Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä muutamat oksut tulee per päivä. Etoo koko ajan.
Alamasun menkkajuilinnat alkaneet, 4päivä peräkkäin, kun ihan todella juilii ja kovaa. Kohdun kasvua :)
10+3

Aamulenkki koirien kanssa on yksi helvetti aina ennen töihin menoa. Vähintään kerran tulee yökättyä johonkin puskaan.. Illalla tulee toinen pahanolon jakso.
Nyt vasta 6+6.. Kauhulla odotan mikä on tilanne jouluna.

Mulla on ollut alkuraskaudesta tähän päivään asti jano yksi selvimmistä oireista. Yölläkin herään monta kertaa juomaan vettä, ja ramppaan myös vessassa sen mukaisesti xD Mulla oli myös aluksi menkkamaisia kipuja ja ristiselkäkipuja. Myös yhdessä vaiheessa vihloi ihan älyttömästi lantion molemmin puolin kun kääntyi yöllä vähänkin nopeammin. Nyt on rv 14+4 menossa :)

Unettomuus :( ka-ma-laa :(
Toivottavasti se kohta helpottais! En ymmärrä miksei pysty nukkumaan. Nukun 4-5h/yö. Sama unettomuus alko 3kk esikoisen syntymästä, ja samasta syystä jouduin lopettamaan imettämisen. Kerkesin jo nauttia useamman kuukauden siitä ettei oo unettomuutta ja taas se alko.

Pelkään oksentamista. Hyi että mikä olo on. Meinaa tulla oksennus. Aloin tekee ruuaksi avokadospagettia, kun siitä eilen haaveilin ja vielä sängyssäkin. Sain spagetit kattilaan ja nyt pitäisi alkaa laittaa avokadoa niin yöök. Heti noustessa etova olo, en oo tänään viel syönyt ees mitään ja on yli puolen päivän. Mua pelottaa että oksennan. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en oksentanut enkä edes muista että olisi etonut? /7+6

Etominen jatkuu edelleen. Kaupassa teki ihan järkyttävästi mieli kalapuikkoja...no eipä tehny enää kotona mieli :sad001 Oireet ei tosiaankaan oo kyllä hävinneet minnekään. Palelee, väsyttää ja kuvottaa lähes 24/7 :wtf: Tätä samaa se on ollut nyt useamman viikon. En enää muista milloin alkoi. Esikoista odottaessa ei ollut näin selkeitä oireita, eikä kuvottanut missään vaiheessa.

10+4

Mulla alkoi eilen kova paineen/ilman tunne kohdussa, kesti koko illan ja yön. Nyt on vielä vähän tuota tunnetta ja juilimista kohdussa...
Pelottaa että enteilee keskenmenoa.
Nyt rv 7+3

Mulla alkoi eilen kova paineen/ilman tunne kohdussa, kesti koko illan ja yön. Nyt on vielä vähän tuota tunnetta ja juilimista kohdussa...
Pelottaa että enteilee keskenmenoa.
Nyt rv 7+3

Mullakin on ollut paineen tunnetta. Ja niin oli esikoisenkin raskausaikana lähes koko raskauden ajan. Tosin mulla kyllä supistelikin esikoisen raskausaikana lähes koko ajan. Silti luulisin että voi olla normaalia.

Ihania nuo teidän kuvailmat, että ensin teki mieli ja sitten jäi syömättä :hilarious: Täällä ihan sama, aamupuurot eivät mikron jälkee enää maistuneet :wtf:

Mullakin on ollut paineen tunnetta. Ja niin oli esikoisenkin raskausaikana lähes koko raskauden ajan. Tosin mulla kyllä supistelikin esikoisen raskausaikana lähes koko ajan. Silti luulisin että voi olla normaalia.

