Oireita

mulla oli sillon aiemmin virtsakivikohtaus. Munuaisia ultrattiin ja otettiin verikokeita ja se kipu oli pahempaa kuin synnyttäminen.

Outoa etteivät tutkineet tarkemmin, et jos virtsateissä on jotain. Juo paljon, se ainakin auttaa, jos niissä on jotain häikkää. Vauvahan voi tietty vain painaakin niitä, jolloin virtsan kulku ajoittain estyy ja se aiheuttaa kipua.

Kiitos infosta! Kyllä mä sinne soitan takas, että ees ultraisivat, että tarvi kotona arpoa ja stressata, että mitä tässä vielä tapahtuu! :/

Vieläkin supistaa.. Pitää varmaan hakee neuvolasta saikkua maanantaina. Ei taida Tää mamma olla työkuntonen. Plaah..

Onko muuten muilla vielä ollut pahoinvointia? Se alun jatkuva etova olo on kaikonnut mutta edelleen tulee silloin tällöin aika inha olo. Varsinkin jos on kova nälkä tai tullut vedettyä höttöruokalinjaa. Hetken aikaa meni etten huomannut huonoa oloa mutta varsinkin tänään on alkanut öllöttää heti kun edellisestä ateriasta on kulunut yli tunti.

Mulla ei ollut alussa pahoinvointia juuri lainkaan, mutta edelleen mulle tulee autossa silloin tällöin täysin yllättävä matkapahoinvointi. Raskauden toistaiseksi ainoa oksennus tuli joskus viikon 22 tienoilla huoltoaseman pihaan.

Lonkat tosiaan ollu meleko kipiät ajoittain ja tän päivän maalaus urakan jäliltä sit niin kipiä että hyvä et sohvalta ylös pääsee. Laitoin nyt ton anita tukivyön ja tuntuu heti paljo paremmalta!ei juili läheskään niin paljoa!onkoha noista maalihuuruista kui haittaa..?Meillä ku onnyt koko talo maalattuna makkareita lukuun ottamatta..eli oon nyt koko ajan täällä huurujen keskellä. Poju ollu tosi hiljanen tänään,muutama liikahus sillon tällön tuntuu.onkoha mamma rehkiny jo liikaa tänään?!

Mullakaan ei oo missään vaiheessa varsinaista pahoinvointia mutta matkapahoinvointia kun tulee muutenkin helposti niin se on kyllä raskauden aikana vaan pahentunu. Ykskin onnibussimatka tre-hki oli täyttä tuskaa ja sen jälkeinen automatka bussilta kotiin vielä tuskasempi kun piti pysähtyä kesken ajon oksentamaan :S

Mulla tuo huono olo aterian jälkeen tulee, jos verensokerit pompsahtaa liika korkealle vääränlaisesta ruuasta.

Aiemmissa raskauksissa on ollut "aamupahoinvointia" pitkin raskautta.

Mulle tulee myös autossa aina huono olo, jos joku muu ajaa ja vielä helpommin näin raskaanaollessa.

Huono olo voi liittyä myös siihen et masuun ei mahdu sitä tavaraa niin paljon, kun vauva painaa siihen.

Lyyti, maalihuurut voi olla haitallisia, mutta se riippuu aika paljon maalista. Vesiliukoiset seinämaalit on yleensä liuottimettomia ja siis aika ok. Tärpättiohenteisten kanssa ei kannata pelleillä, ja joka tapauksessa on varmasti hyvä idea tuulettaa nyt kunnolla, onhan kaikissa maaleissa monenlaista kemikaalia. Pane mies töihin, jos on vielä paljon maalaushommia jäljellä!

Vesiohenteinen maali on mut kyllähä neki haisee. Laitetaanpas vielä läpivedolle et vähä tuulettus.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla lentelee satunnaisesti laatat, jos oon nukkunu huonosti useamman yön. Hampaita pestessä tää efekti voimistuu. Varsinainen pahoinvointi loppu varmaa kuukaus sitte, mut nyt närästyksen takia suuhun nousee hapanta lientä silloin tällöin.

Mulla alaosasto aivan turvonnut ja nyt ollut välillä kipeä. Nenä verestää. Tällä viikolla parina päivänä on ollut pahoinvointia, mutta en ole onneksi oksentanut. Pelkäänkin, että ei kai se oksentaminen ala taas uudestaan. Kahvi haisee edelleen aivan viemäriltä ja purukumin haju on jotain järkyttävää. No, mutta enää n. 12 viikkoa jäljellä!

