Oireita

^ mut ihana että toinen huolehtii ja voi luottaa että jos synnytyksen jälkeen on jotain alakuloa niin toinen sen huomaa ja osaa auttaa/hankkia sitä apua.

Ei tää kyl oire oo!? Tai no kai nää keskittymisvaikeudet voi oireeksi laskea, raskauden myötä nääki on tullu! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Terkka sanoi neuvolassa, että mun varmaan kannattaisi ulkoilla kun kerran liikun niin ketterästi. Oikeessahan se on, ihan typerää linnoittautua himaan pyörittämään peukaloita, kun fyysisesti pystyisin tekemään paljon enemmän.

Oon vaan henkisesti tosi oudossa tilassa. Oon poissaoleva ja ärtynyt, en oikeastaan halua nähdä ihmisiä. Kai se raskausoire on?

Samalla kaavalla mennään täällä. En haluasi erakoitua mut ei vaan huvita puhua niitä näitä kenenkään kanssa. Ei vaan oo asiaa ja tunnelma menee ihan lässähtäneeksi ja oudoksi. Parempi olla vaan omineen miehen kanssa nyt viimiset päivät. Kyl mie tästä ryhdistäydyn, ei siitä huolta

Itelläki tekis mieli liikkua ku jollain lailla pystys, kyllä se supisteluita aiheuttaa mut tuskin tässä vaiheessa haittaa on. Ainut minkä takia mieluummin jään sohvalle on se että sit on yöunet mennyttä ku oon niin kipee ja seuraavana päivänä hyvä jos ruokakauppaan kykenee. Nyt ku oon pari päivää ihan vaan makoillu enkä rasittanu itteeni mitenkää niin viime yö oliki sit huippu hyvin nukuttu!

Ja ku se liikkumisesta johtuva kipu ei oo supisteluita vaan ihan vaan lonkkakipu ja jalkojen pakotus! Kukapa niitä kehtaa kuunnella vapaaehtosesti..

Haloo!! Missä mun synnytysoireet. Ei oo mitään :( yöllä varmaan kohtu oli painanut jotain hermoa ja tuli oikeeseen jalkaan joku hirvittävä iskiaskivuntapainen oire, en pystyny ees vessas käymää kunnolla, kun en pystynyt istumaan toisella pakaralla lainkaan. Outoo...

Mä kai vielä kykenisin näkemään ihmisiä vaikka kaupungille lähteminen on kyl aika rankkaa jo ajatuksena enkä edes aio yrittää, voisin kyllä kutsua ihmisiä tänne kylään ja sosialisoida siten. Mutta..mua ei ihan oikeesti vaan kiinnosta nähdä ketään eikä puhua kellekään. Vaikka kotona onkin tylsää yksin pitkin päivää ja tekemistä ei oo ym ym, niin silti. Ei mulla oo mitään sanottavaa kenellekään kaverille täs vaiheessa kun kaikki ajatukset yrityksistä huolimatta pyörii vauvassa ja synnytyksessä. Miehelläkään ei selvästi oo intressejä mihinkään muuhun ku töihin, mun kanssa olemiseen ja urheiluun joten luulen että mennään loppuaika ihan kahdestaan.

Jäätävät alaselkä jomottelut! Varmaan kosto siitä, että kävelin 500metrin matkan neuvolaan.

Mä kans oisin mieluiten kotona kattomassa telkkaria ja neulomassa. Parasta ois, jos ei tartteis poistua kotoa ollenkaan. Mies hoitais lapset kouluun ja takas kotiin. Ainoo kaveri, jota haluun nähä, on myös raskaana. Hänen kanssaan on mukava vaihtaa kuulumisia. Muita ei oikein jaksa nähdä niiden joko-kyselyjen takia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

hyvä etten oo yksin tällänen, oon nimittäin kans mieluiten iteksee kotosalla nykyää.. ei jotenki jaksa nähä ketää / keskustella mistää kenenkää kanssa. ei jaksa liikkuu mihkää ihmisten ilmoille muutenkaa.

miestä toki odotan koko päivän saapuvaksi töistä ja sit ku se tulee ni yleensä ollaan siltiki vaa kotosalla kahden. ei vaan innosta sosiaalinen elämä tällä hetkellä.. kait se sit on normaalia ku teillä muilla vähä samaa!

Mulla raskaana oleva kaveri on pahin joko-kyselijä!!hällä raskaus vielä alussa mutta yks lapsi ennestään, luulis tajuavan kui vituttaa ne kyselyt. Kosto on suloinen sit loppuvuodesta! Kyselen viikottain, ellen jopa päivittäin joko joko joko!!

