Oireita

Tietystihän sitä aina vertaa :)
Miulla ainakin toinen raskaus oli pahoinvoinnin osalta helpompi kuin eka, että toivoa on :)

Nyt 4+4, taustalla keskenmenoja joten toivon että nyt pieni pysyisi matkassa loppuun asti <3
Join tärppikierron greippimehua, otin D-vitamiinia (50mg) ja foolihappoa olen syönyt pidemmän aikaa.
Plussankin osasin aavistaa etukäteen.

Ennen plussaa
- rinnat todella arat ovulaatiosta lähtien
- kiukku turhista asioista (yleensä olen melko rauhallinen :D)
- aloin itkemään kun mies ei tuonut jääkaapilta limua/mehua
- muutama yöllinen kipukohtaus (kiinnittyminen)
- hajuaisti herkistyi
- järkyttävä turvotus
- palelu aamusta iltaan

Plussan jälkeen
- "tasaista" alavatsakipua kokoajan
- turvotus laskenut
- palelu jatkuu
- rintojen arkuus hellittänyt

Eilinen ilta ja tämä aamu on olleet täysin oireettomia, aikaisempaan oloon verrattuna tekisi mieli panikoida, onko jokin hullusti... :-| Toisaalta, ehkä pääsen nauttimaan oireettomasta alkuraskaudesta niinkuin viimeksi?

Mulla myös alun pahan olon sijaan rantautunut täysi oireettomuus..

Tuntuuko muilla repäisykipuja? Mulla niitä on aika paljon ja koko ajan kauhee huoli senkin takia, vaikka tiedän että se on normaalia.

Onkohan tää muuten sitä, kun nousee sohvalta huonosti tai kääntää kylkeä yöllä kun tuntuu että vähintään munasarja kääntyy ympäri?

Onkohan tää muuten sitä, kun nousee sohvalta huonosti tai kääntää kylkeä yöllä kun tuntuu että vähintään munasarja kääntyy ympäri?

Varmaankin just sitä. Inhottavan tuntuista kyllä. Mulla on edellisestä raskaudesta niin kauan aikaa että en enää muista mitään tällaisia :confused:

Ennen plussaa ovulaatiosta asti oli todella rauhallinen olo ja aika varma siitä että kyllä nyt onnistui. nännit oli arat, Päivä ennen plussausta meinasin aamulla oksentaa, tuli sellanen kamala yökötys.
Plussausaamuna taas mietin että juoksenko vessaan oksentamaan vai jääkaapille syömään jotain joka estäis oksennuksen :D
Plussan jälkeen pientä tuikkimista kohdussa ja venytellessä pieniä repäsykipuja kohdussa :)

Hei joo, mulla oli kans tuo rauhallinen olo sekä edellisessä että tässä raskaudessa. PMS-oireet puuttu. :D

Yks todella ärsyttävä asia mistä oon nyt kärsinyt on unettomuus! Illalla kyllä nukahtaa, kunnes herää sit viimeistään puoli kahdelta yöllä ja unta saakin sitten odotella melkein aamuun asti :confused: Ihme kyllä päivisin on riittänyt virtaa muutaman tunnin unista huolimatta!

Täällä rinnat kipeät, ja jatkuvaa menkkamaista jomottelua alavatsalla. Tuntuu, että munasarjat olis tukossa. Tuntuu vähän samalta kuin just ennen ovista/oviksen aikaan kun on niin kova paine jommalla kummalla puolella, ettei uskalla kunnolla istua. Onko kellään muulla tällaista? Pitäisköhän olla huolissaan? o_O

Hansa: miulla alkoi koskea eilen toiselle puolelle alavatsaan, on aika kovaakin kipua (säteilee jalkaan ja selkään ). Mitään vuotoja ei ole ilmennyt, mutta silti on kyllä epäilevä olo, saako koskea näin paljon... Täytynee soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä miten paljon tämmöstä kärsii kuunnella.

