Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen kolmannes takana, mut etova olo ei näköjään hellitä. Onneks sitä ei oo koko päivää, mut useita kertoja päivässä kuitenkin. Mullakin on muuten pahin palelu hellittänyt. Nyt vasta tajusin kun Elvi mainitsit asiasta. :) Väsymystä piisaa kans...
12+1

Oon säästyny vähällä ku ei oo tarvinnu oksentaa, välillä etoo mutta that's it.
Marinellahi83, kai oot juonu niin hyvin ku oot pystynyt?:)
Pysyykö sulla siis mikään sisällä?:oops:

Paremminki voisin juua.. en voi juua muuta ko vettä, ja sitä en ehkä juo niin paljoa ko pitäis. Ehkä 1-1,5litraa/pv.
Nyt illalla en oo pystyny syömään mitään, päivällisellä söin keittoa, jonka sitte oksensinki. Tein valmiiks syötävää jääkaappiin ku tiiän et yöllä herään järkyttävään nälkään, helppo sitte syyä. Toivotaan et menis pian ohi.
Päivän paras hetki on se ko saa esikoisen nukkuun kasilta, ja sitte saa ittekki mennä jo maate <3 Oli muute kiva halailla pönttöä ko esikoinen hyppi selässä, se ois halunnu et leikin heppaa sen kans :D :/

Täällä kans jatkuu koko päivän kestävä kuvottava ja oksettava olo. En oo kuitenkaan oksentanut, mutta eipä tää olo hääppöinen ole. Töissä kaikista kurjinta. Ja aivan loppupoikki työpäivän jälkeen, hyvä että jaksaa ton 3v pojan kanssa illat kun miehellä iltavuoroviikko. Onneksi esikoisesta, 10v, on paljon apua ja seuraa <3

9+4

Tänään mulla on ollu hiton kylmä, ja väsyttää x1000. Päätäkin vähän jomottaa:sorry:
Pääsispä jo nukkumaan!!:smiley-angry016

Terveisiä yövuorosta. Pariin otteeseen käynyt ysin jälkeen jo halailee pönttöä. Mitähän tää yö tuo tullessaan..

Hatun nosto kaikille jotka teette vuorotyötä! En ymmärrä miten selviätte, itsellä tekee tiukkaa ihan toimistotyöaikakin... Alkuunsa mulla oli aika lievät oireet mutta viime viikolla jysähti päälle ihan jäätävä 24/7 huono olo. Yölläkin kun herää pissille niin yököttää. Ugh. :eek:
Ja nyt siis 8+0.

Miumau.. tässä miettii itse kukin miten tästä selviää. Oon oksentanu koko yön noin 45minsan välein. Tänään soitan neuvolaan heti kun himaan pääsen. Vielä bussimatka himaan
Jenna ja bebe(t) 9+5

Miumau.. tässä miettii itse kukin miten tästä selviää. Oon oksentanu koko yön noin 45minsan välein. Tänään soitan neuvolaan heti kun himaan pääsen. Vielä bussimatka himaan
Jenna ja bebe(t) 9+5

Voi ei, kuulostaa niin pahalta:/ vielä bussimatka päälle väsyneenä. Teen myös kolmivuorotyötä hoitoalalla, olen nyt sairauslomalla kun ei voi muuta kuin yökkiä ja maata sikiöasennossa. Olihan se inhottava kun joutui kertomaan pomolle jo näin varhain, mutta parempi näin kuin olla puolikuntoisena töissä. Tsemppiä sinulle! Ota sairausloma vastaan vain:)
8+0