Mäkään en jaksa enää nähdä ketään, ei oo mitää puhuttavaa kun tää raskaus kun ei mulle muuta nykyää tapahdu.
Ja toisaalta ei jaksa raskaudestakaan puhua, ja kuulla niitä "voi että, sellasta se on, no onneks ei enää kauaa" jne.
Mua ei huvita jutella kun miehen kanssa ja välillä oman äidin mutta seki vaihtelee, joskus ei äitiäkä jaksa. Miehen seura ja sen kanssa jutteleminen ei kuitenka yhtää rasita, vaikka ne jutut onki usein just niitä raskauteen liittyviä.

Ja enemmän oireisiin liittyen niin mulla on jumalattoman kipeet häntäluu ja häpyluu, ja neuvolakäynti ei auttanu asiaa yhtään, koska sielläpä juuri paineltiin häpyluuta ja sai maata kovalla alustalla häpyluun päällä, aaaauuuu!!
Liitoskivutkaan ja supistelut ei yhtää ainaka helpottunu tolla reissulla.

Supistuksia tullut 15.00 asti 13-19 min välein. Kipu on välillä pahaa, mutta epäilen jostakin syystä että se johtuu vauvan asennosta?? Koska välillä supistukset ei satu niin paljon.
Hohhoijjjaaaaaaaa, tää on nyt jo 4 päivä tän viikon aikana kun supistelee yli 3 h lyhyillä väleillä ja suht säännöllisesti?????? Yks päivä supisteli 12 h, mutta silloin ei ollut näin kipeitä mitä tänään ja siinä välissä oli kaksi hiljaista päivää :D
Miks tää ei nyt starttaa kunnolla?
Äsken juteltiin miehen kanssa, että mulla alkaa kohta olla niin kova kipukynnys että loppujenlopuksi syntyy kotiin kun on asenteella "no, nää on taas näitä perussuppareita" :D
Olen ollut yhteydessä äippäpoliin ja kysynyt onko tää oikeesti mahdollista että 12 h supistelee muttei synnytys käynnisty, voiko vauvalle tulla hätä kun supistelee näin säännöllisesti muttei tarpeeksi kipeästi..
Kuulemma synnytys hakee vain vauhtia????
Hehhe, sais luvan olla aika vauhdikasta sit kun Dinne synnärille viimein pääsee. Se tästä puuttuu, että viikon supistelun jälkeen synnyttää taas 20 h :Dddddd

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Selkää alko jomotella iha kunnolla! Samaten pakaroita.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Supistukset muuttunee sen verran, että viiltää alamahalta kun supistaa.. sitten koko ajan juilii tuolta alhaalta ja kolottelee, nämä on uusia oireita mitä ei ennen oo näkyny. Mutta eipä jaksa innostua, kun lupaavia oireita ollu viiminen kuukausi :p

Mä yritän nyt säätää päätäni siihen ajatukseen, että tässä voi vielä mennä pari viikkoa. Lupaavia oireita on ollut vaikka kuinka pitkään, mutta parasta olla elättelemättä turhia toivoja. Tän päivän neuvolakäynti vähän opetti realismia, kun puhuttiin yliaikaiskontrollista, joka on kuun vaihteessa.

Mää olin eiliseen neuvolaan valmistautunu oikein uhmalla, että tätähän ei päästetä yliaikaiseksi. Vetosin kohtukuolemaan kun tuota lähtöpainoa on jo valmiiksi, mutta ei kuulemma auttanut kun muuten raskaus sujunut niin hyvin ja kaikki arvot ollee alusta loppuun asti hyviä. Jouduin nielemään tappioni ja jos ei itekseen lähe syntymään, niin sitä odotellaan sinne 41+5 saakka.... Se on jännä kun valmistautuu pitämään palopuheen ja vaatimaan itselle "oikeuksia" niin siinnä sitä vaan tosipaikan tullen nöyrtyy ja kuuntelee mitä täti sanoo. :oops: plaah. en jaksa.

Minunki pää pitäs saaha tuohon ajatukseen, että viikkoja vielä menee jos itekseen ei lähde tuleen. Nämä uudet kolotukset ei vaan tunnu mukaville, niinku munasarjojen tai jostaki sieltä niin juilasee inhottavasti, vähä niinku menkkojen aikaan kolottelee sieltä sun täältä.

Takaisin