Oireita

Toi imetyksen onnistuminen on ollu tän laiskan ja huonomuistisen äidin (ja vauvan) pelastus. Mitään pulloja en ois kuitenkaan jaksanu olla jynssäämäss jatkuvasti tai muistanu ostaa korviketta ja tissejä ei yksinkertasesti voi unohtaa kotiin ku lähtee johonki :rolleyes:

Mä oon imettäny kaikkia sinne reilun vuoden ikään ja siirrytty sit suoraan normimaitoon. Meillä vauvoille kehittyy jonkinlainen rytmi et illastakin nukkuvat jossakin välissä pitemmän tovin ja olen kylmän viileesti lähteny esim. uimaan ja jättäny iskän pärjäämään vauvan kanssa. Alkuun on ollu se yks purkki korviketta katastrofia varten kaapissa ja joskus oon lypsäny vähän hätävaraksi. Eipä oo tainnu koskaan tarvita vaan saanu vauvan tyyntymään hyssyttelyllä. Eli meillä ei oo kukaan syöny pullosta en tiiä oisko osanneetkaan :confused: joskus tais mies kokeilla hörpyttämistä ku olin poissa.

Kyllä, laiskan äidin pelastus todellakin! vielä jos tuolta selkäpuolelta tulis vaikka valmiita aterioita isommillekin- kyllä olis helppoa!:grin
Mulla on imetykset pidentyneet jokaisen myötä-viimeisin oli reilu puoltoistavuotta tissillä..eikä yhtään tuntunut ällöltä:grin. siinävaiheessahan se jo pärjäsi perusmaidolla ja lihasoosilla :p kun äiti oli pois mutta nukuttaminen oli varsin tissi-riippuvaista.

Mä luulen et iso halu imettää unohduttaa sen ällöyden. Ja kyl imetys on vaan niin helppoa pullotteluun verrattuna. Mut katsotaan miten käy. :)

Päähän koskeeeeee... Haluun ne optikolta ostetut lasit takas päähän............

Mun tissikipu vaan yltyy ja nyt on toinenkin puoli jo saanu puukoniskujen tuntusia kipuja osakseen. Sattuu kyllä niin ilkeesti että jos ei huomiseen mennessä helpota niin soittelen neuvolaan ja kysyn apua.

Toivottavasti saisit apua kipuhin! Auttaskohan se kaalinlehti juttu pappakonstina? :)

Taas alkoi tää ihmeellinen mahakipu. Nyt vasemmassa kyljessä, kylkiluiden alla... Inhottavaa!!! En nyt tiedä mitä tekisin tälle. Otin jo ummetuslääkettä jos siellä on taas joku suolenmutka litistyksissä... En taida uskaltaa syödä nyt tota auramakkaraa ja ranskiksii kun on aika tuhtia kamaa :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mulla on oikeestaan koko raskauden ollu ummetusta..levolacia on mennyt aika monta pulloa! Vauvan liikehdintä on tehnyt kipeetä ja neuvolassa sanoivat että voi johtua siitä ku suolet täynnä kamaa. Sanoi kans että pitkään jatkunut ummetus voi olla este alatiesynnytykselle (!!). Ei muuten perustellu että miks..

Öööö, johtusko sitten samasta syystä, että suolisto täynnä kamaa? Vaikuttaako vauvan laskeutumiseen synnytyskanavaan? Tai ponnistamiseen? Veikkauksia vitosella...

Jotkut viisaat sanoo, että sitruuna auttais ummetukseen. Eli sitruunamehua aamulla tyhjään vatsaan ja sit tietty luumut yms on näitä perinteisiä konsteja. Ite käytän joskus lasten vessajakkaraa jalkojen alla ku istun pöntöllä, jos maha on kovalla. Oon niin lyhyt ni jalat jää muuten "roikkumaan" ku on se jakkara jalkojen alla ni lantio on paremmassa kulmassa.

Jep, jalkojen nosto ylemmäs helpottaa muakin vessassa päkistellessä.

Liika kuitu voi joskus pahentaa ummetusta, mutta kun muistaa juoda paljon niin kuidun pitäisi kyllä auttaa. Rasvalisäyskin voisi toimia. Itse sekoittelin joskus leseitä ruokaöljyyn ja huitaisin "herkun" kurkkuuni. Aika nopeasti tehosi.

