Oireita

Täällä alkanut pientä äklötystä jo sekä iltaisin paleltaa niin että tärisee. Huomaa että tulee pitkin päivää syötyä jotain pientä ettei huono olo yllättäisi.
 
Joo ihan oikein hoksasit :happy: Ja sekin joitakin sekoittaa, kun jos on esim 4+5, puhutaan että on viidennellä viikolla, 5+0 on kuudennella jne. Eli ollaan "sillä viikolla", joka seuraavaksi täyttyy :happy:
 
Tääl on ihan hirveä himo kaikkeen suolaiseen.. :wideyed: Viime raskaudessa oli ihan sama! Makeaa ei tee mieli ja kahvi ällöttää.
 
Joo ihan oikein hoksasit :happy: Ja sekin joitakin sekoittaa, kun jos on esim 4+5, puhutaan että on viidennellä viikolla, 5+0 on kuudennella jne. Eli ollaan "sillä viikolla", joka seuraavaksi täyttyy :happy:

Mulla on myös tämän kanssa ollut hieman vaikeuksia sisäistää :joyful: Nyt alkanut itselle tämä iskostumaan päähän niin mies ihmettelee miten voi olla viides viikko kun viikkoja on ollut 4+ jotain :p Huomenna alkaa siis kuudes viikko jo, oumaikaad :wideyed:

Eilen hieman olin tuntevinani outoa olo ja tänään se outo olo on lisääntynyt. Pahoinvointi taitaa olla ovella. Yhyy. Olen niin epätoivoinen pahoinvointipelkoni kanssa että kävin ostamassa jo pahoinvointirannekkeetkin kokeiluun. Saa nähdä auttaako mulle mitään :schoked025
 
Tänään 5+6 ja jännitän niin vietävästi että tapahtuuko masussa mitään, edelleen epäuskoa, vaikkakin toivoa. Niin vähäb oireita. Kuitenkin rinnat jatkaa kasvuaan ja siedettävä kipu mikäli saa olla vapaana koko päivän ilman liivejä.

Mulla vatsakipuilu painottuu iltaan tai jos olen istunut pitkään.

Alaselkää juili tai kipuili viikonloppuna ja pelkäsin tietenkin koska ei ole ollut vielä kertakaan kipua, johon olisin kiinnittänyt huomiota.

Unettomuutta, tai siis ehkä enemmänkin aamuvirkeyttä joka on todella epänormaalia minulle. Vuorotyötä kun teen niin yövuorojen jälkeen muutama tunti unta tuntuu kidutukselta, ja yleensä teen 4-7 yötä aina putkeen....
 
Turvotus, varsinkin illat kauheita. Sängyllä kun makoilee niin maha kuin jalkapallo, jotkut housut jo oikein ahdistaa. Illalla yleensä sellaista ihme nappailua ja juilintaa vatsassa, sellaista supistelun tapaista. Onko muilla? Rinnat levinneet ja kiprsitelee, varsinkin ulkona. Tuntuu että kylmä oikein villitsee sitä kipristelyä.
Viluväristyksiä menee normaalia enemmän, vaikka muutenkin olen aikamoinen vilukissa.
 
Kuukautiset eivät olleet vielä myöhässä kun alkoi hirveä närästys, naama ja selkä täynnä finnejä ja kummallinen väsähtänyt olo... Lämmöt oli myös koholla. Ajattelin, että vain kuvittelen kaiken... Raskaus oli ollut niin toivottu (keskenmeno kesäkuussa, hetki yrityksestä taukoa ja nyt tärppäsi ekasta kierrosta) Odottelin kuitenkin muutaman päivän ennen testin tekoa... Ihan haalea haamu ilmestyi 3+4 tikkuun ja sen jälkeen alkoi vahvistua. Nyt 5+1. Kahvi alkoi etoa , ennen join monta kuppia päivässä. Oireina nyt ollut nälän tunne, mielitekoja, itkuherkkyyttä, väsymystä, jano ja tiheä pissahätä. Välillä hetkellistä etovaa oloa.
 
Mulla on hävinneet kaikki oireet, mitä oli vielä viime viikolla.. ei välttämättä tarkoita mitään, koska edellisessä raskaudessa oireet alkoi vasta viikoilla 7-8. Nyt siis 6+1. Varasin kuitenkin ensi viikolle varhaisraskauden ultran, niin ei ihan tarvitse niin pitkään odotella, että onko tuolla masussa mitä.. :/
 
Miten muilla väsymys? Mittautin hemoglobiinin pojan neuvolan yhteydessä ja se oli 151. Et ei sen puolesta pitäs olla väsyny. Mut eilinen päivä meni lattialla makoilessa ja tämä päivä näyttää menevän samalla kaavalla. Ei jaksa yhtään mitään ylimääräistä :sad001
 
Mamma16, mä olen kyllä iltaisin aivan poikki. Ja viime viikolla väsymys oli sitä luokkaa, että olin jo iltapäivällä valmis yöunille. Nyt olen saanut pari viime yötä nukuttua, niin päivälläkin jaksaa paremmin.
 
