Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai että näin etovan ja pahoinvoivan päivän jälkeen jo hymyilyttää. Ehti olla usemman päivän oireettomana ja kieltämättä sitä säikähti. Toisalta jalapeenon tuska on vaivannut ne pari oireetonta päivää, ja miehän en normaalisti jalapeenoja syö :meh: no helluhan kiikutti ylläriksi töistä.tullessa kebabit ja oli vielä ottanu ekstra jalapeenot mulle. Ai sitä autuutta :angelic:
Niin ja tänään kaikki hajusteet tuntunu tosi voimakkaina ja luotaantyöntävinä, esim astianpesukone haisee niin voimakkaalle etten voi avata sitä, ja hellu ei taas haista sieltä mitään o_O
7+4

Eilen illalla oli kyllä pahin olo tähän mennessä, vaik oli pari edellistä päivää jo vähän hellittänyt. Eilen oli oksennus ekan kerran tosi lähellä. Tuli sit myös nukuttua 10h yöunet, kun oli pakko mennä vaan nukkumaan. :meh:

8+2

Oho karkasi hymiökasan kanssa.. mulla RV 4+4 vasta, mutta kauhukseni tulin lukemaan näitä [emoji16] edellisessä raskaudesta pahoinvointi alkoi rv 3+4, ennen testiä, ja nyt olen alavatsan pientä juilimista ja koko vatsan turvotusta lukuunottamatta ihan OK. Eli koputan puuta että tää raskaus menisi vähemmällä pöntön halailulla. Edellisessä oksentelin ja olin 24/7 pahoinvoiva rv 16 asti.

Mulla on satunnaisesti ollu huono-olo hetkiä, mutta eilis iltapäivästä jatkuvana. Aivan kauhia olo, oksettaa. Ykski väärä haju niin laatta lentää :wtf: Tänään on ar-ultra, pitää varmaa pussi/ämpäri käjessä siinne mennä:dead:

Täällä on energiat ihan nollassa ja tuntuu kouluun asti raahautuminen ihan mahdottomalta ajatukselta... Yhden aamuluennon jo skippasin, mutta muuten koitan kovasti skarpata.

Ja edelleen koko ajan kuvotus päällä ja närästää. Melkein toivon että oikeasti oksentaisin, jos se helpottais oloa edes hetkeksi :hungover:

Aiemmin täällä ihmettelin vähiä oireitani, no viikkojen kertyminen on tehnyt tehtävänsä ja ei ole enää oireetonta :depressed:
Nännikipu on helpottanut, mutta jatkuva etominen ja ällötys tullut tilalle. Ruokahalu on ihan hukassa ja pelkkä ruoan ajatteleminen tekee pahaa. Kaikki hajut etoo eikä tee mieli syödä mitään ja kun ei syö niin huono olo vaan voimistuu, kiva noidankehä. Aamuisin herätessä on hyvä olo, mutta pari tuntia niin etominen alkaa ja voimistuu vaan iltaa kohti. Syöminen auttaa, mutta vaan 15-30 minuutiksi. Untakin on vaikea saada kun oksettaa. Kaikki, oma sänkykin tuntuu jotenkin tunkkaiselta vaikka kaikki olisi juuri tuuletettu ja lakanat vaihdettu. Vaatteetkin tuntuu tunkkaisilta ja niiden haju etoo vaikka just olisin ottanu kaapista puhtaat päälle.
En muista seitsemästä aiemmasta raskaudesta tällaista, vaikka ensimmäisissä oksentelinkin aika reippaasti. Aiemmissa pahoinvointi oli voimakkaampaa, mutta sitä oli vain osan päivästä, nyt ei okseta niin että olisi kertaakaan vielä ollut oksennus edes lähellä mutta etoo niin voimakkaasti kokoajan 24/7 että tuntuu et oon ihan lamaantunu tän takia ja elän vaan jossain hajujen maailmassa ja kaikki ne hajut on pahoja ja yököttää. Toivon niin ettei tää enää pahenis tästä, kun nyt viikkoja vasta 6+6. Ja toivottavasti tää alkaa helpottaa jo 11+ viikoilla niin kuin muissakin raskauksissa, muuten on joulu pilalla.

