Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin paleltaa koko ajan. Siitä tiesin jo ennen testiä että oon raskaana, kun normaalisti en palele koskaan vaan on aina kuuma.

Mulla rinnat hirveän kipeät ja pinkeät. Pienen pientä etoavaa oloa ja hajut etoo myös.
Kuuma, kylmä, kuuma, kylmä...
Pissalla käyn useasti ja vatsassa vihloo välillä.

Itkuherkkä oon todella ja kaikki on niin tunteellista [emoji16]

Mua jaksaa hämmästyttää tää tissien kolotus joka vain jatkuu ja jatkuu :grin Autollakin kun ajaa johonkin töyssyyn, niin tekisi mieli alkaa parkumaan. Ja paitaa vaihtaessa jos vahingossakaan käsi osuu rintaan, niin sama fiilis :grin

Mulla on joinain iltoina ollut vähän huonoa oloa. Mulla tulee nimenomaan illalla aina. Aamulla herään pirteän hyvinvoivana mutta sitten alkuillasta alkaa hiljalleen huippaamaan ja ällöttämään. Mutta on ainakin vielä mennyt ohi sillä kun syön jotain tai käyn lenkillä koiran kanssa. Raitis ilma on ihanaa :rolleyes:

Tuntuu tää vaan niin uskomattomalta vaan että masussa on jotain kasvamassa..... ei tätä jotenkin edes osaa ymmärtää. Toivoo vain että menisi kaikki hyvin kun nyt näin alussa vielä :love2

Mansikkasuukko 5+3

Tännään on ihan uutena oireena huimaus :( piti kahesti miettiä et lähteäkkö lenkille vai ei :/ mut näköjään hieman turvottaa kun eilen meni vielä lenkkitakki päälle mut tännään ahisti :D
5+6

Tänään tuli ensimmäinen oksennus, vaikka pahoinvointi ollut melko lievää ja lähinnä etomista. Taisi olla virhe ottaa multivitamiini aamulla aamupalan päälle, jolloin eniten aina päivän aikana huono olo. Jo aiemmista raskauksista tiennyt, että se vitamiini kannattaa syödä päivän aikana silloin kun etomista vähiten, mutta kun jotenkin sitä kuvitteli et enhän mä nyt enää kolmannesta oksenna, kun homma on tuttua, mut hups.. Toivon että olot pysyy tällä tasolla niin sietää vielä ihan hyvin, reissukin olisi pian tiedossa niin oisihan se kiva, että pystyy nauttia lomastakin. :)

Eilen oli aika oireeton päivä. Tänään iltapäivästä alkoi viiltävät kivut, enemmän vasemmalla puolella. Keltarauhanen mulla on oikealla puolella. Nytkin viiltää ikävästi ja pitää levätä. Kai ihan normaalia.

Mulla alko aamuinen yökkiminen ja rintojen arkuus jo noin viikko oviksesta. Nännit tuntuu mustelmilta. Oikeaa munasarjaa on jomottanut aika ajoin ja eilen pikkuinen taisi harjoitella miekkailua mahassa. Välillä olen superaktiivinen ja toisinaan väsähdän. Huomaan kikattavani tosi pienestä, paitsi vähänkin nälkäisenä kiukkuilen järjenvastaisesti.

Suosittelen muille aamuisille yökkijöille lasillista omenamehua heti kun herää ja aamupalalla kahvin/teen sijasta glögiä :D

Mahdollisesti 4+3

Glögin kanssa muistaakseni piti olla varovainen, siinä on inkivääriä ja sitä ei suositella kovin runsaasti siksi juotavaksi. Ja onhan siinä sokeriakin aika tavalla :D

Voi että :oops: Oletko missä viikoissa/päivissä menossa tällä hetkellä?
Itse täällä kovasti jännitän milloin alkaa pönttö kutsumaan :scared001

Tänään 5+4

Huomenna pärähtää 6+0. Koko viikon pientä etomista ja tää on ollu päivistä pahin. :banghead: Kauhulla odotan, että jos yhtä pahana jatkuu, niin miten selviän työpaikalla ruokailut henkilöstöravintolassa...

