Oireita

Täällä kanssa alkanut lievä pahoinvointi, hajut tuottaa välillä ongelmia. Vatsaa nippailee ja ajoittain sellasta kivun tuntemusta, että menkat alkaa.
Voi kun muistaisi koska edellisessä raskaudessa alkoi pahoinvointi. Mutta sitä odotan, että tulee mielihaluja ruokaan :) viimeksi oli persikka ja mansikka

Mulla jotenkin heti sekstailusta saakka ollut olo että nyt tärppää. Kummallinen olo siis :-D nyt jos sit miettii ni hajut on vahvistunut, aamuisin on lievä ällötysolo ja reidetki oli kipeät tässä. Liekö sattumaa ainakin osa tuntemuksista.

Meinaa itseasiassa ällöttää koko ajan :-\

Mulla on nyt hajuaisti turhan tarkka tai jotain. Tuntuu, että mun 10kk poika haisis oksennuksellle vaikka kuinka pesis :nailbiting: mies tosin sano että ihan saman tuoksuinen vauva kuin ennenkin :dummy::) ja kaikki normi hajut pistää niin radikaalisti mun nenään :dead: tekis mieli jotai hajusteita laittaa kämppä täyteen

Hoisin tänään yhen tosi ankean haavan asiakkaalta, niin se haju meinas saada laatan lentään. Haistan normaalistiki keskivertoa tarkemmin asiat, mutta nyt... Ei yleensä ällötä moiset.

Sit se haju oikein jäi pyörimään, että tuntia myöhemmin ruokatauolla tuntu, että VESI haisee siltä haavalta. Yhhhh.

Viime vuonna ko oli töissä raskausaikana ja tein potilaille normi pesuja ja hoitotoimen piteitä niin oli kyllä piättelemistä kun meinas koko ajan tulla yökkimisrefleksi :eek: normisti en oo moksiskaan vaikka asiakas kuinka haisis

Mulla on nyt alkanut pissalla ramppaaminen tiheemmin. Viime raskaudessa oli vasta loppupuolella. Tosin en tiedä juonko vaan enemmän nyt :grin

Vissiin koko ajan tännne kirjoittelen oireilua, mutta aivan tajuttoman kylmä. Tänään lämmitin kämppääkin lähemmäs +24, asteiseks ja silti tajuttoman kylmä :confused: kun yleensä hikoilen kun sisällä on +21 astetta :hilarious:

Siis pikkuhiljaa alkaa jo ärsyttää tää aamuyöllä herääminen, tänäänkin ollut neljästä asti hereillä. *huoh*

Onko unettomuuskin tähän liitettävissä? Itse aloin kukkumaan 04.45, mut ajattelin vaan etten malta nukkua, kun ajatukset pyörii päässä.

Tänään ollut kamala päivä, oon ollu koko päivän ihan kalpea, koko ajan on huimannut ja hengästyttänyt. Kävinkin näiden takia tarkastuksessa päivystyksessä, ettei vaan ole veritulppaa tai muuta vakavaa. Eipä siellä sitten muuta selitystä keksitty kuin että hormoonit aiheuttaa...

Hei mulla kans tota unettomuutta ja ihme heräilyä varsinkin aamuyöstä! :wideyed: tänä aamuna heräsin kuuden aikaan virkeänä.. sama toistuu joka aamu ennen kellonsoittoa. Kiva töissä olla silmät ristissä. Illalla sentään unta ei tarvi odotella :cat: lisäksi välillä menkkamaisia jomotuksia ja nippailuja. Rinnat myös kosketusarat ja turvonneet. Pahoinvointia odotellessa...

Mie oon kanssa heräilly aamuyöstä :rolleyes: ja nähny tosi eläviä painajaisia ..

Esikoisesta en muista että olisi ollut juuri mitään oireita, mitä ei normaalissa kierrossa olisi ennen menkkoja ollut, mutta synnytyksen jälkeen mun kuukautiset on ollut niin oireettomat että rintojen aristus ja alavatsakivut jo viikko ovulaation jälkeen paljasti raskauden. Lisäksi kova väsymys ja jatkuva palelu (viimeiset yöt oon esim tyytyväisesti nukkunut villavaatteet normaalin pyjaman päällä... :D)

Pahoinvointia ei edellisessä raskaudessa ollut ollenkaan, ja toivon todella että säästyn siltä nytkin... sormet ristissä!

Tosi elävät unet oli muuten eka asia, mistä aloin herätellä toiveita jo ennen plussaa. Yleensä en muista aamulla unia, mutta edellisten raskauksien alkuvaiheessa on ollut samaa.

Viimeiset 2 viikkoa on tuntunut siltä että menkat alkaisi. Tissit on niin kipeät, ettei tarvitse kuin hipaista niin niihin sattuu. Etoo ja on kylmä.

Takaisin