Tänään oli ar-ultra. Kaikki hyvin ja sydän lyö:Heartred pelkäsin niin paljon niiden verenvuotojen takia. kohdussakaan ei näkynyt verenvuotoja joten ne tuli muualta. Mikä helpotus.
Viikkoja 7+1
Oreita on nyt jatkuva pissahätä, vieläkin nukun huonosti, jos en syö säännöllisesti niin olo on aivan kamala ja uutena tullut jatkuva itkuherkkyys. Oon viikon sisällä itkenyt töissä jo 2 kertaa :grin eikä edes hävetä kun kaikki tietää että olen raskaana.

Mä oon ollu itkuherkkä esikoisen syntymästä asti, mutta nyt täälläki tää on jotain ihan järkyttävää :D alan jo itkeen siinä ko suunnittelen miten kerrotaan perheenlisäyksestä vanhemmille. Eikä mitään tv-ohjelma voi kattoa itkemättä :o

Miten lohduttavaa lukea, että on muitakin jotka voi pahoin.

Tää on kyllä uskomatonta, et miten sitä kuitenkin vähän unohtaa, kuinka kauheaa tää olo on ensimmäiset n. 16 viikkoa. En mitenkään voi olla terve yksilö, kun vielä tähän ryhdyin neljännen kerran.:grin

Mullekin hajuaisti on tehnyt kepposet, konetiskiainekin haisee aivan liikaa ja tuntuu että salpaa hengityksen. Saatikka sitten muut hajut, jotka alkaa etoa. Jo pelkkä ajatuskin jostain epämiellyttävästä saa olon kauheaksi.

Apuaa...nyt melkein joka päivä tullu pyyhittäessä vaaleanpunaista/punaista/rusehtavaa vuotoa...pitäskö ottaa uudelleenn neuvolaan yhteyttä

Oi meinasin puklata töissä tänään omalle lautaselleni kun viereisen pöydän thaimaalaiset(?) naiset söi jotain tosi vahvan hajuista kalaruokaa :D Heillä aina eväänä kaikenlaisia mielenkiintoisia ruokia :)
Ja sitten; en reagoi helposti eritteiden hajuun, mutta tänään meinas oksettaa kuopuksen kakan putsaaminen potasta [emoji85]

6+0

Muokattu viimeksi:
Tänään ei sinänsä etonut kovinkaan paljoa, mutta töissä yksi henkilö haisi tyyliin mädäntyneelle kalalle. :yuck: Ärsyttävää kun oli pakko pystyä olemaan lähietäisyydellä. En tiedä, haisiko muiden mielestä vai vaan omaan nenään.. :confused:

Turvotus ja väsymys on kyllä edelleen ihan järkyttävää.

8+2

Ekan kerran tässä raskaudessa tuli ruoat tänään ylös [emoji20] toivottavasti ei menis yhtä pahaksi kuin edellisellä kerralla.

8+2

Nälkäöllötys iskee ennen kuin edes huomaan olevani nälkäinen. Ja nyt se sit alko: kalanhaju on kuvottavinta ikinä. Muutenkin pahat hajut tuottaa otsaonteloon järkyttävää kipua. Tänään muu perhe söi uunilohta, mie söin kasvispyöryköitä ja perunamuusia ketsupilla. Se siitä kalansyönnistä sitten taas...
Ja banaanikin on taas liian makeaa. Ja kahvi maistuu kuravedeltä.
Väsyttääkin ja närästää koko ajan. No, ehkä nää lievätkin oireet pariin viikkoon tasoittuu. Viime raskaudessa alkoi nää samat oireet tasan samoilla viikoilla, eli toiveissa on et loppuukin samoilla viikoilla :D

Söin tänään ennen sängystä nousemista puolikkaan välipalakeksin ja pahoinvointi oli siedettävä tänä aamuna. Eli aion tehdä näin huomennakin. Alkaa olemaan hankalaa piilottaa raskautta töissä ja koulussa, kun voi pahoin.