Onko nämä nyt niitä liitoskipuja? Kun lantiota koski/pakotti ennenkuin olin aamulla edes sängystä noussut? :O
Nyt ei satu, mutta 'tuntuu'.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Käytiin eilen pienellä kävelylenkillä ja ihan rauhakseen. Kirppu paino kokoajan ilmeisesti selällään masun vasenta puolta ja tämän takia ei voinut edes reippain askelin kävellä. Loppumatka meni pysähdellessä ja "ähistessä" ja kotona suoraan sohvalle lepäämään. Yöllä sit vessan noustessani huomasin, että nivunen on kipee ja vasen jalka ei kunnolla liikkunut. Tästäkö nää loppuraskauden löystymiset ja krakaamiset alkaa.... ?

Mua pelottaa että tää vauva menee yliaikaiseksi :D Mulla ei nimittäin ole liitoskipuja kuin öisin kun vaihdan asentoa.. Muuten päivät menee ilman kipuja, ellen makaa 12 h putkeen, mitä ei käy edes öisin :'D
Niin, mietin että onkohan mun lantio tuolta sisältä levinnyt yhtään kerta kipuja ei ole???
Ainakin housut jouduin jo rv 8 vaihtamaan kasvaneen lantion takia, mutta entä noi sisäpaikat? Huoah, kaikkea sitä kerkeää vielä toisenkin raskauden aikana miettimään, ekassa olisin vain ollut kiitollinen näistä kivuttomuuksista.
Mun selkä ei vieläkäääään ole ollut kertaakaan kunnolla kipeä, esikoisesta olin jo niin aikaisin huonossa kunnossa, ja nyt kokoajan mietin "pitähään nyt jossain mättää tälläkin kertaa" :S

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

liisaa: Miulla on lantio levinnyt iha selkeesti. Eikä miullakaa oo hirmusia kipuja ollut. Välillä vihlasee, mut ei häiritsevästi kuitenkaa.. Ja siis hyvin harvoin vihlookin.

Mitä näihin liitoskipuihin vois ottaa? Tuntuu että pimppi halkee. Käveleminen sattuu, ylipäätään kaikki liikkuminen sattuu. Alkaa jo itkettää, kun ei voi mitään tehdä kuin etanan vauhtia. :sad001

Tee aretha niinkun mullekkin neuvolassa sanottiin että "koviin kipuihin voit hyvin ottaa panadolia 1g".
en tiiä itkeäkö vai nauraa joka kerta kun kuulen ton panadol kehotuksen.
Joo, se on hyvä lääke, jos a) oot lapsi tai b) otat sen jonkun OIKEAN lääkkeen lisäksi.

Mulla myös melkosen haastava kotiintulo hyvin maltilliselta kävely/kauppareissulta, takastullessa toi mäki ennen kotia tuntu Mount Everestiltä.
Liitoskivut ja supistukset on ihana yhdistelmä.

Panadol on kyllä ihan vitsi. Äitipolilla antoivat Litalginia ja senkin tehon huomaamiseen meni pari tuntia.

Mä en oo enää pitkään aikaan ottanu panadolia kivuista huolimatta. Se ei auta tarpeeks niin en haluu turhaan nappailla niitä! Musta on oikeesti aika naurettavaa ettei oo mitään toimivampaa särkylääkettä mitä vois raskauden aikanakin syödä. Tää on kuitenkin monille aika kivulias elämänvaihe niin luulis että jotain helpotusta yritettäis kehitellä...

Ja Litalgin oli mulle ihan liian vahvaa kamaa. Oksensin ihan hulluna vartti piikin jälkeen (korjaan: laittoivat sen suoraan tippaan). Hoitajat väitti vaan, että johtuu kivusta. Kipu oli kyllä siinä vaiheessa jo kadonnut.

En oo paljoa vahvoja lääkkeitä käyttänyt enkä halua käyttääkään. Panadol 1g tehosi mulla ihan hyvin ikäviin jälkisupistuksiinkin, vaikka toki sain sit myös Pronaxenia välillä. Litalginia ne siihenkin olis ekana antaneet.

Äitillä puhe alkaa puuroutua jo Burana 800g ottamisen jälkeen. Me ollaan vähän herkkiä näille lääkkeille.

Toisilla taas on sit toleranssia enempi.

Takaisin