Itellä oireina tällä hetkellä: rinnat kipeät (varsinkin nännit herkkänä), menkkamainen jomotus ajoittain, turvottaa ihan hirveästi sekä pientä etovuutta havaittavissa.
Esikoispojan (8v) kanssa oli helppo ja lähes oireeton raskaus, mutta tytön (4,5v) raskaus oli yhtä etovaa oloa ja supistelua :D
Itsellä päti ainakin se että pojan odotus oli melkein oireeton ja tukka sekä iho oli loisto kunnossa. Tytön odotus taas vei kauneuden, tukkaa irtosi ihan hirveästi ja finnejä tuli naamaan ja selkään. Muutenkin täysin vastakohdat odotuksen suhteen, eli nyt jännittää miten tämä raskaus lähtee etenemään ja millä oireilla :)

Huomasin tänään että mun turvonneeseen pallomahaan on kasvanut hirveesti karvaa.. outoa :D

Pitää syödä parin tunnin välein jotain pientä, muuten tulee oksetus. Alamahassa kova paineentunne ja pieniä vihlasuja silloin tällöin :) tavallaan tosi ihanaa kun on oireita, saa rauhoteltua itteänsä että kyllä sielä kaikki on kunnossa :)
Siitä on niin kauan kun esikoinen oli mahassa niin välillä kyllä tuntuu kuin olisin raskaana ensimmäistä kertaa. Esikoisesta myös alkoi pahoinvointi vasta 8 viikolla, nyt jo 4!? :D ja onhan odottajallekki toki tullut se 6 vuotta ikää lisää niin ei ihme jos raskauski tulee olemaan erilainen :)

Itselläkin tuntuu että olisi muka ensimmäinen raskaus kun jotenkin tuntuu kaikki muka uudelta ja jännittävältä, vaikka kolmas kyseessä. Vaikuttaa toki kun edellisistä raskauksista on melkein 5 ja 8 vuotta :D
Pahoinvointi alkanut molemmissa edellisissä osittain siinä rv6 tienoilla, niin nyt jotenkin kumman ajoissa. Tai sitten sitä jokaisesta pienestä merkistä löytää raskausoireita :D

Nyt alkoi tulla VTI oireita, joten luultavasti myös mahakipu on siitä aiheutuvaa, se onkin sitten lääkäri reissu... Olinkin päässyt muutaman vuoden ilman, toivottavasti tästä ei ala raivostuttavaa kierrettä, josta olen joskus ennenkin kärsinyt... :-/

Aamuyön unettomuus on alkanut vaivata, illalla vielä nukahtaa ihan ok, mutta viiden puol kuuden maissa on täysin hereillä ja herätykseen vielä useempi tunti. Yhtään ei auta, että vessassa on pakko ravata viimeistään silloin. Tiesin, että oon tosi herkkäuninen ja nyt käy vähän ylikierroksilla, niin ei tää minään yllätyksenä tullut. Töissä yleisilme sellainen typerästi hymyilevä zombi. :smiley-ashamed008

Ja kamalan kylmä on!

Treenatessa ei niin mukavaa, kun hikoilee herkemmin ja samalla hajuaisti parantunut, haisee kyllä niin karseasti kuona-aineiselle. Oon yleensä tosi miedontuoksuinen eikä mies kyllä erota mitään poikkeavaa...

Iltasin nukuttaa. Toissayönä nukuin 21.00-08.00 ja silti nukahdin autoon puoleksi tunniksi! Ja tässä on ihminen joka ei ikinä nuku autossa tai bussissa tai muissa liikkuvissa välineissä :D iltasin on kamala väsy mutta öisin heräilen ihan pirteenä. Eilen menin nukkumaan 21.30 ja nukahdin samantien. Heräsin 23.58 aivan pirteenä! Sain onneksi unen päästä kiinni uudelleen, mutta sama juttu 3.00 ja samalla piti nousta pissalle. Myöskään vessassa en ole ikinä joutunu keskellä yötä juoksemaan muutakun raskausaikana :D nytkö tämä jo alkaa? :D

Mä en huomaa juurikaan oireita. Eka raskaus, joten ei juurikaan vertailukohtaa. Vatsa ehkä toimii normaalia paremmin ja alaselässä pientä jomotusta. That’s it. Ja nämäkään nyt mitään selkeitä ole. Jotenkin selvemmät oireet ois kivemmat. Nyt ei oikeen tiedä asuuko tuolla kukaan. En tietäs olevani raskaana ilman poisjääneitä menkkoja ja sitä viivaa testissä.

Hiukan mahassa nippaillut, ei muita oireita. Toivottavasti tässäkään raskaudessa ei tule pahoinvointia..

Takaisin