Oireita

Nyt on kaksi yötä ollu paineentunnetta pyllyssä. Edellisenä yön se meni ohi, mut nyt ei oo menny. En tii johtuuko kakasta, eile oli kyl ripuli ja tänää vaa papanoita ja edellee pient painetta.. ei oo enne ollu. Neuvolast sanottiin jos näin on nii sairaalaan, muttei oo mitää muuta oiretta. Pitää kahelt toista soittaa neuvolaa ja kysyy. Tää paine on kyl vähä sen tapasta, et uloste painais.. Paha ite sanoo mitää ko ei oo enne ollu tällästä.. ja tosiaa suppareit tai kipuja ei oo. Pe ois neuvolalääkäri eka ja vika sellanen. Ärsyttää ko ei oo käsikirjoitettuu tää raskaus ni ois iteki kartalla mitä ja miks ja mikä harmitonta jne.....

Hienoa suski että vuoto on loppunut, antaa varmasti jo paljon toivoa-ja että kortisonit on keritty antaa-päivä kerrallaan sitten vaan!
miten tuo napasuonen puuttumien vaikuttaa? onko "pikku ihmeen" kasvu hidastunut sen johdosta?
Voimia jokaiseen päivään, on kyllä vaikea kuvitella millaista taistelua elämästä varmasti käytte nyt läpi!

En ees löyä foorumilta enää osioo mis asiantuntijat vastaa. Äitini sanoi et paineentunne kuuluu loppuvaihees asiaan.. Googlest en löytänyt mitää mielenrauhaa auttavaa.. Pitää oottaa viel et voi soittaa neuvolaa. Ei kehtaa lähtee päivystykseenkää mahdollisest pelkän hätähousuilun takia.. ku ei oo edelleen mitää kipuja. Voiha veen paineentunne.. joko se on täs vaihees normia..

Mannaryyni. Mulla on myös tuota paineen tunnetta pyllyssä. Sitä ilmenee myös levossa, mut esim kävellessä enempi. Nyt on alkanu mulla kaikki liitoskipu vaivat, alaselkäsärky ja tuo paine persuuksissa. Ilmeisesti vauva vaan myllää sillä puolella ja se tuntuu sellasena paineena. Ja sit just voi liittyy noihin kakkahommeleihin, et jos suoli on täynnä niin tuntuu enempi.

Että kattele rauhassa ja jos muita oloja eli supistuksia tulee niin meet sitte näytille.

Potkut on kyllä tuntunu todella ylhäällä, et epäilin sitäkin et jos se on pää alaspäin, et jos se painaa peräsuolta. Ja äsken löysin jonkin jutun missä luki, et jos on ollu ummetusta niin verisuonet löystyy enempi ja sekin voi aiheuttaa paineentunnetta mikä sit pahenee loppua kohden. Mut kiitos vastauksesta. Pitänee soittaa silti kyllä oman mielenrauhan takia.. Mut ilmeisesti siis kaikki ok. Inhottava tunne vaan tos peräaukon seutumilla.. Ja seki lisää paniikkia, kun sanottiin jos on paineentunnetta niin heti lääkäriin, mut muistaakseni siinä piti kyllä olla menkkamaisia kipuja ja muutakin..

Tää aika menee hiton hitaasti ko oottaa jotain, kuten tuota hitsin neuvolan soittoaikaa!

Voimia Suskille ja vauvalle masuun! Henkisesti varmasti ihan kamalan rankkaa nyt! Hyvä et verenvuoto loppunut. Toivotaan, et viikot nyt kuluisi nopeaan ja vauva pysyisi massussa mahdollisimman pitkään. Oot siellä hyvässä hoidossa! :love2

Soitettu. Jos pahenee ja muita oireita tulee, mutta muuten voin odottaa perjantain neuvolalääkäriin.. :)

Siis mitä ihmettä mä voisin enää parantaa mun ruokavaliosta, että toi maha rauhottuis ja toimisi??
En syö mitää rasvasia/pikaruokia, mausteisia, makeisia tms, vaan puuroa, marjoja, mysliä, viiliä, jugurttia ja mahollisimman mautonta kotiruokaa. Niin miksei tää asetu yhtään :(
Niin jumalattoman ummella, ja joka päivä kipeenä.
Miten ihmeessä muut vetää raskausaikana karkkeja ja sipsejä ym epäterveellistä ja painoa tulee liikaa, ja mä elän ku mikäkin terveysintoilija ja silti kärsin ja painoa ei nyt tuu kyllä yhtään :(

Edit. piti tulla liikuntaan ja ravintoon, mut olkoo ny tässä ketjussa.