Voi ei, kuulostaa niin pahalta:/ vielä bussimatka päälle väsyneenä. Teen myös kolmivuorotyötä hoitoalalla, olen nyt sairauslomalla kun ei voi muuta kuin yökkiä ja maata sikiöasennossa. Olihan se inhottava kun joutui kertomaan pomolle jo näin varhain, mutta parempi näin kuin olla puolikuntoisena töissä. Tsemppiä sinulle! Ota sairausloma vastaan vain:)
8+0
Kiitti. Jotenkin lohduttaa että joku muuki samassa jamassa :smiley-angelic003 soitin neuvolaan ja terkka lupasi järkätä jotain iltapäiväksi. Töihin soitin että olen omalla ilmoituksella ens yön pois. Osastonhoitaja kyllä tajus vallan mainiosti etten kykene. Huh toivottavasti saisin saikkua muutaki ku päivän tai kaks. Tuntuu että voimat loppuu tän yökkimisen kanssa ja eikä saa nukuttua.. :/

Oliko täällä joku muukin refluksi tautia sairastava odottaja? Voiko siitä johtua tää et mahaan tulee monesti tosi ällö olo ja tuntuu niinku vatsa laukusta nousee jotakin kurkkuun mut ilman närästystä.

Mamma96 mulla ollut tota et tosi paha olo tulee ja sit nousee kurkkuun jotain, ei närästä kuitenkaan. En kyllä sairasta refluksi tautia, mutta on tosi inhottavaa!

Mamma96 mulla ollut tota et tosi paha olo tulee ja sit nousee kurkkuun jotain, ei närästä kuitenkaan. En kyllä sairasta refluksi tautia, mutta on tosi inhottavaa!

On kyllä. Mrrrrr ärsyttää tää olo:( Kuitenki närästys lääkkeet auttaa siihen mut ei niitäkään viiti koko ajan vetää

Kiitti. Jotenkin lohduttaa että joku muuki samassa jamassa :smiley-angelic003 soitin neuvolaan ja terkka lupasi järkätä jotain iltapäiväksi. Töihin soitin että olen omalla ilmoituksella ens yön pois. Osastonhoitaja kyllä tajus vallan mainiosti etten kykene. Huh toivottavasti saisin saikkua muutaki ku päivän tai kaks. Tuntuu että voimat loppuu tän yökkimisen kanssa ja eikä saa nukuttua.. :/

Mä oon saanu viikon kerrallaan, aika ymmärtäväisiä lääkäreitä olen tavannut. Toivotaan sulle myös mukavia lääkäreitä! Tai alkuun eka päivät kirjoitti terkkari neuvolasta.

Mamma, mulla oli ennen esikoista refluksitauti johon meni lääkityskin. Lääkitys lopetettiin ko tulin raskaaks eikä mulla auttanu närästyslääkkeet yhtään. Sain vasta raskauden jälkeen tietää että siihen voi syödä raskauden aikana toista lääkettä, omeprazolia. Sitä saa tietääkseni ilman reseptiäkin, mutta hyvähän se on eka lääkärin kans keskustella. Esikoisen odotusaikana oli samanlaiset oireet ko sulla. Ei varsinaista närästystä mutta palan tunne kurkussa, ja ylämaha oli kipee. Se onneks loppu joskus rv13+!! Tässä raskaudessa ei vielä oo ollu tuota, onneks, mutta en syökään ruisleipää ollenkaan, enkä juo mehuja ja ne on mulla tepsiny.
Mutta jos se äityy oikeen ikäväks ni suosittelen kysyyn terkkarilta/lääkäristä omeprazolia.

Mä oon saanu viikon kerrallaan, aika ymmärtäväisiä lääkäreitä olen tavannut. Toivotaan sulle myös mukavia lääkäreitä! Tai alkuun eka päivät kirjoitti terkkari neuvolasta.

Terkka kirjotti 3pv. Meen hakee jatkoo sit omasta tk:sta samalla ku meen käymää labrassa torstaina. Vitsi menee pata jumiin jotenki taas. Terkka oli vaa et tekisit vähemmän yövuoroja. Yritin selittää sille et listat on tehty jo ennen ku tiesin raskaudesta. Ja et tein koko syksyn vakiyökkönä.. mistähä sitä ois osannu ennustaa että kärsin raskauspahoinvoinnista just tällöin. No joo vähä väsyny ku on ni ei meinaa jaksaa ees ymmärtää. Toivon suopeaa lääkäriä torstaille.

