Oireita

Mua ei ole vielä närästänyt niin paljon, että ois tarvinut ottaa mitään..
Välillä kyllä ruoka pomppaa suuhun ja muuta muutamia kertoja päivässä..
Jos muakin yöllä närästäis, niin kyllä sitä keksis vaikka mitä, jotta sais nukuttua!
Tsemppiä närästelijöille!
Onneksi kohta kaikilla ne viikot, jolloin vauva laskeutuu ja yleensä silloin suurimmalla osalla helpottaa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Uus, mahtava oire: puutuvat raajat! Etenkin kun se iskee yöllä ja herää siihen, että puolet tai kaikki käsistä ja jaloista on puuduksissa. Nytkin alkaa hiljalleen jalat puutua, kun oon istunut koneella vartin verran putkeen.

Mua myös närästää lähes joka päivä! Rennie jeesaa. Tai sit 1tl ruokasoodaa kylmään veteen ja kurkusta alas.

Mulla taas viime yönä oikean jalan pohje kipeenä nii et ei tiennyt miten päin olis ollu. Aamulla saikin pompata pystyyn sängystä ku sattui nii vietävästi.
Muutama kipeä supistuskin tuli, tai sanon että lievästi kipeä, muistelen että synnytys supistukset olivat erittäin kivuliaita, jopa sietämättömiä (liekö johtunut käynnistetystä synnytyksestä, cytotec+oksitosiini).

Kuka täällä kirjoitti verenvuodosta.. Mulle on ainakin neuvolasta sanottu, että jos tulee kirkasta verta, niin pitää heti soittaa neuvolaan tai äitiyspolille..

Joo, antaa tän päivän olla. Oon niin turvoksissa että tarvin kohta dreenin joka raajaan. Käden puristaminen nyrkkiin sattuu eli en voi lähteä autonrattiin. Pulssi on levoton ja oon niin uuvuksissa, että pelkkä oleminenkin rasittaa.

Meen sänkyyn itsesääli-itkemään. :sad010

Voi Aretha ja kyfi ja muut jotka kärsitte turvotuksesta. Saatte mun sympatiat! Mä turpoon yleensä niin tosi helposti (ja paljon!) etten ymmärrä miten oon nyt loppuraskaudessa selvinny niin vähällä. Kai se mullekin ehtii vielä iskeä...

Voimat läks: aamulla spinnasin 30 min ja olin 1,5 h pihalla..
Nyt oon ihan kaikkeni antanut ja odotan vaan että ilta tulee ja pääsee sänkyyn!! :D

Yyyyh, ja olo vaan pahenee entisestään.. :/
Nyt mie niin yritän ottaa loppuodotuksen rennommin!!!

Mulla kans tuota turvotusta.... Pitänee kaivella taas mansikoita pakastimesta. Ananas ei innosta ja greippi saa hampaat vihlomaan.... Ja Rennie on myös jos ei paras niin ainakin toiseksi paras ystäväni.

Mies epäili, että onko mulla kuumetta. Ei ollut kuin 35,7 lämpöä. Ja nyt on pääkin kipeä. Makaan sängyssä kyljelläni tyynypino jalkojen alla ja imen vettä.

Aretha: mulla on paikat puutuneet jo jostain tammikuulta lähtien jollei joulukuulta. Ulkoista turvotusta ei ole ollenkaan. Mutta kyljellä makaaminen puuduttaa paikat ja samalla vedän kädet linkkuun ja rannekanavat ahtautuu. Nää vaivat on olleet oikeastaan yhtä kauan kuin ajoittain sakroiliitista ja liitoskivuista johtuvat selkäkivut. Öisin ojennan ranteet suoriksi ja yritän jatkaa nukkumista.

Onneksi ei närästä, on senttäs joku oire, jota mulla ei ole.

Eilen kävin nukkumaan jo 21, heräsin 6.00.. Vessan ja juomareissun heitin puol yhdeltä..
Vieläkin vois nukkua vaikka viime yö oli ihan hyväuninen..

Edit: hyvin harvinaista, nukuin vielä 6-8, eli nukuin 11 h!! Tällaista ei oo tapahtunut aaaaaaaikoihin!

Muokattu viimeksi:
Imin eilen jonkun 4 litraa vettä. Ehkä aavistuksen inhimillisempi olo, mutta jalkapohjat tuntuu edelleen siltä kuin olisi seissyt kaksi päivää eikä tyhjää kahvitermaria jaksanut kannatella yhden käden ranteella. o_O

Tänään mun on vain päästävä rattiin, koska oon sopinut treffit kahden ihanan ystävän ja niiden koirien kanssa ja tarvitsen nyt äiti-ihmisseuraa ja eläinten taputtamista. Ja ulkoilmaa. Ja pois täältä neljän seinän sisältä!

Miehen patistin jo hankkimaan parempaa seuraa illaksi, jos haluaa lähteä bändejä katsomaan. Mä en taida enää jaksaa seistä baarissa.

Autossa istuminen SATTUUU! Lantio aina ihan tulessa ku istuu autossa ja tuntuu et lantiossa on kauhee paine. Onneks täs ei pitäskään ku koko huominen mennä edes takas autolla.

Mulla jatkuu toi pienehkö verenvuoto jo neljättä päivää... Eilen illalla otin rennommin ni sitä tuli vaan enemmän! Taidan soittaa varmuudeks neuvolaan kumminkin vaikka ekaks mietin etten soittas. Kuitenkin viikonloppu taas edessä eikä sairaalareissu innostais yhtään. Toisaalta oon käyny siellä jo saman vaivan kanssa eikä sillonkaan mitään selvinny.
Mulla on myös ikenet vuotanu ihmeen runsaasti verta, hampaita harjatessa vaikka oon helläkätinen ja sitten välillä huomaan muutenkin. Mut eikai tää nyt varsinainen raskausoire ole...

Takaisin