Oireita

Meillä kysyttiin ekassa perhevalmennuksessa, että ketkä meinaa imettää niin kaikilt tuli vähän semmost: "No jos se onnistuu niin siit.." Neuvola täti kyllä sanoi, että ei kannata ottaa paineita ja että on ihan ok jos ei halua imettää. Pakko sanoo, että mua tai mun sisaruksia ei oo ikinä imetetty, koska me ollaan kaikki sektiolla synnytty ja siihen aikaan synnärillä tungettiin vauvoille heti pullo suuhun, mutta ei me sen huonommin olla kasvettu. Tärkeintähän siinäkin kai on se äidinmaito ja pumppaamalla senkin saa pulloon.

Ei siis pidä stressata turhista. Tulee jos tulee ja onnistuu jos onnistuu! Yhtä hyviä äitejä kaikki, imetti tai ei. :)

Kyllä, kaikilla maito ei nouse mutta se vaatii ilmeisesti kovaa stressiä tms (esim. Sektio, keskoisuus tms..)..
Miehen exällä ei maito noussut ja kätilöt sanoivat sen johtuneen sektiosta ja stressistä, äitini taas sai minut ja siskoni sektiolla ja hänellä oli runsas maidontuotanto.. Että tosiaan, hormonit määrää!

Mistä mä muistan lukeneeni/kuulleeni että liitoskipuihin ja niihin häpyluun kipuihin auttaa kun koittaa liikkua vaikka tuntuskin epämukavalta. No tänää tuli testattua kun aamusta lähtien jomotteli nivusia/alavatsaa, niin kuitenki pyörin tänään shoppailemassa kaupungilla ja kyllä tää ilta on ollu sellasta että sohvalta nouseminenki ja kotona rappujen nousu tuottaa tuskaa! Eli ei auttanu kävelyt ei.
Supistuksien kans sama juttu, et muu ei auta kun lepo.

Ei jaksais levätä 3-4 kuukautta!!

Eilen illalla nukkumaan käytyäni, kun kroppa oli rentoutunu alkoi järkyttävä nivusten pakotus. Itku meinasi päästä. Jotenkin sain jalat asetettua niin, että sain unen päästä kiinni..
Rankkaa tulee olemaan toukokuuhun saakka.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Unettomuus voi perkele! Sunnuntai-maanantai välisenä yönä heräsin vähän ennen viittä, toissa yönä varttia vaille neljä ja nyt oon ollu hereillä varttia yli kolmesta asti. Jos sama trendi jatkuu niin ensi yönä herään varmaan kahdelta ja yö onkin taputeltu siinä.

Miten helvetissä ei voi saada nukuttua vaikka väsyttää niin maan perusteellisesti? Sitten pitäisi jaksaa töissä hymyillä asiakkaille ja olla kiinnostunut niitten asioista kun ei meinaa tolpillaan pysyä. Kai tämä jotain stressiä on, mutta alkaa kyllä tosissaan turhauttamaan tällainen. Ihan zombina menee päivät tämmösillä 3-4 tunnin yöunilla.

Palaan vielä noihin tisseihin... Mä en muista, että missään raskaudessa tissit ois erityisesti kasvanu. Oon siis näillä "markettiliiveillä" kokoa 75B ja liiviliikkeen koolla 60F. Imetysliivit oli 80C, yhet D:t oli (siskolta saadut "hirveet" kaksosten myssyt) joita käytin muutaman kerran ja jäivät isoiksi. Kaikkia oon imettäny reilun vuoden ja vähennetty vähitellen ja sitten lopetettu mun toimesta. Eipä se koko kerro siitä imetyskyvystä yhtään mitään. Siitähän se on kiinni paljonko rinnassa on maitorauhaskudosta (?). Vaikka olis isotkin tissit, niistä valtaosa voi olla ihan rasvaa.

Ite toivon, että imetys onnistuu. Onnistuessaan se vaan on niin helppoa. Jokainen on tässäkin asiassa yksilö ja aina ei vain voi imettää, vaikka haluais. Eikä me muut mammat olla tosiaan sitä varten, että asiaa kauhistellaan. Ennemminkin me voitas antaa tukea silloin.

Alaselän kipuihin saatu apua osteopaatilta tänään. Ihana olo kun lukossa ollut alaselkä jälleen toimii kuten kuuluu!

