Oireita

Moikka!oon kirjoitellut tuolla ivf/icsi ryhmässä. Maanantaina tuli plussa! Rintojen arkuuden ja ällötyksen lisäksi viime yönä oli aivan järjetön närästys! Joka jatkuu edelleen. Luin jostain että keltarauhashormonin lisääntyminen kehossa voi aiheuttaa alkuraskaudessa närästystä. Muuten kai se on loppuraskauden vaiva.
 
Kirkkaus, toivottavasti pääset tällä kertaa helpommalla! Itse voin pahoin käytännössä koko ekan raskausajan (ei kuitenkaan tiputusta tarvinnut), ja pelkäsin että toinenkin menee samaa rataa.. mutta pääsinkin paljon vähemällä pahoinvoinnilla tokassa, "vaan" rv6-16. Tätä muistaakseni selitettiin jotenkin kropan tottumisella hormoneihin.. onko teillä esikoinen muuten tyttö?

On joo esikoinen tyttö. Meille jo sairaalassa ollessa puhuttiin että toinen raskaus voi olla yhtä paha tai paljon helpompi. Toivottavasti näin olis niin jaksais tuon esikoisen kanssa touhuta
 
Moikka!oon kirjoitellut tuolla ivf/icsi ryhmässä. Maanantaina tuli plussa! Rintojen arkuuden ja ällötyksen lisäksi viime yönä oli aivan järjetön närästys! Joka jatkuu edelleen. Luin jostain että keltarauhashormonin lisääntyminen kehossa voi aiheuttaa alkuraskaudessa närästystä. Muuten kai se on loppuraskauden vaiva.

Onnea plussasta !
Mulla tuota närästystä röyhyjen muodossa,ja mikäli kunnon röyhyä ei tule niin kyökkään.
Mukava kuulla että johtuu vain keltarauhasesta, eikä röyhyt TOIVOTTAVASTI ole läsnä koko raskautta :wink
 
On joo esikoinen tyttö. Meille jo sairaalassa ollessa puhuttiin että toinen raskaus voi olla yhtä paha tai paljon helpompi. Toivottavasti näin olis niin jaksais tuon esikoisen kanssa touhuta

Toivotaan :)
 
Moikka!oon kirjoitellut tuolla ivf/icsi ryhmässä. Maanantaina tuli plussa! Rintojen arkuuden ja ällötyksen lisäksi viime yönä oli aivan järjetön närästys! Joka jatkuu edelleen. Luin jostain että keltarauhashormonin lisääntyminen kehossa voi aiheuttaa alkuraskaudessa närästystä. Muuten kai se on loppuraskauden vaiva.

Onnea! Miuta kanssa ällöttää, vähän semmonen krapulainen olo. Varsinaisesti ei kyllä närästä, mut kai tää ällötyskin vielä tässä vaiheessa johtuu keltarauhashormonista.
 
Täällä tänä aamuna plussanut. Ja laskujen mukaan mennään 4+3 ja oireita ei mitään. Eilen illalla oli vaan fiilis et mie oon raskaana ja eikä muuta. [emoji2] Meinasin puota aamulla pöntöltä kun samantien pärähti digitesterin ruutuun et raskaana [emoji23]
 
Onnea plussista! Täällä melko vähäoireista ainakin vielä. Väsyttää. Vuoroin palelen ja on kauhean kuuma, tälläistä ei ollut edellisissä raskauksissa, vain palelua. Vielä ei oo ollu paha olo, mutta se voineepi saapua tai olla saapumatta, esikoisesta sitä oli noin 7-11 viikot, tokasta ysi viikosta melkein aina puoliväliin raskautta. Tosin oksentelemaan en joutunut montaa kertaa, vaan oli etovaa oloa. Väsymyksen ja lämpötilavaihtelujen lisäksi alavatsa on tosi herkkä repäisykivuille/krampeille, jos istunut/ollut yhtään etukumarassa asennossa. Tää vähän jänskättää, kun kramppeja oli jo ennen raskautta vähäsen, mutta silloin ajattelin, että alavatsassa saattaisi olla jotain erkaumaa edellisistä raskauksista, joka oireilee noin, niin mietin että voikohan tästä raskaudesta nyt tulla melkoisen kivuliasta. No jooo, ehkä spekuloin turhaan, eiköhän kaikki järjesty :D
 