Pääsenkin tänään jo kotiin, kun vauvalla kaikki hyvin ja vuoto ei ole uusinu. Ainut vain että kotonakin oltava vuodelevossa, eli en saa poistuu neljänseinän sisältä. Ens viikolla tullaa uudelleen ultraan tarkistamaan tilanne ja katsotaan jatkuuko vuodelepo vai mitä tapahtuu. Nyt vain peukut pystyyn että PikkuIhme pysyy masussa vielä monta viikkoa. Tuota napasuonta kuunneltiin niin siellä virtaus kuulosti hyvältä ja kasvu ollu normaalia :)

Hyvä, että pääset kotiin! Toivottavasti tilanne tasaantuu ja saat viikon päästä jo liikuskella.

Tuli muuten vielä mieleen tuosta paineen tunteesta, et kun mulla on näitä häpyliitoksen kipuja niin se lantiohan menee tuonne peräpuolellekin ja löystyy sieltäkin. Että itsellä se kipu on joskus kai sitäkin, et kun kokonaisvaltasesti tuo lantion alue ja alaselän nivelet höllääntyy, niin tuntuu vaikka minkälaista kipua ja painetta.

Soitin itsekin neuvolaan, kun mun alaselkä on kipeä ja naksuu kävellessä ja on kolmen viikon päästä pojan leikkaus tulossa, et onks mun pakko mennä kykkimään ja nostelemaan töihin. Pelkään et mulla hajoaa jotakin tuolta, jos meen töihin edes kokeilemaan olemista, niin mites sitten olen hoitamassa leikkauspotilasta... No sain saikkua. Pikkusen sellanen luuseriolo, mutta nyt on poika etusijalla, ja sitä kautta oma jaksaminen, et pystyn sit olemaan, et ehkä annan itselleni anteeksi tämän..

Mulla on alkanut vaivaamaan tuo häntäluu. Viime talvena kaaduin suksilla ja silloin se oli hiton kipeä. Nyt alkaa tuo kipu taas vaivaamaan. Ei oikein kärsis istua pitkään missään.
Sit toinen ongelma ilmenee makuullaan: iskias. Kyljellään ei kärsis olla, ku iskias alkaa vihottelemaan.
Eli mä alan syödä ja nukkua seisaaltaan :)

Mulla aivan sama ongelma kuin sulla Mimi, koko ajan saa miettiä mitä suuhunsa laittaa. Ja vaikka kaikki pitäis olla kohdallaan, silti maha kipeä päivin öin. Turvottaa, kipristää, ilmavaivoista puhumattakaan.
Viikonloppuna olis yön yli reissu työporukan kanssa, en vaan taida uskaltaa lähteä. Ravintolassa syöminen ajatuksenakin ahdistaa, kun en haluais olla porukan nirso. Muut kun ei ymmärrä, ja luulee että toinen vaan hienostelee.. :/ ehkäpä mieluummin jään kotiin, eikä oikeastaan haittaa. :)

Jo iski taas päivän. Mahaa pistää, painaa, jomottaa, sattuu.. Jokainen askel painaa tonnin ja nyt alko myös oksettaa. Haluis mennä sängylle vaan pötköttää ja nukkuu (koska melkein 11h yöunien jälkeen luonnollisesti väsyttää) mut duunivuoro kestää kymmeneen. Sama huomenna. Olihan tässä taas muutama hyvä päiväkin.
Oi kyllä, odotan sitä ku kroppa kuuluu vain minulle eikä sisällä oo tota mönttiä kiusaamassa :p

Mulla se eilinen alapään paine on vähän helpottanut! Oisko se peräpään painekin sitä et vauva painaa just ja verisuonille on kova paine (suonikohjut)?!

