Oireita

Miulla kans supistelee ilmeisesti autossa se huono istumisasento. Mut autoon ne supparit kyl jääpikin.

Täällä sama! Kotimatkalla kerkesin istuu n.40km ja tuli semmoset poltot ja jomotukset et mietin jo et minkä hemmetin tässä tekee ja ku pysähyttii kahville ja kävelin vähä aikaa ni ne loppu. Nyt taas alkaa kuulostaa että loppumatka(70km) menee taas näissä tuskissa. Pitäskö teijän sit lähtee ajelee synnäriä ympäri jos sattus tosissaan käynnistyy ni ois ainaki synnäri lähellä! ;)

Onko kellään ollut väreilyä kohdunsuulla?? Ihan kuin vesi pulppuaisi tai joku elohiiri olisi siinä suulla?? Mietin voiko olla hengitysharjoituksia ja tuntea ne siinäkin (yleensä ne näkee mahan sivulla)
Aika tiheästi vaan tuntuu..

Uus oire: selkä ei kestänyt enää yhtään puistossa seisomista normissa asennossa - oli pakko olla etukenossa selkä notkollaan. Samaan aikaan supisti, muttei kipeästi.
Kotiin käveltiin taas hitaammin kuin lähtiessä sillä vauva painoi.
Myös vihlonta alamahalla lisääntynyt eilisestä.
Ja tänään tosiaan repi ja tykytteli tota alavatsaa, ihan kuin ois pienellä puukolla tökitty..
Hitto, voisiko nää nyt sit olla vikoja oireita ja sit alkais kunnon maratoni ennen kuin saa vauvan syliin?
Pari päivää?
Please?
Max. Viikko?????? Joo!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä usein joudun kävelemään etukenossa kaupasta kotiin, suorassa kävely ottaa alapäähän niin kovasti ja tossa asennossa kipu helpottuu..

Huomaa kyllä et joutuu kumartelemaan kävellessä. Ei kärsi enää selkäkivulta kävellä normaalisti... Tai siis jotenkin köyristää selkää kun muuten sitä kävelee vaistomaisesti niin maha pystyssä, selkä notkolla...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sukkapuikot alkanu heiluu ihan tosissaan. Ennen lähinnä kävellessä tai huonossa asennossa istuessa tuikki mutta nyt melkein koko ajan. Aisssattana.

En oo kyllä ikuna tuommosta limaklönttiä nähny, mitä noissa googlen kuvissa :confused: Ilmeisesti mulla lähtee toi tulppa sitten ihan siististi vähitellen. Tai enhän mä tiiä mimmonen mälli päässä noi on syntyneet :grin

Mä en myöskään ole miestä kannustanu minkäänlaiseen lähestymiseen, koska en vielä haluu sinne synnärille... Ei vaan eihän se siihen vaikuta jos ei oo vielä tulossa, mut mä pelaan varman päälle.

Jonkinlaista oireiluahan tääkin on: Lapsenvahtiasiat varmistettu vauvan syntymään saakka ja vauvan vaatteet ja kamat kaivettu esiin varastosta. Kai se on hiljaksiin uskottava, et niitä saattaa tarvita.

Kertokaa doctor mammat mitä tämä on. Äsken oli jo kolmas kerta tälle päivää, eka supistaa napakasti muutaman kerran peräkkäin ja sen jälkeen lentää suoraan sanottuna paska. Miksi supistuksiin liittyy tämä kakkoshätä?! :confused005
(anteeksi karkea kielenkäyttöni, mutta mitä tässä kaunistelemaan)

Mul jotku supistukset aiheuttaa kans tota et pakko ponnistaa, oli se sitten kakkaa, pissaa, tai pierua, mikä vuorollaan tuleekaan.

No mutta miksi vasta nyt, tai tänään. Miksei aiemmin jo tätä ole ollut.. Tai no kaikkia uuttahan tässä lopussa takuulla ilmaantuu. Mutta joka supistuksen yhteydessä tuntuu että maha menee sekaisin :confused: är, ei oo kivvaa!