5+2 ja menkkajomoja satunnaisesti ilmaantuu aina noin 30min ajan. Mutta RINNAT, niin kipeät ja turvonneet, nyt jo isommat liivit käytössä
 
Täällä aika oireettomana elellään, mutta niin oli edellinenkin raskaus alkuraskauden osalta hyvin vähäoireinen. Ja eihän tässä nyt viikkojakaan vielä niin hurjasti ole. Perinteisen alkuraskauden flunssan sentään sain ja nyt oon parina iltana huomannut vatsan turvottavan illasta aika hurjasti.
 
Täälläkin edelleen oireetonta, mutta flunssa iski kans. Hirvee kurkkukipu koko viikon. En oo ollut aikoihin kipeenä ja muistaakseni viimeks kävi just samalla tavalla, että olin ollut pitkään terveenä ja heti alkuraskaudessa iski flunssa päälle.
 
Nälkä ja jano vähän väliä. En jaksa syödä paljon kerralla. Nyt kai pitäisi yrittää lisätä annoskokoa.
 
Täällä edelleen aika oireetonta - vähän rinnat on herkemmät ajoittain, vähän kuin ennen menkkoja. Ja välillä vähän semmosia menkkamaisia tuntemuksia, mut vaan vatsapuolella, kun menkkakivut on selkäpainoitteisia, mut tosi vähän tätäkin. Tänään herätessä oli kurkku kipeä, et oisko mullakin tota flunssaa tiedossa.. :rolleyes:

4+6
 
5+0
Jäätävä palelu ajoittain on lähes ainut oire. Joitain nippailuja on ihan satunnaisesti tuntunut. Rinnat ehkä vähän aristaa. Hyvin vähän mitään oireita!
 
4+5, oireena täällä myös flunssa ja paleleminen. Rinnat kipeinä mutta eivät liikaa. Hieman hengästyttänyt/huipannut mutta saattaa liittyä flunssaankin.

Ai niin, nestehukka päällä myös vaikka kuinka paljon joisi. Huulet jatkuvasti rutikuivat.
 
Etovaa oloa, mielialavaihtelua, hajuaistin herkistymistä, pään särkyä, menkkajomotusta. Varmaankin suurimmaksi osaksi liioiteltuna, jos olis menkat tulleet en olisi oireista paljoa ajatellut :D
 
Teppis mä olen myös epäillyt edellisen raskauden jättäneen jälkensä vatsalihaksiin ja vähän jännittää, että miten vaikuttaa nyt tähän. nyt alkuraskauden vatsakipuja ollut aika paljon. Koko alavatsaan seutu tuntuu jotenkin herkälle ja jomottelee. Ei varmaan helpota kunhan vatsa alkaa kasvamaan
 
Jee.. pinaattilätyt myös yksi mitä pystyn syödä ettei ällötä:)
 
4+5 menossa ja alavattan viiltokipuja. Ja härskit unet [emoji18] esikoisen kohalla sama homma, en näe semmosia koskaan ja nyt ne alko [emoji1][emoji1][emoji1]
 
En muistanutkaan aiemmin kirjottaessani, mut täälläkin välillä huippaa. Flunssa ehkä vähän alkaa helpottaa. Palelu jatkuu.
 
Jeppi, toivotaan et ne on ihan asiaan kuuluvia kipuja ja tuntemuksia. Itse olen suhteellisen luottavainen niiden suhteen kun esimerkiksi urheillessani ei tule minkäänlaisia kipuja, vaikka melko säntäilyä esim. säbä on jota käyn joka viikko pelailemassa. Mutta ajattelin silti neuvolassa/varhaisultrassa kysellä mielen rauhan vuoksi että voiko olla jostain vatsalihasjutuista johtuvaa tms..

Ajattelin että itsellä ei juurikaan oireita ole, mutta kun lukee muiden oireista, niin tajuu että juu onhan aiemmien lueteltujen oireiden lisäksi täälläkin kuivuneet huulet (eivät olleet aiemmin). Huippaa herkemmin, esim. sohvalta noustessa..
 
Takaisin
Top