Oireita

Mulla ei auta aamupala ja paha olo ollut vaikka hengannut välipäivät lököhousuissa :(. Varaan kyllä hedelmiä yöpöydälle ja vedän ne saman tien herättyä vitamiinien kanssa, mutta monena päivänä on tullut vaan tunnin sisään ulos. Eilen pakotin itseni syömään monta kertaa mutta silti oli koko päivä ihan kamala. Tota B-vitamiinia voisin kokeilla, kiitos vinkistä!

Ihan lottoa näköjään nämä päivät, eilinen oli ihan helvettiä, tänään on siihen verrattuna aivan mahtava olo! :D

Täällä pientä alavatsan juilimista. Melkoinen flunssa on riesana, jonka myötä yskiessä tuntuu välillä repäisyjä. Finnejä on ollut naamassa ja rintakehässä tosi paljon. En tosin tiiä, johtuvatko joulusyömisistä. Nyt kahtena iltana tuntunut siltä, että iltas myöten tulee nuo alavatsatuntemukset? Onko muilla vastaavaa? Tänään iltaruuan jälkeen pientä huonoa oloa...
Ja nyt siis 6+2.

Alavatsan juilimiset ovat nyt parina iltana olleet voimistuen vieraanani. Toinen juttu, jonka oletan liittyvän tähän tilanteeseen, on ihan järjettömän turvonneet ja kuivat nenän limakalvot.
Varsinaista huonoa oloa ei vielä oo ollut, mutta jonkin asteista ruokahaluttomuutta ja mulle poikkeuksellisen nopeaa vatsan täyttymistä.

Tsemppiä Tyyppä! Mulla oli esikoista odottaessa toi nenän limakalvo-ongelma. Oli tosi tukalaa kun ei saanu kunnolla happea. Ja se ihmisten voivottelu kuinka onki niin kova flunssa...

Mä en kestä tätä oireettomuutta! Mä olin niin huonovointinen viime raskaudessa että oon ihan että mitä täällä tapahtuu kun olo on normaali! :D

Alavatsan juilimiset ovat nyt parina iltana olleet voimistuen vieraanani. Toinen juttu, jonka oletan liittyvän tähän tilanteeseen, on ihan järjettömän turvonneet ja kuivat nenän limakalvot.
Varsinaista huonoa oloa ei vielä oo ollut, mutta jonkin asteista ruokahaluttomuutta ja mulle poikkeuksellisen nopeaa vatsan täyttymistä.

Mulla on myös turvonneet limakalvot nenässä ja muutenkin ahtaat röörit. Se taas altistaa tulehduksille. Mun olisikin nyt tarkoitus käyttää raskausaika kortisonipohjaista nenäsumutetta. Olen jutellut asiasta niin korvalääkärin kuin gynenkin kanssa ja molemmat oli asiasta samaa mieltä.

manunen, sulla siis on aiemminkin/muullonkin ollut tukkoisuusvaivaa? ootko käyttänyt sarvikuonoa? Pohdin, että oiskohan siitä apua tässä tilassa? Flunssassa on kyllä jeesannut, mut rauhottaisko nyt turvotusta..? Täytynee testata.

No eipä täälläkään pääse hyvillä unilla hehkuttamaan. Jouluna nukuin ihan hyvin, mutta silloin sai nukkua rauhassa ilman kellonsoittoa. Viime yönä heräsin 03.30. Näin jotain ihan hämärää unta. En saanut unta enää, joten katselin padilta yle areenaa. Uudestaan sain nukahdettua joskus viiden jälkeen. Kello soi 05.40 ja juu kyllä väsytti ja vitutti.

Jep illalla väsyttää ihan sikana. Sit pääset nukkuu sänkyyn ja uni ei tuu helposti vaikka väsy on :/ sitten aamulla kun herää ekan kerran niin jos mahdollista nukkua lisää niin ei saa unta on vaikeata [emoji28]

manunen, sulla siis on aiemminkin/muullonkin ollut tukkoisuusvaivaa? ootko käyttänyt sarvikuonoa? Pohdin, että oiskohan siitä apua tässä tilassa? Flunssassa on kyllä jeesannut, mut rauhottaisko nyt turvotusta..? Täytynee testata.

On ollut aiemminkin tukkoisuutta, tosin lievää tähän verrattuna. Sarvikuonoakin olen usein kokeillut, se ei vaan toimi kun limakalvot on niin turvonneet että vesi ei mene läpi. Moni siitä varmasti avun kyllä saa :)

Mä olen onneksi nyt nukkunut paremmin kuin yleensä. Väsymys on muuntunut myös nopeammaksi nukahtamiseksi ja saan välillä jopa torkahdettua päivällä.

Viime raskaudesta tuttu seuralainen eli verta vuotava nenä tekee taas tuloaa. Sisäilma on täällä kuivaa, ja limakalvot kuivuvat jo. Niistäessä tulee jo vähän verta. Kokemuksesta tiedän että kohta sitä tulee ihan vuotamalla. Apteekin paras apu olisi a-vitamiinia sisältävä nenäsumute, ja sitähän ei raskaana ollessa saa käyttää. Muita öljypohjaisia toki. Mutta samaan tulokseen kai pääsisi ottamalla rypsiöljyä sormenpäähän ja pyöräyttämällä sen nenään...

Sama täällä. Ei auta sarvikuono-kannu kun se vesi ei vaan mahdu tulemaan läpi.

Väsyttää ku pientä apinaa minuaki mutta illalla ku pääsee sänkyyn ni johan sitä alkaa se pyöriminen.

Onko kellään muulla vilkastunut karvankasvu? Mulla tulee ihan reippaasti partaa, tummaa karvaa, ja tänään huomasin että poskipäiden normaali vaalea karva on alkanut tummua. 8+4. Muuten oksentelua monta kertaa päivässä ja voimattomuus, huimaus, väsymys.

Mulla myös tuo huimaus, voimattomuus ja väsymys (=alhainen hemoglobiini).
Karvojen vilkkaampaa kasvua en oo huomannut itselläni.

Mä en myöskään karvan kasvuun ole huomannut muutoksia, mutta huimaa kyllä pitkin päivää :(

Viime raskaudessa itseasiassa taisi olla niin, että jalkakarvoja piti ajaa jopa harvemmin tai sitten en vaan nähnyt niitä sen mahan takaa :D

Puuroakananmunalla, mulla ei nyt ole karvoja normia enempää, mutta ekaa lastani, kun odotin, niin karvaa kasvoi jopa mahaan ja käsittääkseni johtui siitä, että poika oli tulossa ja siten sai äidinkin hormonit sekaisin. Tytöstä ei tullut lisäkarvoitusta. En tiedä onko ihan näin yksioikoista ja onko muitakin syitä :)

Takaisin