Oireita...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, mä oon tänäänkin nuokkunu kuudesta asti, että milloin pääsee nukkumaan.. Päiväunetkin oli nukuttava ja silti oon nyt ihan kypsä unille. Viime yö meni kyllä valvoessa, niin sekin kuormittaa, mutta muutenkin nukun pätkissä nykyään yöt :( Väsymys on mulle ehkä kurjin alkuraskauden oire. Tosin kyllä mä nämä näppylätkin antaisin mieluusti pois, eikö kenenkään muun ihossa oo ollu muutoksia?

Mä oon aina ollu hyvä nukkumaan. Esikoista oottaessa nukuin kokoajan. Nyt en ole vielä kokenu olevani normaalia väsyneempi. Viime yö kyllä meni heräillessä ja aamulla heräsin aikasten vain miettimään tätä raskautta. Aknea on ollut enemmän kun sitä pesunestettä ei suositella raskauden aikana mitä olen käyttäny. Mitä kasvojen pesunesteitä käytettä nyt?

Mulla vaikea atopia ja selvästi pahentunut. Vaikuttaa muutenkin yleisvointiin kovasti, toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa. Ei auta ku hukuttautua kortisonivoiteisiin, et jotenki pystyy olemaan.

Mulla taas ihan koko ajan kamala nälkä. Eilenkin nukahdin kympin aikaan niin puol 12 heräsin nälkään eikä auttanu kun syödä. [emoji51] Nukkuminen on muuten sujunu ok mut nään ihan ihmeellisiä unia ja herään joka aamu pissalle ja syömään tasan 04:20. Pikkusen raivostuttavaa. Päivisin ei pahemmin väsytä, mut kuudelta olis jo ihan valmis petiin.

Julistan pahoinvoinnin rantautuneen tännekin virallisesti. Aamulenkillä oksennettu :(

Mulla menkksmaiset tuntemukset alkoi jo reilusti ennen plussaa, nyt ne on alkanut vähentyä viime päivinä. Tissikipu alkoi jo vielä aiemmin, mut se ei hellitä vaan pahenee vaan :D
Muuten sit nälättää ja janottaa ja pissattaa ja alavatsa turvottaa, niin ja väsyttää - pahoinvointia ei oo ollut :)
Nyt meneillään rv 4+5, mutta itsellä vahvasti sellainen olo että ovulaatio oli hiukan aikaisessa eli muutamaa päivää pidemmällä saatetaan olla

Täälläkin huono olo nostaa päätään mut onneks en oo vielä oksentanut..

Täällä alkoi tänään sitten kunnon pahoinvointi kun aamu meni halaillessa pöntön kanssa, aikaisemmin ollut vain etovaa oloa pitkin päivää. Myös nännit ovat tulleet kipeäksi, esikoinen vielä rinnalla josta on tullut välillä kivuliasta.

Myös menkkamaiset jomotukset selkään ja vatsaan ovat alkaneet. Myös väsymys pahenee. Itkukohtauksiltakaan ei olla säästytty :D

Täällä kauhea nälkä koko ajan ja vessassa saa juosta. Väsymys iskee yleensä 9-10 maissa illalla vaikka normisti olen iltavirkku.. Sit yleensä herään ennen seiskaa aamulla mikä on mulle tod. aikaista! Hajuaisti on parantunut ja vatsassa muilii.. Toivottavasti siellä pikkuasukilla kaikki hyvin. ❤

Samanlaisia oireita täälläkin! Nipistely ja viiltävät kivut on vähentyneet, aamuisin ja lounasaikaan tulee pahan olon aaltoja, närästää enemmän, hajuherkkyyttä, mielialan vaihtelua ja pari itkukohtaustakin.

Sit myös tuntuu et vatsalihaksia/kylkiä kiristää :D Se kyllä voi liittyä varmaa muuhunki.

Rinnat on edelleen arat mut ei enää niin pyöreät, mikä sai mut tekemään uuden testin :D Hullu mikä hullu! Mut tuli vahva viiva <3

5+4

Mullakin menkkamaiset kivut loppunu oikeestaan kokonaan. Ja tarkemmin mietittynä, alamahalla ei oo juuri mitään tuntemuksia... Etovaa oloa ja yöheräilyä löytyy yhä. Viime yönä heräsin neljän aikaan, enkä meinannu saada unta kun mietin työjuttuja. Hohhoijjaa.