Glögin kanssa muistaakseni piti olla varovainen, siinä on inkivääriä ja sitä ei suositella kovin runsaasti siksi juotavaksi. Ja onhan siinä sokeriakin aika tavalla :D

Hyvä pointti Pinkkis. Onneksi on myös inkivääritöntä glögiä, kuten Valion Hehku -juoma. Sekä sokeritonta että inkivääritöntä glögiä en vielä ole löytänyt, kiitosta vaan etukäteen jos joku tietää sellaisen.

Toisaalta en ite oo sokerin kanssa niin tiukka, sillä aamuällötys helpottaa huomattavasti kun saa vähän energiaa mahaan ja kun mulle siinä tilanteessa uppoo aluksi vain nesteet niin glögi on yks vaihtoehto. Tietty eri asia jos sitä kittaa litratolkulla :D

Mikä siinä inkiväärissä on sit nou nou? Ihan vaan mielenkiinnosta :wink

Tänä aamuna esikoisella hauskaa vaipan vaihdon yhteydessä :joyful: pojasta on niin hauskaa kun äidillä on aamupahoinvointi ja herralla maailman pahnhajuisimmat kakat vapaissa :wtf: koskaan menny varttia vaipan vaihdossa :inpain: pottatreenit alkaa niin tännään ko herää päikkäreiltä :wink

Aaltoilevaa pahoinvointia. Kahdessa edellisessä alkanut vasta pari viikkoa myöhemmin. Nyt alkoi jo ennen plussaa. Isänpäivä lounas vaatii ponnisteluja kun on huono olo. Täytyy taas kokeilla suolakeksejä. Tosin töissä saatan jäädä heti kiinni. Päiväkodissa töissä ja paljon naispuolisia työkavereita.

Väsymystä, rintojen arkuutta ja lisääntynyt pissahätä. Pahempaa pahoinvointia ei ole. Plussattu tiistaina ja tänä aamuna melkein leffaviivat. Eilen tosin oli tosi kamalia vatsakipuja (menkkakipumaisia) joiden takia otin paracetamolin, nyt pelottaa että onko normaalia ollenkaan? :( Esikoista odotan ja kaikki on uutta.

Joo hei jos pitää valita ni mieluummin sokeri ku makeutusaine tietysti, kohtuus kaikessa ;) pitääkin muuten ostaa tuota hehkua, jos se kerran on inkivääritöntä! Kiitoa vinkistä :)

On tutkittu että osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle.
Enemmälti siis tuossa varoitellaan ravintolisistä mut myös runsas käyttö elintarvikkeissa kannattaa siirtää raskauden jälkeiseen aikaan. Näin miule kertoi terkkari esikoista odottaessani.

Joskus inkivääriä on käytetty pahoinvointilääkkeenä raskauden aikana, mutta ei tosiaan suositella nykyään.

Sori ot.... :D

Glögissä on ihan mitättömän pieni määrä inkivääriä, joten siitä tuskin on haittaa. :) Muutenkin voisin käyttää inkivääriä mausteenomaisesti silloin tällöin.

Tää kielto on musta vähän ristiriitainen, kun esim. Aasiassahan inkivääriä on melkeinpä joka ruuassa ja siellä sitä porukkaakin on enemmän kuin laki sallii, niin miksei siellä oo tullut tällaista esille. No olkoot miten on, niin aion kyllä itekin tietyssä määrin inkivääriä välttää, mutta jos sitä nyt sattuu olemaan mausteena vaikkapa ravintolaruuassa, niin en jätä ruokaa syömättä jne. :)

Se että jos on keho tottunut eli sitä syö jo ennen nii ei sit varmaan nii suuripaha ole kun et jos ite joka ei käytä missään nii alkais yks kaks veteleen. Suurin osa noista suosituksista on kuitenkin varmuuden vättämiseksi. Muks.

Takaisin