöydälle. Herättyään syö ne ja odottaa pitkällään verensokerien nousua, noin 10-15min. Ja siitä eteenpäin pitää verensokerin tasaisena koko päivän. Tää auttoi mulla todella hyvin esikoista odottaessa! Jos jäi aamulla tekemättä niin varmasti voin pahoin pitkin päivää.

Takaisin