Karmea turvotus iskee iltaa kohden; aamulla ei enää niin paha. Tissit aivan järkyttävän kipeät, en tiedä, miten mä pärjään, jos tästä vielä pahenee, ja jos lukemaani on uskominen, puolivälissä pitäisi vielä aremmiksi tulla. Nyt vasta 5+0... Tukkoisuutta on runsaasti, ja ääni jotenkin kähentyy (flunssassa olin, mutta se on ohi jo) - en tiedä, voiko olla siksi, että kilpirauhaslääkitystä piti nostaa raskauden takia, ja ymmärtääkseni hypertyreoosi aiheuttaa käheyttä... Ettei nyt vaan arvot heittäis aivan häränpyllyä... Vielä 2 viikkoa neuvolakäyntiin.

Kahvii vähentänyt, mutta pakko aamulla juoda, että vatsa toimii. Vähän laihempaa kahvia, niin ei maistu niin kitkerältä. Ja se väsymys....Voi olla siksikin, että kahvia en juo montaa kuppia enää, mutta iltaisin töiden jälkeen pakko vaan pönöttää sohvalla, täysin epätyypillistä minulle. Koirat jaksan käyttää, mut sitten jumahtaa. Eilen jouduin nukkumaan työpaikalla ennen kotiinlähtöä hetken, koska pelkäsin, että nukahdan rattiin, jos nukkumatta lähden ajamaan. Onneksi viikonloppuisin tulee touhuamispiikkejä, siivoan ja meuhkaan kotona. :D

Tänään ei sinänsä etonut kovinkaan paljoa, mutta töissä yksi henkilö haisi tyyliin mädäntyneelle kalalle. :yuck: Ärsyttävää kun oli pakko pystyä olemaan lähietäisyydellä. En tiedä, haisiko muiden mielestä vai vaan omaan nenään.. :confused:

Turvotus ja väsymys on kyllä edelleen ihan järkyttävää.

8+2
On muuten hirveää, kun hajuaisti on muutenkin hyvä; pystyn tuoksun perusteella suunnilleen sanomaan, millä saippualla joku on itsensä aamulla pessyt tai mitä pyykinpesuainetta käyttää, nyt sitten vielä potenssiin sata, siitäkin huolimatta, että nenä tukossa... (flunssan aikaan oli helpompi kun ei haistanut juuri mitään).
Kaikki tupakoivat ihmiset, jotka esim.samaan hissiin tulevat, hyi hemmetti... Apteekin myyjä tuli kysymään, tarviiko apuja. Hän oli mun nenän reagoinnin perusteella kaatanut päällensä arviolta litran hajuvettä, kavahdin oikein taaksepäin ja sanoin, että sori nyt ei pysty, kiitos. Töissä asiakas toi papereita, ja ne haisivat sille, että hän polttaa kotonaan, kun se tupakka imeytyy kaikkeen huokoiseen materiaaliin. Kyllä asiakas toki itsekin näytti ja haisi siltä, että tupakka on hänessä vahvasti läsnä. :hungover: Mutta ne paperit, ällötti käsitellä niitä. :shifty: Mädän kalan hajuisia ihmisiä ei vielä ole tullut vastaan, mut voihan tällä sun työkaverilla olla intiimihygienia pettänyt..... :p Joku voisi patentoida sellaisen hajunneutralisoijasuodattimen, joka laitettaisiin nenään. Onhan niitäkin filttereitä, jotka saa pierut haisemaan kukkasilta. (Radiossa näin sanottiin noin viikko sitten, pakko olla totta.... :grin)

4+5 rv; vatsan turvotuksen lisäksi huomasin miedon huonovointisuuden ja jotenkin pakko syödä sen pelossa [emoji85] imetän esikoista ja nännit ovat arempia, mutta ei ole mahdottoman kipeää. Hajuherkkä olen ollut edellisestä raskaudesta asti ja se on vähän voimistunut. Jännä huomata Myös että olen extratyyni pienen tahtoikätypykkäni kanssa, ja saan pusuhalikohtauksia poikkeuksellisen paljon. Jos lapsi on ollut leikkimässä omissa oloissaan jonkun aikaa, mulla tulee sitä ikävä ja pakko käydä halittlemassa [emoji16]

Takaisin