Oireita

Sarra, suonikohjuja voi vissiin ehkäistä tukisukkahousuilla...eh, ei oo tullut hommattua- itse vältän vaan katsomasta/silittelemästä omia jalkoja..sekin auttaa:).
kolme raskautta meni "täydellisillä jaloilla" ja sitten ne pamahti..hävis tässä välissä mutta nyt taas lisääntyvässä määrin- HYI ETTÄ mä inhoon niitä:mad:. yritän lohduttautua että ne kyllä hälvenee sitten vauvan synnyttyä, mutta mutta.. onhan ne vähänkun tatuointeja, ehkä sitä voisi kuvittaa jalkansa köynnöstatuoinneilla sitten ensi kesänä..tai lisätä vaan lehdenkuvia noihin valmiisiin köynnöksiin..

Tissit kutisee ja maha kutisee. Varsinkin alavatsa.. rasvaan kerran päivässä suihkun jälkeen ja miun mielestä auttaa pahimpaan kutinaan...
Mie ostin Carriwellin mahatuen ja voi kun suurin alavatsan kiristys on poissa. Sekä ristiselkä on vähemmän kipeä.
Ja miulla kipeytyy alapää siitä turvavyön alentajasta.. tuntuu pahalta jopa kävellä, kun oikein kipeytyy... :/

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Minä näen ekaa kertaa napani pohjan. :grin Millanenkohan se mahtaa olla loppumetreillä. Toisaalta mielenkiintoista seurata miten kroppa muuttuu ulkoisesti. Minulla ei ole koskaan rinnat roikkuneet,mutta NYT ne roikkuu oikeen urakalla. No ei ihmekkään kun painavat ihan älyttömästi ja ovat muuttuneet kovemmiksi. Ja kasvaneet myös leveyssuunnassa. :confused: Ummetusta ei luojan kiitos ole ollut,johtuu varmaan aamuisesta kahvikupillisesta. Alaselkä alkaa särkemään jos paljon on jalkojen päällä päivän aikana tai istuu pitkän matkan autossa.

Vatsa kutisee mullakin välillä,välillä rasvaan,välilä en.

Miksiköhän tisseihin, tai oikeastaan melkein tonne kainaloon pukkaa raskausarpea vaikka mun mielestä tolla osastolla ei oo tapahtunu yhtään mitään kasvua. Sama kuppikoko menee inan tiukempana päälle eli ei oo rinnat paisunut. Saati sitten kainalot!

Mahaa kutittaa kyljistä ja navan ympäriltä. Rasvailen kookosöljyllä ja Abo basellaki päivittäin. Tänään kihnutin töissä toista kylkeä ja nyt illalla siinä on fritsun tapanen hiertymä. Ihan kummaa. Pelottaa et tästä kutinasta alkaa raskausarpien syntyminen. Tietääkö joku onko tää nyt sitä? Napakoru on alkanu hassusti killumaan navasta, pitäs silleki keksiä ratkasu et hankinko raskausajan korun(lienee turhuutta) vai suosiolla otan pois.

Itse joskus raskausarpia saaneena ni voin kertoa, että itellä toi kutina viesti just niiden tulosta.. Lisää en niitä oo saanu tän raskauden aikana ja kyllä nää vanhatkin riittäisivät vallan mainiosti.

Onks kenelläkään syntynyt uusia ruoka-aine allergioita? Mä oon huomannu etten voi edes vilkaista vehnätuotteisiin päin, kun vatsa jo turpoaa äärettömiin mittoihin! Siis ihan tajuton turvotus, tukala olo, vääntää ja ilmaa tulee molemmista päistä. Ei ennen ollu mitään ongelmia. Voiko tästäkin nyt syyttää raskautta o_O

Huihuihui, mä ainakin luovuin napakorusta kokonaan (vaikka kovasti uhosin ettei näin käy :D) hankin sit raskausajan napakorun ja laalaa.. 8)
sellasen saa aina uuden, jos tahtoo :) mulla on ainaki napa pulpahtanut nii ettei se tässä ees menisi :) saatika sit kiva jos se jotenki pääsis repeämää :/

Kaveri sano myös, että loppuraskaudesta sitä alkoi ihan vaa sattumaan napaa, tuskin ees johtui napakorusta:) mutta hän sai mielenrauhan ku kaikki ylimääräinen ärsyke oli poissa :)

mua itkettää koko ajan. ihan sama mikä leffa tai tv-sarja niin löydän siitä jotain itkettävää. kaikki arkiset tilanteetkin itkettää. itken kun tiskaan! Itken kun pesen hampaita. en ees tarvii mitään syytä kun itken vaan koko ajan. mua ärsyttää!!!

ja mitä tohon kutiamiseen tulee niinmä herään usein yöllä siihen et raavin kylkiä tai tissejä. varsinkin tissit kutiaa tosi paljon. raapimisesta jää kyllä rumat jäljet, mutta raskausarvet ei oo vielä päässy yllättään. onneks!

Mun napa on nykyään jo uloke :grin

Tota paineentunnetta mulla ei oo ollu koskaan. Ei oikeestaan edes synnytyksissä :oops: Ponnistustarve on kyl tullu, mut ei mitään erityistä painetta. Ehkä oon jotenkin poikkeava...

Tämä ei ole pelottelua: Muistakaahan kutinasta kärsivät, että myös raskaushepatoosi on mahdollinen. Yleensä siinä kutinaa on myös kämmenissä ja jalkapohjissa. Puhkeaa yleensä vasta 30. rvn jälkeen.