Aloitin 12h paaston tossa äsken huomista sokerirasitusta varten. Vedin sitten kunnon iltapalan ku päivällinen ei pahemmin maistunut ja pelkäsin et tulee nälkä yöllä ja aamusta tuskaa. Hyvin meni alas joo, ja tuli myös ylös. Kiva yö ja aamu tulossa :confused:

Mulla palannut alkuraskauden tarkka nenä takaisin? Tuntuu, että kaikkien perheenjäsenten henki haisee, ja yhtäkkiä saattaa tulla ihan jostain vain mieleen pilaantuneen ruoan haju ja mietin että onneks ei mikään oikeesti ole pilalla :D Onkohan tää jotain hormonien tuomaa bakteerien välttelyä? Muutenkin joku pesuvimma ollut viimeiset pari kk eikä loppua näy..
Nyt listalla: pehmolelujen pesu/tuuletus.. Isompien lasten muovilelujen pesu, myös vanhat vauvan lelut pesuun yms.. Kaikki mikä on vauvan tavaroiden lähellä pesemättömänä mietin "hui, pitäisköhän nyt kaikki taas pestä uudelleen???" :D T: yks joka on taas
bakteerikammon kourissa....

Ainiin, ja mun pitää tehdä meille älyttömiä satseja vihannessosekeittoa, kauhea himo siihen ajoittain ja sitä pitää löytyä pakastimesta kun rupeaa tekemään mieli!!!!

Muokattu viimeksi:
Musta tuntuu että nyt vasta alkaa hajuaisti herkistyä. Esim. kahvia pystyn juomaan mutta sen hajua en tahdo kestää. Ja tosiaan toi että tuntuu että kaikkien henki haisee. Alkuun en huomannut erityistä herkistymistä vaikka etovassa olossa mikään voimakas haju ei ollut mukava.

Miulla on hajuaisti ollut herkimmillään sieltä iha alusta asti, mut nyt tää nenän tukkoisuus vähä helpottaa asiaa, ettei miehen pierutkaan nii kaamealle haise :P

Aargh, mä en tajua mitä teen tän pissahätäni kanssa! Voiskohan olla sittenkii tulehdus, joka vaan oireilee hiukan lievemmin ku mitä mulla aiemmin on ollu...?
Vai onks toi pikkutyyppi vaan päättäny köllöttää mun rakkoparan päällä ihan jatkuvasti...
Helpottaa kun istun, mutta kun nousee ylös, on ihan pakottava tarve vessaan eikä se määrä enää oo ihan sellanen ku joskus viikko sitten, ku ihmettelin et mistä sitä oikeen riittää ku en ehtiny niin paljoa juodakaan.
Mä en oikein edes tiedä et kuuluuko sit mennä neuvolaan jos jotain epäilee vaiko ihan arvauskeskukseen?

sarra: soita neuvolaan... terkka voi laittaa labrapyynnön, jos on epäilystä. Mulle ainakin terkka sanoi, että raskausaikana tutkitaan tota pissatulehdusvaaraa herkemmin.

Mulla samanmoista ku sulla sarra... Oon kanssa nyt alkanut epäilee otain pöpöö ku heti pitäis mennä vessaan ku lähtee liikkeelle. Ostin karpalomehuu pari pv sitten ja tänään on pissattanut vähemmän, vaik vaikee uskoo et se auttais (?). Katon vknlpun yli ja soitan ma neuvolaan ja kysyn et mitä pitäis :)
muita oireita ei kyl oo... joskus vuosii sit ku oli tulehdus ni kirveli kyl niin maan perkeleesti et siinä ei voinut mitn muuta tehdä ku elää vessassa.

Mä oon kans välillä ihmetelly kun on pakko ravata koko ajan vessassa mutta mitään tulehdusta ei silti oo. No asiaan löyty selitys tiistaina lääkärineuvolassa kun lääkäri totes sf-mittaa ottaessaab että mulla on kohtu selkeesti normaalia alempana ja se siis vie tilaa virtsarakolta tavallistakin enemmän.

Onko kellään napa pullahtanut? Mä oon huomannu et napa ei oo enää niin syvä, ennen uppos puol sormee :grin Ni nyt pelkään, et joku aamu ku herään ni mul ei oo enää napaa vaan joku epämääräinen uloke :confused:

Miulla ollut aina enemmän tai vähemmän napa piilossa, kun on omaa kerrosta ollut aina.
Mutta mahan kasvaessa napa on tietenkin tullut esiin ja ensimmäinen ja vielä tällä hetkellä ainut raskusarpi on navan vieressä (!!!!!!!!)
Vähiten odotin arpia kaikkein löysimmälle alueelle kehostani.
Että nyt kun Lälly mainitsit, rupesin minäkin nyt pelkäämään :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kuten äsken laittamastani mahakuvasta näkyy, ei ole vielä pullahtanut mutta on se pohja "noussut" sieltä... :p

Mä sain tänää puhtaan tuloksen pissanäytteestä, vaik proteiini olikin +1. Kumma juttu et näyttees oli vissiin valkovuotoa, kun mielestäni jynssäsin kunnolla vessassa ennen näytteenottoa. Hain apteekista nyt minäkin niitä karpalokapseleita virtsiksen estoon, ja sit villiinnyin netissä niin, et tilasin 25kpl niitä virtsantestausliuskoja, et voin kotonaki leikkii labraleikkejä :grin Makso 15e purkki.

Takaisin