Oireita

Töiden jälkeen kamala väsymys. Töissä vielä jaksaa. Nälkä, mutta silti ruoka ei maistu hyvin.

5+2 tai ehkä vähän enemmän
 
Minäkin oon nyt huomannut, ettei mikään oikein maistu, vaikka olisi nälkäkin. Jotain pientä huonovointisuuden poikastakin tänään ollut ilmoilla, mutta voi johtua tosi huonosti nukutusta yöstäkin. Lisäksi nyt parin päivän aikana oon huomannut tissien aristavan hieman sivuilta, ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin esikoista odottaessa.

5+3
 
Pientä etovaa oloa on ollut silloin tällöin, mut tänä aamuna ihan kunnolla. Koko aamun on etonut. Esikoinen heräs viiden maissa itkeskelemään ja silloin jo huomasin, että etoo. Kuudelta piti nousta ylös ja nyt töissä ja sama jatkuu. Yhhh! Toivottavasti ei mee kovin paljon pahemmaks tästä. Tänään 6+4.
 
Onko kellään muulla univaikeuksia? Todella rasittavaa on, kun menee monta tuntia, että nukahtaa ja sitten sen vähänkin nukkuu katkonaisesti.
Mulla on tosi pahoja univaikeuksia. Illalla saan kyllä unta mut sit herään noin 2h päästä ihan kauheeseen pissahätään ja en saa enään unta. Yöt on enimmäkseen pyörimistä sängyssä, välillä nukahdan uudestaan ja välillä en. Pissalla käyn yön aikana 3-4 kertaa joka on tosi raskasta jos on just saanut unta. Sit pissahädän jälkeen kauhee jano. Tää on jatkuva kierre. Ja aamulla paha olo ja tokkurainen väsymys.
 
Eilen tuntui kohdunkaulassa samanlaisia tuntemuksia (jonkinlaista vihlontaa) kuin aina ennen kuukautisten alkamista. Koko päivän pelkäsin, että alkaako se aukemaan ja menee kesken. Ei onneksi alkanut, mutta tunne on tosi inhottava, kun sen yhdistää siihen kuukautisten alkamiseen :sad001
 
Alkaa kyllästyttää tää huonosti nukkuminen.. kai pitäis alkaa nukkua päikkäreitä ettei olis hirvee zombie olo koko ajan :dead:

Pientä huonovointisuutta ilmassa tänään, se menee ja tulee ilman logiikkaa. Sit on pari päivää ollu sellanen puoliähky olo vaik ei olis ees syöny.

5+5
 
Täälläkin oli aamupalalla pientä etovaa oloa. :hungover:Toinen kerta tässä raskaudessa. Muuten edelleen suht oireetonta. Suolaiseen on järkyttävät himot ja pääasiassa iltaisin palelee. Pientä juilimista on välillä tuntunut alavatsassa.

5+6
 
vihlomineni ja juilivat kivut ja menkkamainen olo on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Älkää olko huolissanne. vauva tekee vaan vähän tilaa itselleen sinne kohtuun:happy:
 
En kestä jos mulla tää raskaus aiheuttaa työnteossa karmaisevan alaselkäsäryn. Jos tää on nyt jo aikas hankalaa töitä tehdä ni entäs sitten myöhemmin kun raskaus etenee. ☹

Rv5+4
 
Mulla on joka päivä juilinut tähän asti ja nyt ei oo juilinu. Onko tässä mitään järkeä :D eka huolissaan juilimisesta, sitten kun ei juili... Voi 7+0 ja sen päivän varhaisultra. Tule jo.... (19.11 asti odotellaan...)
 
mulla oli sama juttu et yks päivä oli tosi pelottavan kovat kivut ja olin niin huolissani et varasin varhaisultran ja seuraavana päivänä ei sattunu niin olin silloinki aivan sairaan huolissani. Mut tätä tää varmaan tulee olemaan koko loppuelämän :hilarious: jatkuvaa huolta lapsen takia.
Mut jotenkin tiedän et siel on kaikki hyvin. Pakko ainakin uskoa siihen. Oon ihan iloinen ja onnellinen siitä että tunnen jatkuvasti sen kuinka kohtu kasvaa. Inhottavinta on unettomuus ja sen myötä entistä herkempi mieli ja niin etova olo että vaikea saada syötyä paljoon mitään.
Mutta tää kaikki kärsimys on varmasti tän arvoista kun ensimmäistä odotan:love7
 
Etoo, ei edo, etoo, eipä sittenkään. Mihin katos rintojen arkuus. Hähää, nyt ne taas on kosketus arat. Mahtavaa ei väsytä ja huomaat puolen tunnin päästä herääväs lattialta kun esikoisesi hakkaa sinua leluautolla päähän :D sanotaan et onhan nää oireet niin ailahtelevia että :D sillo ko niitä ei oo niin pelätään pahinta ja sit kun ne muistuttaa niin sitten pelätään et ne ei ikinä katoa [emoji23]
5+5
 
Täällä ilmoittautuu yksi oireeton, tosin viikkojakin vasta 4+4, mutta aiemmissa raskauksissa oireet alkaneet jo ennen plussaa, mm. repäisykivut, herkkä hajuaisti, menkkamaiset jomotukset ym. Nyt ei oikein mitään, jotain jos pitäs keksimällä keksiä niin pissalla käyn tiuhaan, iltaisin palelee ja munasarjoissa jotain nippailuja.
 
Täällä uudet jälleen isommat tissiliivit tuli postissa, ah mikä tunne ! Täytyy muutamat pehmeet urheiluliivitkin hommata et saa öisin pitää, aamulla on niin hellänä niinku niitä olisi pallotellut koko yön raakalla kädellä!
Etovuus alkaa nostaa päätään enemmän.
Aamulla ennen neuvolaa ajattelin että juon piiiitkästä aikaa puolikkaan kupillisen kaffetta, no sain juotua, ja sen jälkeen vessaan oksentamaan. Puoliso katseli vierestä kun oli suihkussa ja totesvaan "ei taida se kahvi aamuisin sopi" ajattelin että no niimpä, enpäs hoksannutkaan vielä ite :D

6+4
 
4+6 Oireina lievä pahoinvointi aamuisin, viluttaa ja vuoroin on kuuma. Lisäksi rintoja aristaa.
 
Nut viikot 5+2 ja pieni painon tunne alavatsassa ja koko ajan saa juosta pissalla. Esikoisesta ei ollut mitään oireita, paitsi parin viikon kahvinjuontitauko ja se hillitön väsymys ja nälkä. Toivon pääseväni nyt yhtä helpolla :D
 
Väsymys on kyllä työpäivien jälkeen kova. Huippausta on ajoittain ja etovaa oloa. Tissit on tullu kipeäksi. Esikoisen imettämisen lopetin 1.5v sitten. Nyt tulee toisesta taas maitoa.. :wideyed: Olikin muutaman kk baari totaalisen kiinni. :grin

6+0
 
Täälläkin vuorotellen kylmä ja kuuma, ja rinnoissa tuntuu ajoittain. Alavatsassa painentunnetta silloin tällöin, ei pahasti
Esikoisesta oli alavatsakipuja/juilimista ekat viikot lähes koko ajan o_O
Nyt 5+0
 
Pelkään tuleeko taas kunnon pahoinvoinnit. Ekan lapsen kohdalla vko 6-12 ja toisen kohdalla vielä pahempi vko 7-17. Lisäksi jo nyt jännittää töissä jaksaminen.
 
Takaisin
Top