Mulla oli tätä paineen tunnetta kohdussa jo rv 4 noin rv 5 saakka. Sit loppu ja eilen alkoi, ja se tuntuu vieläkin D:
Inhottava tunne

Elvi~ ja Triokide oliko teidän aiemmat lapsukaiset poikia? Kun kirjoititte, että ei etonut yhtään raskauden aikana? Mä täälä mietin omia olojani, kun mullakaan ei ollut kahdessa aiemmassa (poika)raskauksissa etomista, tai ei ainakaan näin selkeesti. Oon kuullut monelta tutulta, että tyttöä odottaessa on etonut, että oliskohan tää nyt tyttö sit vihdoin? :D

Minä selvisin aika oireettomana sekä pojastani että tytöstäni. Ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan, mutta kuvotus on ollut aina kaverina. Nyt mennään kans tuollaisella perus ällöllä ololla. Ja makea maistuu, nam! Tyttöä odottaessani olin väsyneempi ja tuntuu että turposinkin enemmän, mutta siitä voinee kiittää raskausmyrkytystä.

Nyt alkanut rv 10 toisinaan muutamn kerran päivässä sellanen puristava kipu kohdussa. Kohdun kasvukipua ilmeisesti. Mulla vasta kovat kivut alavatsalla ollut pari päivää 6+0 ja sit loppu ku seinään ja nyt alkanut kahta kauheempana.

Onko muilla ?
10+4

Ummetus :/ ihan alusta asti ja varmaan lähinnä kofeiinin lopettamisen takia. Joinain aamuina juonu pari kuppia mustaa teetä nii helpottaa hetkeksi, mutta ei joka aamu viitsi. Pahoinvointia ollut jo muutamat viikot, eilen ensimmäinen oksennus, kun koitin "järkisyödä" (ilman varsinaista nälkää tai himoa) punajuurivuohenjuusto-valmiskeiton, että tulisi lämminruoka kuitattua.. no ei kauaa sisuksissa viihtynyt...

Vatsaa ei ole moneen viikkoon juilinut ja olen vähän huolissaan, että onko kaikki ok ja pitää välillä kokeilla että onhan tissit vielä kipeät :D

Elvi~ ja Triokide oliko teidän aiemmat lapsukaiset poikia? Kun kirjoititte, että ei etonut yhtään raskauden aikana?...

Juu, esikoinen on poika :grin:Heartblue

Noita samoja juttuja oon kuullut myös, että tyttöä odottaessa on pahoinvointia yms. Mutta tiedän myös erään, jolla 3 poikaa ja niistä kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei pahoinvointia, mut kolmannessa kovasti :wacky:

Meillä esikoinen on tyttö ja kuopus on poika eikä mulla ole kummastakaan ollut tämmöistä pahoinvointia kuin nyt :/ Molemmat aikaisemmat raskaudet ollu aika lieväoireisia.

Ollaan miehen kanssa reissussa ja eilinen päivä ja ilta meni ilman pahoinvointia, olin niin onnellinen. Sain syötyä pitkästä aikaa kunnolla; ihanaa sämpylää juustolla ja kurkulla, RAXin ruokaa, pullaa, yms. Olin illalla niin onnellinen :D

8+3

Tää oire on niin vaatimaton tähän etovaan oloon nähden että oon jättänyt sen huomiotta. Mutta siis plussatestistä lähtien mulla on ollut vatsa löysällä. Vatsa toimii 4-5 kertaa päivässä. Onko muilla ollut ripulia vai onko toi ummetus vaan se yleisempi oire?

Oletteko jutelleet omien äitienne kanssa heidän raskausoireistaan ja miten vertautuu teidän oireisiinne? Itse olen pelännyt pahoinvointia ihan hulluna, kunnes kysyin äidiltäni miten hänellä on mennyt raskaudet (3 lasta, 4 raskautta) ja hän sanoi, että ei mitään pahoinvointia ikinä yhdessäkään raskaudessa. Toivon innolla, että olen perinyt nämä raskausgeenit, nimittäin nyt ois 7+0 viikkoa ja ei mitään pahoinvoinnin hiventäkään.

Hiki! Elämä, semmosta tököttiä einoöydy tällä hetkellä joka peittäs tuon hien hajun :banghead: hien eritys ei oo lisääntynyt vaan sen haju niinki vomistunu :meh:
10+0

Takaisin