Oireita

Mulle tuli kaupassa itku edellisen raskauden aikaan, kun en voinut ostaa haluamani ruokia :D

Mulla ei ollut esikoisesta mitään oireita alussa. Ihan pari kertaa joskus rv 8-10 paikkeilla hieman kuvottavaa oloa. Oksentaa ei tarvinnut kertaakaan, eikä ollut edes lähellä. Tai niin no, virtsatieinfektio tuli joskus rv 5-6, mut siinäpä ne. Eli melkeinpä täysin oireettomana voi kuitenkin olla hyvä lopputulos, kun täällä montaa on mietityttänyt oireiden vähäisyys. Nyt tässä raskaudessa on ollut jo reilun viikon rinnat arat ja vähän turvonneet. Alavatsaa turvottaa varsinkin iltaisin ja toivon tosiaan, että saan tätä vielä piiloteltua. Ei olla vielä miehen kanssa kerrottu kenellekään.

Mulla alussa oli menkkamaisia kipuja ja nippailua alavatsalla. Nyt ei oo oikeestaan mitään tuntemusta enään. Unet on kyllä vilkkaita ja kun herää niin niitä muistaakin. Se on harvinaista mulla.

Mulla on alkanut lievä etominen, mut oon saanut pidettyä sen silleen aisoissa, ettei töissä kukaan oo tajunnut. Lisäks väsymys on niin paha, etten jaksais nousta sängystä ollenkaan.

Mulla on myös ollut melko oireeton. Ainoa selkeä oire oli kolme päivää kestänyt päänsärky. Alavatsa saattaa olla toisinaan tosi piukea. Ja alaselkä on välillä ollut kipeä, se toki vähän huolettaa.. onko muilla ollut selkä kipeä?

Pissattaa iiiiihan kokoajan. Öisin pitää nousta pissalle, iltaisin ihan kamala väsy jo 21.00, mutta öisin herää pariiinki kertaan ihan pirteänä.

Täällä kaikki oireet kadonnut, lukuun ottamatta alavatsan jomotusta. Ja vti oireet johtuu muusta, kun näytteet oli puhtaat. Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa. Sinänsä en ole huolissani, kun ensimmäinen raskaus oli täysin oireeton, niin ehkä tämäkin muuttui sellaiseksi.

Emilie mulla oli viime raskaudessa alaselkä tosi kipeä pitkään ja kuulemma kuuluu asiaan joillain.

Nyt on lievästi kipeä etenkin jos on rasittanut itseään enemmän

Täällä ehkä ekan kerran pieni kuvotus nostaa päätä. On nälkä, muttei tee mieli syödä mitään. Ja aika pieneksi annokset jää. Mikään ruoka ei sinällään maistu tai haise pahalle. Tai sitten onnistun psyykkaamaan itselleni ton pahan olonkin, kun on sellainen olo, että jossain pitäisi tuntua. Mun on pakko mennä ostamaan tänään lisää testejä. En vaan voi vieläkään käsittää tätä todeksi.

Ruokahalu näkyy puuttuvan

Täällä ennen plussaa on ollut rintojen arkuutta ja menkkamaisia kramppeja. Nyt muutaman päivän ajan on ollut iltaisin pahoinvointia.
Lisäksi aiemmissakin alkuraskauksissa ollut suolakurkkuhimo on yltymässä, niitä voisi syödä vaikka kuinka paljon. Liikutun myös herkemmin kuin normaalisti. Vasta rv 4+3, joten ihan alkutaipaleella ollaan ja kovasti toivon, että kaikki jatkuisi hyvin. Kyseessä jo kuudes raskaus, joten oireet tunnistan herkästi. Lapsia syntynyt kaksi ja muut mennyt kesken.

Käänsin yöllä sängyssä kylkeä ja alavatsaa vihlaisi tosi kovaa. Oliko se nyt niitä repäisykipuja?

Käänsin yöllä sängyssä kylkeä ja alavatsaa vihlaisi tosi kovaa. Oliko se nyt niitä repäisykipuja?

Mulla tuntuu just öisin asentoa vaihtaessa samanlaiselta, oon ymmärtänyt että ne on just niitä repäisykipuja. Näin neuvolan th mulle myös sanoi :)

Kiitos kommenteista! Mä jostain syystä jännään kohdunulkoista nyt tosi paljon. Ei yhtään auta että oikeaa puolta vatsasta särkee ja repäisyt tuntuu siellä.

Takaisin