Oon miettiny kalusteiden maalaamista nii riittääkö millainen hengityssuoja hommaa? Tääl kerta otettu puheeks pensselöinti :)

Mulla ei oo myöskää pahaa oloo. Mulla on aina liian kuumas autos tullu huono olo et ei sekää poikkea normeista..

Liuotinmaaleja varten tarvitaan tosi järeä hengityssuoja, koska tavallisesta hiukkassuodattimesta ei ole siinä mitään hyötyä. Koko- tai puolinaamari oikeilla suodattimilla. Teratologisesta tietopalvelusta saa varmaan lisätietoa, mutta mä arvelisin että ne suosittelevat vaan unohtamaan huonekalumaalit toistaiseksi.

(Terv. nimim. "maalari-isoisäni tuhosi aivonsa liuottimilla")

Jep jos ei oo vesiohenteinen ni tarvii sen puolimaskin ja aktiivihiilisuodattimet. Maksaa hunajaa et jos ei vesiohenteista käytä kannattaa antaa jonkun muun maalata jos ei niille hengityssuojille ole myöhemmin muuta käyttöä.

Ei ole enää ollut pahoinvointia sen jälkeen kun se vkolla 13 loppui (jos ei laske sokerirasituksesta johtuvaa etoavaa oloa) ja toivottavasti ei enää tulekaan. Mies juuri tänään sanoi,että sä oot päässy kyllä todella helpolla,et oo ainakaan paljon valittanu mistään. Vaikka tässä on ollut pitkä vaihe kun on nauttinut ja iloinnut että saa olla raskaana ja on ollut hyvä olo,niin nyt on tullut sellainen olo,että voisi se pieni jo kohta tulla. Ei oikein enää jaksa. Tai sitten olen jo niin malttamaton odottamaan pienokaista! :)

Täällä tää edelleen makaa kauheissa kivuissa. Viimeyönä herännyt tunnin välein alavatsa/alaselkä kipuun oikealla puolella edelleen vaikuttaa. Menee jo kovien kipujen puolelle, menkkakivut jäävät kakkoseksi.

Äpolille soitin taas, missä ne viimeks epäili umpparia. Tällä kertaa siä vastas joku joka toivottavasti ei tuu oleen mun kätilö koskaan.. neuvona oli "ota panadolia"

Itkettää tää touhu,mä en jumankauta turhasta valita. En pysty käsittää, että miten huonosti vklpna saa apua. Onneks neuvola aukee huomenna, tosin sinnekkin voi soittaa vasta 11.. sen tädin ylihössöttäminen kuulostais tässä tilassa ihanalta.

Mimmma, mene päivystykseen. Jos noin kovia kipuja on, niin mä ainakin soittaisin myös sinne. Jos ei ihan Panadolit riitä, saisit ainakin arvion siitä, et mitä voisit ottaa ja mistä kivut johtuvat.

Asiasta kukkaruukkuun eli pahoinvointikeskusteluun. Mä oksensin rajusti viikoilta 6-22 sellaiset 3-12 x päivässä, edelleen sen jälkeen joka päivä huonoja oloja ja töissä hengittelen ikkunan läpi raitista ilmaa. Pari kertaa ollu kotipäivällä töistä (lähtenyt kesken työpäivän) ja kerran viikon saikulla kun oksensin ja selkä oli tulehtunut ja migreenit päälle, muuten oon sinnitelly töissä naama kalpeena. Taitaa nykyinen huono olo johtua siitä, että verensokerit heittelee. Mutta toinen kolmannes oli mukavinta aikaa kaikin puolin kun pystyin urheilee 5 x viikossa ja nyt kun tää pirun selkä taas tulehtui, niin arvotaan voinko mä olla vielä sen 5 viikkoa töissä ennen äippälomalle jäämistä.

Jos on pelkällä puupinnalla niin hyvinhän siihen voi laittaa vesiohenteista huonekalumaalia :) Ne on vaan hankalampia maalata (tulee helpommin epätasaista, siveltimen jälki näkyy) ja tietty jos on joku öljy tms. niissä jo pohjalla niin ei oo takuita tarttuuko päälle vaikka kuinka hiois vanhat pois ensin.

Takaisin