Onko kellään muulla univaikeuksia? Todella rasittavaa on, kun menee monta tuntia, että nukahtaa ja sitten sen vähänkin nukkuu katkonaisesti.
 
starling mieki et huonosti nukkunu. Mut laitan pojan kans yöunille noin klo 19.30 ja herään aamulla seiskalta ja maksimissaan kolme tuntia jaksaa touhuta ja sit tulee se väsymys :sleep011Huoh... Ehkä tää vielä tästä :D
 
Muokattu viimeksi:
Siis mä oon kans nukkunu ihan sika huonosti, koko ajan heräilen ja pyörin ja sit herään normaalia aikaisemmin. En normaalisti todellakaan oo mikään aamu ihminen ja mua ei saa kirveelläkään ylös sängystä ennen kuin on jo kiire... Tänään oli pakko vetää parin tunnin päikkärit. Nyt kun miettii, niin tää alkoi samoihin aikoihin kuin plussasin :eek:
 
Oireina ennen kun tein testin; pissalla rajaaminen, älytön väsymys, menkkaolo koko ajan ja oudot huono-olo kohtaukset..
Samana pysyneet ja lisäks on ilmaantunut menkkajomottelut ja alaselkäsäryt.
 
Täällä alkaa pahoinvointi nostaa päätään, tänään etonut aamun, ja oikeastaan heräsin huonon olon vuoksi aiemmin, mutta kun tämä on tuttua aiemmista raskauksista niin ainakin tänään sain pidettyä oksennuksen loitolla, hitaasti mutta varmasti jtn suuhun ja myöhemmin kakkosaamupalalla vähän enempi syötävää..
 
Täällä myöskin etovaa oloa pitkin päivää. Yöllä joutuu heräämään vielä esikoisen takia, silloin onneksi itsellä riittää hörppy vettä viemään pahan olon pois. Pitkin päivää joutuu syömään pieniä annoksia ettei yllätä todella huono olo. Miehen kanssa jännätään meneekö tää kuitenkin yhtä pahaksi kuin esikoisen kanssa. Toivottavasti ei.
 
Täälläkin voimistuvaa pahaa oloa, ja todella huomaa ellei syö tietyin väliajoin. Eilen käytiin päivystävällä gynellä vasemman puoleisen pisto /viilto kipujen vuoksi, iloksemme kaikki hyvin oikeassa paikassa ja jopa sydän sykki :Heartred
Eli on totta että kovemmatkin kivut voivat olla ihan normaaleja normaalissa raskaudessa, kyllä pelotti!
6+0 eli eilen tämä
 
Muokattu viimeksi:
Mansikkasuukko! Hyvä ajatus!

Mä oon välillä käyttänyt tuota, muokkasin sen viimeisimpäänkin viestiini, ja ihan itseäni olen ajatellut, voi sitten myöhemmin seurailla että mitä milloinkin :wink


Unohdin muuten teille kirjoittaa aiemmin tuosta UNETTOMUUDESTA!

Mulla alkanut melkein heti plussan jälkeen... oon AINA ollut tosi hyvä uninen, ihan sama vaikka aurinko paistais ikkunasta suoraa naamaan niin meikä vetänyt hirsiä :D
Oli muuten plussan jälkeen todella tuskaiset yövuorot kun sain nukuttua muutamia tunteja ja sit kekkuloin hereillä pää ihan muusina kun unta vähän....

Nyt alkanut hieman helpottaa tämä unettomuus, mutta vaihtunut todenteolla aamuvirkkuisuuteen, joka ei ole mun tapaista, ennne 10 herään, aiemmin ei saanut edes väkisin ylös ennen 12,ellei ollut aamuvuoroa :)
 
tinkanen: se on kyllä hyvä itsellekin kun voi täältä sitten myöhemmin katsella missä on menty milloinkin :shy:

Mulla on aivan jäätävän kipeät rinnat. Olleet jo hyvän tovin ennen plussaustakin ja yltyy vain. Mieskin yritti halata niin melkein sai monosta, kun tisseihin sattui :grin

Maanantaina olin kovin pahoinvoiva, se vain yltyi iltaa kohden kokoajan. Hankin pahoinvointirannekkeetkin siinä sitten. Nyt ei ole ollut huonoa oloa ja mietin vain voiko olla rannekkeilla muka vaikutusta vai oliko tuo jokin ihmeellinen yhden päivän pahoinvointi :wideyed:

5+1
 
Takaisin
Top