Mamma, mulla oli ennen esikoista refluksitauti johon meni lääkityskin. Lääkitys lopetettiin ko tulin raskaaks eikä mulla auttanu närästyslääkkeet yhtään. Sain vasta raskauden jälkeen tietää että siihen voi syödä raskauden aikana toista lääkettä, omeprazolia. Sitä saa tietääkseni ilman reseptiäkin, mutta hyvähän se on eka lääkärin kans keskustella. Esikoisen odotusaikana oli samanlaiset oireet ko sulla. Ei varsinaista närästystä mutta palan tunne kurkussa, ja ylämaha oli kipee. Se onneks loppu joskus rv13+!! Tässä raskaudessa ei vielä oo ollu tuota, onneks, mutta en syökään ruisleipää ollenkaan, enkä juo mehuja ja ne on mulla tepsiny.
Mutta jos se äityy oikeen ikäväks ni suosittelen kysyyn terkkarilta/lääkäristä omeprazolia.

Joo mullaki ollu jo vuosia tää vaiva. Aina vaan repeää käsistä näitten raskauksien myötä. Mulla on ollutkin tota omepratzolia. Pitää käskee vissiin tähänkin raskauteen kirjottaa siihen resepti

Tää väsymys on ihan tajutonta... Aamulla kun herää niin ensimmäisenä käyn päässä läpi että millainen päivä tulossa, kerkeenkö jossain välissä ottaa päikkärit. Nyttenkin oon jo kahdeksalta alkanut valmistelemaan nukkumaan menoa.
Sain onneksi n. kuukausi sitten töissä pienen ylennyksen minkä seurauksena pääosin aamuvuoroa, mutta pelottaa ihan kun tiedän että tulossa on sulku vuorojakin jolloin pääsen vasta 21.30 lähtemään töistä. Toivottavasti siihen mennessä tasaantuisi tämä, mutta kuulemma jos olen yhtään niinkuin äitini niin ei tasaannu. Hänellä oli väsymys alusta loppuun kaikissa viidessä rakkaudessa...

Mulla myös refluksi ollut nuoresta saakka. Esikoisesta raskausaikana söin omeprazolia noin raskauden puolesta välistä saakka loppuun asti lähes päivittäin. Ihan törkeä oli se poltto, nukkumisesta ei meinannu tulla mitään. Mulla aina närästys pahin öisin kun on makuultaan. Tässä raskaudessa ei vielä pahaa närästystä mutta omeprazolit onneks valmiina kaapissa.

Terkka kirjotti 3pv. Meen hakee jatkoo sit omasta tk:sta samalla ku meen käymää labrassa torstaina. Vitsi menee pata jumiin jotenki taas. Terkka oli vaa et tekisit vähemmän yövuoroja. Yritin selittää sille et listat on tehty jo ennen ku tiesin raskaudesta. Ja et tein koko syksyn vakiyökkönä.. mistähä sitä ois osannu ennustaa että kärsin raskauspahoinvoinnista just tällöin. No joo vähä väsyny ku on ni ei meinaa jaksaa ees ymmärtää. Toivon suopeaa lääkäriä torstaille.

No onpa tympeän kuuloinen terkkari:/ hyvä että kirjoitti kuitenkin, nyt vain lepoa! Ja toivotaan tosiaan, että lääkäri olisi ymmärtäväisesti. Turhaan sinä itseäsi rikot työnteolla. Olen yrittänyt tässä itseäni tsempata, että jos olen pois töistä, niin siellä joku muu tekee ne työt. Kamala kynnys kun on hakea saikkua.
Tsemppiä!

Oireettomuus on nyt jatkunut kolme päivää ja huomenna onneksi pääsen ultraan katsomaan onko tyyppi kunnossa. Osa musta on tavallaan jo luovuttanut ja odottaa pahinta, mutta toki pieni toivo vielä elää. Onko muilla ollut oireettomia kausia tai milloin aiemmissa raskauksissa oireet on loppuneet?

Nimim. Helvetin peloissaan 10+0

Takaisin