Nää on oireet ja vaivat saa tuntemaan ittensä aina niin naiselliseksi. Ja miks mun pitää kertoa kaikki myös miehelle ( jaan aina vähän liikaakin infoa itseeni liittyen +kun opin koulussa/duunissa jotn)...onneks se on tottunut ja meidän suhde on varmaan kiero :grin

Mullakin ollu mahaoireita, ruokavalio nyt on mitä on, mutta niitä vaivoja tulee ja menee huolimatta paljonkaan siitä mitä syön. Eilisaamuna tais olla eka harjoitussupistus, en meinannu sängystä päästä ku koko maha oli ku mikäkin kivikova köntti ja viilsi niin ettei pystyny liikkumaan. Kun pääsin ylös, se helpotti tosi nopeasti.
Mulla on kans sellasta et kun meen lenkille, ni jossain vaiheessa alkaa helposti maha viiltämään tuolt alhaalta jostain, mut en mä oikeen tiedä et onks se niin vakavaa et pitäs vähentää/ lyhentää lenkkejä... pitänee huomenna neuvolassa kysäistä.

Noi viiltävät kivut vatsalla liittyy yleensä pehmytkudosten ja vatsan kiinnikkeiden venymiseen. (Harjoitus)supistukset tuntuu kuin painetta tai lievää menkkatuntemusta ja kiristävää tunnetta. Vaik jos koko maha kunnolla kramppaa niin voihan se niitä kiinnikkeitäkin nykiä ja viiltävä kipu vielä mukaan yhdistyä. :)

Naiseus tosiaan tuntuu olevan jossain kaukana ja miehetkin joutuu kaikkea kuulemaan ja näkemään.

Raskausaikana ja viimeistään synnytyksen jälkeen nainen on niin ronklattu alapäästä, ettei sen jälkeen gynellä käynti enää tunnu ollenkaan kamalalta toimenpiteeltä. Ja mies joutuu siinä matkassa tottumaan kans kaikkeen siihen. Se kaikki mikä oli jotenkin intiimiä ja "pyhää" kyllä karisee pois.

Muistan kuinka esikoisen ekassa ultrassa mies ei tienny mihin katsois kun mua ultrattiin alakautta. En mä edes tajunnu varoittaa sitä etukäteen!

Synnytys ny on oma juttunsa, mut synnytyksen jälkeen mun suoli meni lamaan ja virtsaus häiriintyi. Jouduin käyttää peräruiskeita ja katetroimaan itseäni. Mies parka joutui kotona apulaisen rooliin.

Vielä se reppana yrittää taistella viimeisestä periaatteestaan, vessassa käydään ovi kiinni. Meidän tyttö on vaan erimieltä! Yllättää isin vessasta aina välillä ja ihmettelee miks isi pissaa seisaallaan. Yritä siinä nyt opettaa vessarauhaa!

Pioni, mulla tuli kyyneleet silmiin (hormonit) tosta peräruiskejutusta.. Inhottavaa kun jotkut joutuu synnytyksen jälkeen kestämään vielä tollasta :'( Nostan niin sulle hattua!

On se vaan niin, että raskaus, synnytys verottaa kyllä jostain kohtaa kaikkia, toisia enemmän ja toisia vähemmän..

Yksi nainen tänään yritti pelotella mua synnytysjutuilla uimahallissa..
Hänen mielestään 3 kg lapsi on jo tarpeeksi iso alatiesynnytykseen.. Kertoi kuinka siskostaan revittiin lapsi irti jne..
Kyseli sitten poikani laitaa, heitin vaan miten meillä meni että melkein 4200 g painoi ja tuli 2 pientä tikkiä eikä muuta apua tarvittu... "Olisihan noilla mitoilla luullut että edes eppari ois tehty" ja oli niin vaikeana :D Onneksi on myös hyviä synnytyksiä ja kokemuksia..
Ja jokainen synnytys voi olla erilainen!
Mulla jäi raskaudesta yksi miinus, pissat tulee housuun ilman raskauttakin jos aivastaa :/

Takaisin