Sama täällä, tulin itse asiassa just vessasta. Tähän oli joku lääketieteellinen selitys, liittyi siihen että suolen kudokset ja kohdun kudokset ottaa käskyjä samoilta hormoneilta – aivot ei pysty käskyttämään kohtua käskyttämättä vahingossa samalla suolta. Tai jotain. Toimii mulla myös menkkojen ekana päivänä.

Niinku tässä ei olis muutenki näitä "hätiä" ja mulle piisaa ihan vaan supistuksetki, niin sitte paskanki pitää lentää. Ei naurata enään ei.

Mulla kans supistukset "ponnistuttaa" mutta vatsa on toiminu aika laiskasti ja heikosti viime päivinä, vähän pelkään et synnytyksen käynnistyessä joutuu sairaalassa tyhjentelemään... Mulla tuntuu kyllä sellasia kakkahätätuntemuksia ja samoin kun mulla on ollu menkkojenkin aikana, ne aiheuttaa sellasen kramppitunteen persaukseen mutta se vaan kramppaa eikä muuta tapahdu.
Voi apua jos tosiaan mun supistusyöt jatkuu sen pari viikkoa mitä tässä jäljellä voi olla. Mutta oon tänään yrittäny jo muuttaa asennetta siihen suuntaan etten voi tilanteelle yhtikäs mitään joten sitä on aivan turha kaiken aikaa surra. Mitä enemmän pystyis keskittymään mukaviin asioihin ja kaikkeen muuhun kun synnytykseen, sen parempi.
Mutta se mun on pakko myöntää et mä oon ihan järjettömän, sairaalloisen kateellinen teille joilla synnytys on jo takanapäin ja käärö kainalossa.

Mullakin supistukset vaan ponnistuttaa, ei enää tyhjennä vaikka rv 35 lähtien maha toimi vilkkaasti - nyt ollaan välillä ummetuksen puolella - tai sit vaan tuntuu siltä kun tulee se ponnistusfiilis eikä oo ponnistettavaa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

mul on kans ruvennu tulee noita "pakko vähä ponnistaa" fiiliksiä... pimperoa pakottaa ja kova paine tuntuu, varsinki ku nousee ylös... tänää tuli varmaa eka ihan OIKEA supistus... en oo varma... eilen oli monta sukkapuikkoo tökkimässä ja eilen ja tänään on ollu paha olo koko päivän... kovasti röyhtäyttää, ja melkeen joka kerralla nousee oksu kurkkuun :confused: koko ajan kusettaa, mut mitään ei meinaa saada tulemaan.......

muutenki vaan ahistaa, puristaa ja pierettää.......

muog. Nännejä on jo muutaman päivän "kiristäny" /särkeny :eek:

Nyt ei naurata enää yhtää. Munuaisaltaan laajentuma kipu tekee taas tuloaan.. syystä josta oon ollu tarkkailussa ja osastolla, mä niiiiin arvasin tän!!

Onneks huomenna neuvola, niin pääsen heti avautuu, jos tää yö on ihan perseestä! :/

Mahassa napsuu(kalvoja paukutellaan!?),alapäätä tuikkii kipeästi ja vihloo ja sit tää lapsonen hullaantu aivan täysin ja tuntuu et puskee itteesä alaspäin samalla ku murjoo kylkiluut. Koitappa tässä nyt nukkua.

Muoks. jaa, sitte tuli vielä hikka ja sekös vasta hermoon rupes ottaa, tää kaivautuu kohta ulos täältä mahasta, ainaki tää tuntuu siltä!

Mulla tää bebe tunki itseään viime yönä hulluna alaspäin ja se on tänään tuntunut! Muuten ollut rauhallisempi päivä, en saa tätä liikkumaan nyt edes karkilla?! Täytyy huomenna tehdä jotain laskentaa jos ei ala aamusta liikkua tai yöllä on vaisumpaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin