Oireita

Napa on pullahtanut, ja välillä sattuu, tuntuu kuin jotain yrittäisi tunkeutua sieltä läpi. Oonkin miettiny, et voiko tulla napatyrä raskausaikana? Onks kenelläkään tietoa?

Täällä kans napa pulpahtanut, vaikka massu pieni onkin:) otin ajoissa napakorunki pois, ettei satu ikävästi. Välillä tuntuu jopa että napaa vähän sattuu 0___o

Mulla oli enne raskautta virtsatulehdus, ja se uusi tuossa joskus syyskuussa-marraskuussa Yritin eka karpalomehua ja muuta, mutta kyllä neuvolalääkäri laitto mulle antibioottikuurin ja meni sillä ohi :) nyt mulla on jatkuva lähete päällä labraa, jos tuntuu, että tulee vaivoja, voin käydä antaa näytteen sekä jatkuva antibioottikuuri neuvolalääkäriltä :) kyllä se kannattaa hoitaa, niistäkin ollaa aika tarkkoja neuvolassa, ainaki kaikkii kortteihin on merkitty vti ? En sit tiiä mitä vois seurata, jos ei hoida?

Mutta raskausaikana niitä tulee helpommin (tosi kiva.. ;) ) kaverilla oli 4 kertaa, mulle riitti toivottavasti tää yksi! 8)

Mites muuten, maitoo tulee niin pirusti, että liivit/lakanat/yöpaidat ihan läikillä, ostinpa tänää si liivisuojia!! 8)

Mulla on napa jo pullahtanut ;) Syönnin jälkeen pullahtaa vieläkin enemmän.. Tänään sitä ihailtiin perheen voimin, esikoinen totesi vauvan tulevan äitin navasta ulos.. Mies sanoi sitä lihanapiksi tai joksikin.. :D

Tökätään tää ny tänne mut heti ku antibiootti kuuri loppu ni taispa tyrkätä hiivatulehuksen!aaargghh! Onko muilla ollu hiivaa nyt raskaus aikana ja voiko sen hoitaa ite ilman lääkäri käyntiä? Ja millä sen voi hoitaa? Neuvolan täti pois keskiviikkoon asti joten hällekkään en voi soitella.

Mä oon hoitanu hiivaa piimällä tai laimennetulla etikalla ja ainakin lievä tulehdus niillä talttuu. Mutta kyllä noista paikallisesti käytettävistä puikoista ja tahnoistakin osa ainakin oli sallittuja, en kyllä muista nyt merkkejä.

Oon kyl kuullu tosta piimällä hoitamisesta mut elähä tuota nii, mitenkä sää sen kanssa sit oikeen läträät!? :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

No joo, se voi olla että menee haasteelliseksi lätkii sitä piimää alakertaa kun maha on tiellä :p

Mut ihan oon ottanu tilkan piimää kuppiin, töpötelly käsin ja pyyhkäissy paperilla enimmät pois. Etikka on kyllä siistimpi ja helpompi, sen olen lirutellut mukista ja käsin avittanut. Täytyy vaan tehdä tarpeeksi laimea seos ettei kirvele.

Ja maitohappobakujen syöminen on varmasti hyväksi hoidon kannalta + kaikki hapan.

Mullakin napaan sattuu :/ ehkä se viestii pullahtamisesti kenties.

Canesten on sallittu hiivavoide/puikko, ja ainakin mulla se toimii hyvin. Ei oo tosin ollut mitään pahoja oireita; alkavat oireet ovat häipyneet Canesten Combin voiteella samantien.

Kiitokset vinkeistä! Kokeilen ensin näitä "kotikonsteja" ja sitte vasta käännytään apteekin puoleen :) maitohappobakteereita oon syöny ny muutenki sen antibiootti kuurin takia ja ne nyt saaki jäähä mun ruokalistalle! :D

Canesten on sallittu hiivavoide/puikko, ja ainakin mulla se toimii hyvin. Ei oo tosin ollut mitään pahoja oireita; alkavat oireet ovat häipyneet Canesten Combin voiteella samantien.

Juu, mulla oli kans hiiva päällekkäin tän virtsatulehduksen kanssa, samalla ku neuvolan lääkäri määräs antibioottia, niin sano, että just tää canesten on sallittu, ku multa löyty sitä ennestään kotoa, edellisestä virtsatulehduksesta tuli hiiva kuurin jälkeen.

