Oireita

Voi jösses tätä väsymystä..oon jaksanu olla jopa tunnin hereillä tänään :/ onneks ei oo pakko tehdä mitään..ja nokka iha tukossa.. Taitaa olla joku voimien keräys päivä menossa, kun öisin kuitenkaa enää kunnolla nuku kun joutuu monta kertaa herään vessaan..

Mulla näköjään sama. Nukuin 12 tuntia ja oisin voinu nukkua vaikka koko päivän ellei ulkonaois noin kaunis ilma ja kotona tehtävää. Nyt koitan saada kahvia napaan et heräis.

Selkäkivut on tulleet munkin riesaksi. Nyt kolmatta päivää tulee aaltomaisesti kipua alaselkään, kestää vajaasta minuutista pariin minuuttiinm tänään jo kolmesti. Kotona konttausasento tuoliin nojaten jeesii. Mukavaa enteilyä tulevista synnytyskivuista kenties...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

En oo pitkää aikaa jaksanu lukee tätä ketjua, enkä nytkään kattonu kuin muutaman viimeisen viestin. Mulla menny viime päivien "omat ajat" (esikoisen päiväunet) siihen, että oon itsekin vaan nukkunu. Esikoinen taas valvottanu yöllä, eikä asiaa helpota et ite herää vessaan tai siihen että asento on huono tms..

Nenäverenvuoto mua vaivasi päivittäin vielä noin viikko sitten. En tiedä, onko sattumaa, vai onko voinut olla apua, kun aloitin neuvola tädin suosituksen mukaan rautalisän ja siihen loppui Nenäverenvuoto.. Vaikka olihan mulla hemoglobiini ihan normaali periaatteessa, kun näytti 118. Mut normaalisti mulla se on lähemmäs 150..
Hengenahdistuskin on vähentynyt.

Tota alaselän kipua mulla on päivittäin ja on aaltoilevaa kipua. Samanlaista kuin synnytys supistukset mut PALJON PALJON lievempiä..

Mulla oli ainakin verepaineet melko korkeat vikoilla mittauksilla ennen esikoisen synnytystä, mutta silti vaan synnytys piti käynnistää yliaikaisuuden takia rv 42+0.

no nyt heittää päässäkin, koko ajan väsyttää, mahaa vähän pakottaa ja äsken näin pieniä sieviä palloja ylimääräsenä näkökentässä .. huomenna on onneks neuvola ja kotona tarkistaa verenpaine nyt..o_O

Minäkään en juurikaan nukkunut viime yönä. Tunnin välein torkahtelin ja sit taas katselin kelloa. Vissiin pää kävi ylikierroksilla tjtn. Aamusta sit nukahdin, kun mies läks töihin, mutta tunnin päästä soikin sitten jo kello. Odotan aina innolla viikonloppua, ettei tartte herätä kellonsoittoon.
Vein muksut kouluun ja kun tulin takas kotiin, menin melkein heti nukkumaan. Ja vedin 2 tunnin päikkärit. Edelleen väsyttää, mutta pitäs jaksaa reilun tunnin päästä lähteä esikoisen vanhempainiltaan.
Voip olla ettei illalla tartte unta kysellä. Ja onneks huomenaamulla mies vie lapset, joten jospa sitten saisin nukkua.

Jännä miten niin moni kärsii huonoista yöunista. Kohta on varmaan munkin vuoro, näin on ainakin peloiteltu! Siihen asti nautin 10h sikeistä yöunistani, koska harvemmin voin sanoa edes olevani hereillä kun laahustan sen kerran yössä vessaan.

Mä tulisin varmaan hulluks jos mun yöt olis esim hymykuoppa sun kuvailemiasi! Joten sympatiat kaikille unettomuudesta kärsiville, ja lohdutukseksi voi kaiketi sanoa että ei se tähän raskauteen pääty :excited001

Niin no kyllä mä aina välillä tunnenkin menettäneeni vikatkin järjen rippeet kun väsymys painaa. Mut oonpahan nyt ainakin päättäny etten enää ikinä palaa yötöihin tän raskauden jälkeen. Kaipaan kunnon yöunia!

En hitto enää uskalla näitä kipuja kuunnella! Huomenna soittelen kyllä neuvolaan jotta mitä tän kans tehhään vai olla ihmetelläänkö vaan!? :confused: oloa ei yhtään helpota et pikkumies viuhtoo nyrkeillä tuolla alhaalla :( pelkään vaa et tää ei enää kovin kauaa kyyvissä pysy..

lyyti millä viikoilla olitkaan? mietin vaan just et jos oot yli 34vkoa(vai mikä se raja oli kussakin sairaalassa) niin voi olla et sitte ne vaan sanoo tosiaan että ota panadolia ja lepäile, varsinki jos sulla ei ole vuotoa.
mulla myös alavatsaa vihloo aaltomaisesti ja supistaa usein, mut ei ehkä niinkään menkkamaiselta tunnu kun sulla.

32+5. Niin mää veikkailen et muuta neuvoo en saa mut soitan aamulla. Vauva kuitenki tuntuu liikkuvan normaalisti. Mut tänään en oo voinu tehä muutako vaa maata.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Melkein sitten sama kun mulla, pari päivä edellä :)
Mä en tosiaan enää tiedä yhtään mikä on "normaalia" ja mikä ei, välillä tuntuu et kaikki kivut ja muut on olevinaan normaalia kun niistä kysyy neuvolasta. Siis nää munki välillä todella kivuliaat supistukset ja alavatsakivut on vissiin normaaleja kun ei ne toistaseks ainakaa oo synnytystä käynnistäny.
Ja vauvakin liikkuu hyvin.
Mut henkisesti raskasta se on ku on kipuja mitä ei tiiä varmuudella mistä ne johtuu ja onks niistä haittaa.

Tiedän tunteen. Sillon pari viikkoa sitten olin yhelle sormelle auki ja käskettiin ottaa rauhallisesti ja oon kyllä tehny kaikkee muutako ottanu rauhallisesti..:rolleyes:
Mut sillähän se selviää ku kysyy ja mitä sit ammattilaiset sanoo. :)

Supistaa, parin päivän tauon jälkeen on tullut taas se vannekipu selkään ja kohdunsuulle aina supparin aikana.
En malta odottaa aamuista neuvolaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Nyt oikeesti.

Aretha: "Haluan mennä nukkumaan, väsyttää aivan vimmana kun valvoin viime yönä kolmeen ja mies kolisteli kahdeksalta pystyyn ja oon kotiäiteillyt koko päivän."

Kroppa: "Eheeeiiii! Kato laitoin just yökötysasetuksen päälle. Ja pissattaiskin taas, mitäs joit vissyä. Oisko suonenveto kaupan päälle kiva?"

Aretha: :iamwithstupid

Tulihan sitä jo kolme tuntia koisattua. Miks muuten pitää herätessä tulla näin kaamee nälkä? Mä niin päätin että tänä yönä en ruokakaapille hiippaile kun viime yönäkin mussutin varmaan puoli pakettia leipää. Vaan kovin on vaikiaa...

Ny on oikee lonkkakin alkanu särkee jos nukkuu pitkään sillä kyljellä... Ja mikä helvetin iltakutina mua on alkanu vaivata? Eilenki meni pari tuntia unen saamiseen ku jokapaikkaa kutitti. Raivostuttavaa!!

Takaisin