Oireita

Tää ummetus. Tään aamuinen käynti oli ilmeisesti esimakua synnytyksestä.........

Turvotus, mulla menee kaulanauha omasta takaa??? ;)
Ps. Mulla tulee niskaan kohta raskausarpia, joku puhui että miten voi tulla kainaloihin niin miten voi tulla niskaan / hartioihin? :D
Ei ole vielä muualla arpia.,
Epäilen että treenaus ja hormonit kerää nestettä lihaksiin enemmän ja sit noi repeää ja tulee arpia :D
Kaikkea sitä.. ImageUploadedByVau Foorumi1393150818.286905.jpg

Mullakin on öisin vatsa kipeä kun nousee vessaan... Nukun varmaan pitkään samassa asennossa et sit kun lähtee niin jotenkin tuntuu kans et olis "väärässä asennossa". Selkä on iltaisin väsy ja lonkat paukkuu öisin... Pakarakivun yhdistän edelleen SI-niveliin. Välillä tuntuu et jalka ei pidä kun pakarasta, keskeltä ja syvältä säteilee kipu jalkaan.. Ja sama oli viime raskaudessa. Silloin niin pahana että kävelin kuin pingviini!

Jostain oon kuullu että näkö voi huonontua raskauden aikana ja mulle on kai käyny niin. Mulla on viimeks mitattu vaivaset -0.5 vahvuutta mut oon hommannu lasit autoilua varten.

Nyt oli pakko kaivaa lasit esiin kun katottiin telkkua, tekstit meni puuroksi. Toivottavasti tää on ohimenevä ilmiö, oon aatellu et toi miinusnäkö alkaisi tässä ikänäön kohta kolkutellessa nurkan takana korjaantua eikä suinkaan huonontua.

Ällövaroitus ennenkuin herkemmät lukee..

Mutta vaikka tää onkin toinen lapsi tuloillaan, en vieläkään ole varma, miltä limatulppa näyttää tai mistä sen tietää, että se on irronnut? Esikoisen synnytys käynnistettiin rv 42+0 lääkkeillä se alkoi sitten vesien menolla..
Tänään huomasin alushousuissa limaisen klöntin, siinä ei ollut verta, vain paksua limaa, venyvää. Pitäisikö alkaa huolestua? Tänään rv 27+2

Mua sattui kun tulppa lähti synnärillä..
Tulppa oli mun mielestä hyvin iso, ei mikään 2 cm kokoinen limaklöntti.. Ja siinä tulpan päässä oli veririhmastoa..
Tulppa voi irrota osittain tai vähän kerrallaan, multa lähti kokonaisena..

Täälläkin venyvät limat irtoilee jo, mut en huolestu jos ei verta näy. Aiemmissa ollut samaa hyvin pitkään ennen tositoimia. Vasta synnytyksen käynnistyttyä lima on muuttunut veriseksi.

Kuten aiemminkin olen kirjoittanut niin limaa on täälläkin tullut! Paksua ja venyvää... Silloin kun on supistellut enemmän ja joskus seksin jälkeen. Nyt ei ole muutamaan viikkoon tullut.

Mulla tulee varsinkin seksin jälkeen sellasta tönkköä limaa. Mut ei se kyllä mälliltäkään vaikuta. En ole edes osannut huolestua, eikä se varmaan tässä vaiheessa mistään vakavasta viestikään. Toivottavasti.

Onko muilla ollut seksin jälkeen vuotoa? Sellainen pieni tuhruvuoto nyt ei paniikkia aiheuttaisi, mutta eilen tuli kyllä ihan selkeästi enemmän aivan kirkkaan veristä vuotoa. Voiko kuivien limakalvojen nirhaantuminen rikkoa niitä pintaverisuonia? Verenvuoto loppui kyllä päivän mittaan ja mahassa ollaan samanlailla aktiivisia kuin aikaisemminkin. Ja siis verenvuoto "paikannettiin" seksistä johtuvaksi. Enemmänkin häiritsee se veren määrä!

Mä kyllä soittaisin neuvolaan tai äitipolille, jos verta olis tullut. Mulla ei viime raskauden aikana, eikä nytkään ole koskaan seksin jälkeen ollut veristä vuotoa..

Jos verenmäärä on suuri, sanoisin että jo teelusikallinen ois outoa..
Nirhaumista tulee vaan muutama tippa valkovuodon mukana ja se on vaaleanpunaista.. Mulla tuli ekassa raskaudessa sitä usein seksin jälkee..

Mulla tuli joskus aiemmin seksin ja jopa pelkän orgasmin jälkeen verta, mutta ei kovin paljon. Soitin äitiyspolille ja sanoivat, että on ihan normaalia, kunhan ei lisäänny menkkamaiseksi tai jatku pitkään. Limakalvot on verevämmät ja pienet suonet siellä katkeilee ihan itsestään.

Mä en enää pärjäisi ilman Anita-vyötä. Ne päivät, kun se on pesussa, ovat tuskaa – ja etenkin niiden päivien jälkeiset yöt. En pidä sitä mahariepua mahan päällä, koska en sitä tarvitse, vaan se taittuu ihan kätevästi siihen lantio-osan päälle.

Ele: Mulla tuli viime raskaudessa tollasta pientä veristä vuotoa seksin jälkeen. Mut siis oli tosi pientä eikä kestänyt kauaa. Silloin osasin sen kanssa paikallistaa seksistä johtuvaksi, koska sitä tuli vain seksin yhteydessä/jälkeen. Jos oot huolissas ni kannattaa toki soittaa vaiks äitiyspolille tai neuvolaan. Sielt ne osaa sit kertoo varmasti, onko se heidän mielestään normaalia.

Ele, mulla myös tuli verta seksin jälkeen kerran. Soitin äitiyspolille, sanoivat, että jos tulee enemmän kuin kaksi siteellistä kirkasta verta, niin sit sinne. Eipä tullut niin paljoa ja päivän mittaan veri muuttui ruskeammaksi, joten tiesin et on tyrehtynyt. Pelästyin kyllä kauheasti!

Tää hikoilu on naurettavaa. Nyttenkin pidän jalkoja patja rullan päällä eli jalat on melkein kattoo kohti. Ja miu läppäri roikkuu jaloissani ilmassa.. Nii nihkee iho, et pitää läppärinki ilmassa!

Hikoilu on hanurista todellakin. Ärsyttää kun koko ajan hiottaa. Ja varsinkin jos janoon juo kylmää vettä, ni voi saman tien menneä suihkuun juomaan. Kai se on mentävä yöksi parvekkeelle nukkumaan... keletanattu :mad:

Ainiin. Näköjään kaks päivää töissä putkeen saa supparit innostumaan. Oli pitkä viikonloppu - ei tainnu olla kun pari koko aikana. Tänään on sit krampannu senkin edestä. No, huomenna etäpäivä niin voi kölliä yöpuvussa kyljellään vaikka koko päivän.

Takaisin