Töissä ei jouda olojaan miettimään, mutta oksettamaan alkaa, jos on liian pitkä syömisväli. Siksi veinkin töihin hedelmiä rasiassa, siitä on hyvä käydä nappaamassa välillä.

6+2

mulla nipistelee ja viiltää alavatsasta, yöllä kerran heräsin siihen. Etova olo ollut tänään mutta helpottanut kun yrittänyt jotain syödä ja ottaa rauhassa :)

Mie tein plussa testin eilen, jipii.. :) nyt viikot varmaankin 4+0. Miulla ollut turvotusta aina iltapäivästä iltaan, vessassa saa ravata koko ajan onneks yöllä ei tarvii noussa mut kyllä sen sit aamulla huomaa, sunnuntaina kävin itkee kun päässä oli hämähäkki ja mies ei ottanu sitä tarpeeksi äkkiä pois, menin ihan sekasii normaalisti en kyllä reagoisi noin, laitetaan raskauden piikkiin siis tämä ja silloin tällöin on ollut ällöttävä olo mut ei oksettanu ja masua nippaili tänään..

Alavatsaa ja selkää juilii, syödä täytyy väh 3h välein, muuten tulee huono olo.. En pysty istumaan jalat ristissä kun alkaa tuntua ikävää painetta:hungover:

Ja sit tää turvotus joka ei laske, ei sitten ollenkaan. Lauantaina olis juhlat joihin tilattuna ihonmyötäinen mekko, mutta tarvii kyllä ettiä hätävara, jos ei mahdu sit päälle.:rolleyes: ja rv 5 alkupuolella, olettaisin.. :Heartred

Ihana että täällä muitakin rättiväsyneitä! Alkuun ei ollut mitään oireita mikä oli hassua koska esikoisesta tiesin selkeästi jo ennen testiä olevani raskaana. Onneksi nyt jotain alkoi niin tietää olevansa raskaana. Hieman pahoinvointia myös jo tullut, kauhulla odotan tuleeko samanlaista kuin edelliskerran.. Kerrankin on kovin positiivinen asia että mies on työttömänä, voi itse vain kärsiä sohvalla ja odottaa palvelua :D

Niin ja nyt 5+6

Mulla on normaalisti pahoja univaikeuksia, ja etenkin nukahtamisvaikeuksia, mutta nyt oon nukkunut ihan hyvin. :)

Kuiva atooppinen iho on nyt normaaliakin kuivempi etenkin kasvoista, mutta sen lisäks saan pikkuruisia finnejä poskille ja leukaan :( Normaalisti en juuri koskaan saa finnejä, ees teininä niitä ei paljon ollut. Tietäisköhän tää tyttöä ("poika vie terveyden, tyttö kauneuden")? :) <3

Tänään sitten kärsin koko päivän "menkkakivuista" vatsassa. Vois sanoa, että tänään kärsin ekaa päivää raskausoireista, koska en jotenkin osaa laskea palelua, janoa ja hiusten rasvaisuutta jne. "oikeiksi" oireiksi. Ne on kuitenkin sen verran "pientä" ja helppo kestää. Ja eilen noi "menkkamaiset olot" oli vaan hetkellisiä ja lieviä.

Tästä kai tää sitten lähtee... 6+4

Niin ja en muista et ois ollu esikoista odottaessa mitään kummallisia oireita. Esikoinen nyt 9v, silloin oli vain miun muistin mukaan loppu raskaudesta turvotusta, suonen vetoja ja raudan puute. Silloin pääsin kyllä tosi helpolla toivottavasti tässäkin. Noh miun tuurilla tässä raskaudessa tulee kaikki mahdolliset oireet :) tää väsymys on kyllä nyt kaikista pahin aamulla ei meinaa jaksaa noussa sängystä ylös, loppu päivän repii leukoja ja illalla viimeistään kympiltä unessa..

Mäkin oon aivan rättiväsynyt, mut sit outoa kyllä en kuitenkaan nuku hyvin... Joko en meinaa saada unta ja pyörin koko yön levottomasti tai sit nukun ihan hyvin mut herään tavallista aikaisemmin enkä saa enää unta vaikka väsyttäis :eek: Hyvin outoa mulle, kun tavallisesti oon ihan superhyvä nukkuja :)

Takaisin