Itsellä alaselkä välillä vähän nikottelee. Voi kipeytyä tietyissä asennoissa ja paukkuu ja rutisee liikkeelle lähtiessä. Sen kanssa pärjää ku metkut tietää. Uusi oire, jota ei ole ollu aiemmissa raskauksissa, on kiristys vatsalla. Viime vkonloppu oli kovin aktiivinen eli kävelin, seisoin ja nostelin paljon ja sitten tosiaan alko vatsan vasemmalla puolella vähän navan yläpuolella outo kiristyksen tunne. Tuntuu kuin ihon pinta kiristäisi, ei syvemmät kerrokset. Istukka takaseinäsää, joten ei siihenkään pitäisi liittyä. Su illan oli tosi inhottava olo ja lähinnä vaan makoilin, levossa ei niinkään tuntunut ja kun kädellä painoi tuota kohtaa niin helpotti. Kun nukuin yön niin tunne oli poissa, eikä ole uusinut. Onko muilla ollut vastaavaa?

Mainoksen uhri, bepancare löysi tiensä mun kauneuskaappiin tänään! Kuulemma aivan uusi tuote markkinoilla, käskettiin apteekkiin tulla antaa palautetta, miten toimi. :) tosin en tiiä onko mun iho edes raskausarpi herkkä? Ei niitä ainakaa ennestään löydy. :) multa löytyy myös weledan öljy mikä ehkäisee arpia, muttaku ei se perkule imeydy millää:)

Tällä purkilla oli hintaa 24,80e :)

Mä ostin mimma samaa eilen :) ei oo yhtään arpia vielä mutta totahan onki hyvä käyttää ennaltaehkäsevästi. Toivottavasti on hyötyä!

Mun mies sanoi tuosta mainoksesta eilen iltana, että onpas siinä iloinen masu ja vilkaisi mua jotenkin merkitsevästi.. En oikein ollut "iloinen masu" -tuulella eilen, kun masu lähinnä ahdisti vaan..

huihuihui, mä otin napakorun pois jo monta viikkoa sitten :( en ois halunnu mut napa tuli tosi kipeäksi ja lävistysreikä tulehtui, eli vaihtoehtoja ei jääny (mun mielestä se raskausajan napakoru oli ihan huuhaaa, venyttää vielä enemmän jotenkin tota nahkaa...)
napakoru ollut mulla siis sen 11 vuotta, aina ihan oireettomana mut masun kasvua se ei nyt sit kestäny. pitää hakee sit uus ku on vauva tehty ;) tai pari ;)

raskausarpi asiaan sen verran, että mun siskolla yhdessä raskaudessa arvet tuli just ennen synnytystä (la:aa), about jotain viikkoa ennen.... et se voi repee se nahka vast ihan loppusuoralla, kannattaa siis rasvata ennalta urakalla, enkä silti kyl tiedä miten paljon siitä hyötyä on.... huoh, ei oo helppoo :D

Mulla on ollut napakoru 11 vuotta, ja viime raskaudessa otin pois rv 20 ja laitoin rakas puoli vuotta synnytyksestä, läpi meni ;) Ainoa juttu oli se, että mun mahan nahka venyi niin paljon ettei mun napa enää ikinä näytä hyvältä korun kanssa, tai ilman korua.. Pidän korua itseni takia, koska en osaa olla ilman..
Nytkin otin sen jo aikaisin pois, katsotaan pärjääkö ilman sitä tulevaisuudessa :)

Heh, eipä tullu mieleenkään et se napakoru ei välttis enää näytä niin kivalta raskauden jälkeen, et tiedä vaik en sitä enää koskaan tarvikaan :grin Mä otan sen kans kyl suosiolla pois ku alkaa vaivaamaan, en haluu tuhlaa rahoja siihen raskausnapikseen.

Onko hymykuoppa nivusissa, alavatsassa vai missä eniten?
Mulla on nyt pari päivää taaas supistellut kivasti ja samalla alapäätä vihlonu ja alavatsaa, inhottava tunne!

Mä en ikinä olis uskonu että oon näin vaivanen raskausaikana, tää vaan vahvistaa sitä ajatusta mikä oli jo ennen raskautta et yhteen lapseen saa jäädä mulla :) Reilu kolme kk vielä,miten tää aika matelee vaan! Ja jos kovasti pahenee olot niin ei kyllä pysty tekee yhtään mitään lopussa hyvä jos jotenki selvii... :)

Eikun onhan mulla melkee 4kk vielä... :/

häpyluu ja nivuset vaivaa ihan hulluna! ja nyt on viimesen tunnin aikana tullu jo 5 napakkaa supistusta niin olo alkaa olla tosi tukala.

Toi kuulostaa tosi hurjalta, hymykuoppa! Ootko kysynyt äitipolilta tai terkalta että pitäiskö selvittää syy jos on kipua ja supistuksia?

Niinhän jossain sanottiin että melkein kaikki jomotukset ja vihlomiset voi olla ihan normaalia ja kuulua asiaan mutta mun mielestä ei kannata kauhean pitkään kärsiä jos vielä jatkuu.

Juu no mä tässä makoilen kotona ja koitan saada oloa helpottaan vaan lämpimällä kauratyynyllä, mutta jos sama meno jatkuu iltaan niin sit saatan kaivata ihan jonkun asiantuntijan mielipidettä. Ei nyt niin paljon satu että olisin ihan hädissäni, mutta ei tällasissa kivuissa varmaan tuu uni silmään ainakaan....vähän huolestuttaa että miten nää supistukset nyt tulee näin säännöllisesti, mutta ehkä ne kohta helpottais.

Takaisin