On tää naisena olo vaikeeta! Jos ei oo menkkoja niin kaikkee muuta kyllä kehkeytyy :-D

Just sen takii tahtos karttaa noita antibiootteja ku mulla ainaki paukahtaa aina heti kuurin jälkee hiiva! Ompas se sit niin mukava! :mad:

Anteeks vaan mutta mua huvittaa mielikuva piimän kanssa läträämisestä :grin Hiiva on kyllä ihan kauhee vaiva :sad001

Ite oon käyttäny maustamatonta sokeroimatonta jugurttia (esim. bulgarian) piimän sijaan ja laittanut sitä 2ml lääkeannostelijalla (ruiskulla) josta on kärki leikattu pois suoraan sisään ja pyyhkäissyt ylimääräiset. Piimä menis varmaan leikkelemättömän ruiskun kanssa myös helposti. Myös gefilustuotteet auttaa mut mehuissa jne. on niin paljon sokeria et oon mieluummin syönyt gefiluskapseleita.

Tai apteekista saa ihan bakteeriflooran tasapainottamiseen tarkoitettuja kapseleita alapäätä vartenkin, siis sellaisia, mitkä on tarkoitettu emättimeen laitettavaksi. Lactal balans on melko kallis mut se on noista paras (voide tuubissa) kun jos ei oo kunnon paha tulehdus jo niin sillä tasapainottuu hiivat, BV:t ja kaikki. :) Itellä meni alkuraskaudesta yksi kuuri sitä kun en usko että mitään varsinaista tulehdusta oli mut bakteeri- ja hormonitasapaino sen verran häiriintynyt että alapää haisi valkovuodon ja hien yhdistelmänä ihan kissankuselta.

Eilen alkoi uudestaan kauhee flunssa. Taas on nenä AIVAN tukossa! Lämpöäkin oli eilen ja kurkku karheena. Johan mä ehdin viikon olla vähän terveempi... Mulla on kyllä vastustuskyky ihan nollissa :sad001 Eilen oli illansuussa kauheita vatsakramppeja, ensin ajattelin et vatsa meni sekasin yhtäkkiä mut ei sit vessassa kuitenkaan tullut kuin normi-tavaraa. Ehkä 6 TODELLA kipeetä kouristusta puolen tunnin sisään. Mietin jo et oliko ne sittenkin supistuksia? Toisaalta tuntui enemmän suolistoperäisiltä... Who knows? Täytyy tutkituttaa kohdunsuu jos nyt tulee vielä uudelleen...

Kunhan ei joutuis siihen poskiontelopunktioon toista kertaa... :eek:

En sit soitellu neuvolaan, luulen et mun pikkunen on vaan asettautunu mukavasti just tohon rakon seutuville, joten tietyt asennot saa aikaan ihan hirmusen pissahädän. Saas nähdä miten selviän muutaman tunnin ilman 24/7 wc- mahdollisuutta :D.
Mulle viimeks apteekin täti tyrkkäs niitä maitohappokapseleita tai mitä lie hiivaoireisiin, kun mulla ei se Canesten sillon auttanu. Mutta ei niistä kapseleista kans mitään iloo ollu. Taidanpa kokeilla tota Gefilus- kuuria.
Mulla muuten oli alkuraskaudessa täys maitoboikotti, se teki mulla niin pahaa et jätin kaikki maitotuotteet minimiin. Ilmeisesti se voi olla osasyy tohon hiivaongelmaan; olin tottunu syömään viiliä ja jugurttia ainakin melkein päivittäin ja sit jätin ne kaikki kerralla pois. Oireet on hiukan lieventyneet kun sain ne palautettua ruokavalioon.
Koskahan mullakin alkaa maitoa tulla, ei oo yhtään vielä valunu mitään...

Toi maidon valumis-asia on kyllä tois yksilöllistä, mulla ei ole ikinä valunut pisaraakaan maitoa ennen imettämisen aloittamista..ja hyvin on maitoa tullut kunhan ensin noussut..(mennyt se 1-4pvää synnytysestä)-ei siis onneksi vaikuttaisi ennakoivan imetyksen onnistumisesta mitään:)!
Täällä kans käytetty canesten-kuuri tarpeen mukaan raskaanaollessa hiivan taltuttamiseen, mutta eri juttu varmaan jos on tuommoinen ruokavalio-muutoksistakin innostunut hiiva.. sitten vaan piimää joka rööriin..

mulla on ollu tänään taas sellanen päivä että supistelee IHAN. KOKO. AJAN. ja sillonkin kun ei supistele niin vatsa on kosketusarka :/ en oo ees tehny mitään erityisen raskasta mutta silti ihan kummallinen olo ja tosi tukalaa kun selkään asti viiltää.

mä odottelen oikeestaan aika kauhulla sitä maidon nousemista, mutta toivon silti että jotain tapahtuis jo ennen kun vauva on sylissä... ristiriitasia fiiliksiä tästäkin asiasta.

Täällä myös supisteluja, meni vähän vanhempien luona kyläily siihen et istuin epämukavana siinä tuolissa ja isäkin huomas että "et taida nyt olla ihan oma puhelias ittesi".
Hohhoijaa. Ja sit ulkona on toooosi kylmä ja tuntuu et sillon vasta supisteleekin kun paleltaa.

Takaisin